Orsaker till tidig död
Ja har kollat runnt på olika sidor å en sak som ja tännkt på e att follk sällan talar om varför en katt dött ung på minnessidan. E de rycktesspridning dom e rädda för lr va tror ni?

Nja, jag vet inte och avstår från spekulationer..
Vi har valt att gå ut med våra avkommors liv o leverne på vår kullsida och svarar gärna på frågor om folk undrar. Själv är jag väl av åsikten att ju mer öppen man är desto mindre grogrund för skitsnack.. 
mvh Malin

Ärlighet varar längst, sanningen kommer ut, och det är då snacket kommer, så anser jag
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
de tycker ja med för när det inte står nåt unndrar man å blir mer misstännksam iaf jag
Det kanske är så..det har jag inte tänkt på.
De sidor jag är/varit inne på så har det stått iallafall.

Många gånger är det nog så att orsaken inte är känd med, om katten inte obduceras, så kanske man aldrig får reda på sanningen, hoppas verkilgen jag ska slippa nåt så hemskt.
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Om man känner sig misstänksam så tycker jag att man ska fråga. Alla människor (och såklart uppfödare) är olika, och det får man ha i åtanke.
mvh Malin
Har överhuvud taget inte tänkt på att skriva varför våra djur dött. Vår katt Tarzan blev överkörd och hundarna orkade inte längre då dom var gamla. Tror nog att många som jag bara vill ha en minnesplats på sin sida och alla som undrar kan ju fråga.

#7 Jag håller med dej där…Som sagt undrar man kan man ju alltid fråga uppfödaren.Det där är nog lite från person till person hur man vill gå ut med det…Mvh*Marina*
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Min känsla när jag skapade vår sida "Minne av" var en plats där jag kan gå in titta på Athena, Linnea och Nicko. Minnas det fina, inte varför de har fått somnat in. Om ni tänker er en kyrkogård med gravstenar så står det inte där heller vad som hänt med de som gått bort. Jag har aldrig gjort någon hemlighet av vad t.ex. Athena som dog tidigt, gick bort i. Så fråga…

Sen är ju frågan om andra har med det att göra. Jag springer inte runt och frågar vad anhöriga till mina bekanta avlidit av om ingen säger det. Lite respekt för det privata får man ju ha.
Mvh Bengan

Håller med #9 och #10.
Om man är intresserad så är det bästa sättet att verkligen få reda på vad som hänt att fråga ägaren till katten. Jag tror tyvärr att de flesta som vill veta bara är nyfikna och då är det ju mycket enklare att läsa på en hemsida än att ringa och fråga.
#10 de e innte riktit samma sak tycker ja att jämföra människor me katter. Om man har en katt i stamtavlan å får veta att den gått bort tidit så e de inte konstit att man unndrar

#9, #10, #11
Bra skrivet!
Behöver man veta vad som hänt tag då kontakt och fråga.
Det handlar för mig om att att visa respekt, omtanke och intregritet.