Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 355 ggr
Sagolika
0

Ni med "paddor"

Ni som har paddor som är f 09 22 som Bijou. Det röda på henne är ju oerhört färgstarkt och varmt, nästan knallorange i färgen. Kommer det att blekna när hon blir större tror ni, eller får hon behålla det och förbli lika stark i färgerna?

Lite nyfiken bara. Har ju inte haft någon padda innan :)

Sissi
0

Jag tror att hon kommer att få behålla den röda starka färgen och att den kommer att bli starkare med åren. Det är iaf den erfarenheten jag har av mina paddor, att de blir rödare och rödare.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Kattilaforsens
0

Jag tror också att den röda färgen kommer att förstärkas i vuxen ålder, när hon fäller sin päls. Min ena padda, som nu är lite drygt 2 år, blev mycket rödare och varmare i färgen efter första fällningen i somras. Min andra padda har inte så mycket rött än, men det ska bli intressant att se om det röda ökar i intensitet efter första fällningen.

#1 Jag har för mig att Håkan Eger sa att det tar minst tre fällningar innan det röda syns fullt ut. Kommer jag i håg rätt, Sissi?

kerstin2181
0

Har ju 3 paddor med rött, och det röda har ju blivit starkare i vuxen ålder

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Sagolika
0

Wow! Det låter lovande :)

AngelicaT
0

Ju varmare röd färg desto mer ruffism och med tanke på mammas färg så skulle jag anta att hon kommer vara varm i färgerna även fortsättningsvis..

Som sagt.. vacker liten dam!

kerstin2181
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 du ska få se en bild på Princess som liten, och en nytagen, nu är det ju olika kameror, men kanske syns något

Princess liten

kerstin2181
0

Princess vuxen

kerstin2181
0

Sorry, en bild i solljus, inte bra

favoritkatten
0

#7 WOW vilken snygg tös… Tycker även att din tjej Nina är snygg med sin rufism…

Sessor båda två…

ha det bra

Cina

Sagolika
0

Vad kul. Jag gillar ju verkligen det varma, röda så det får hon gärna behålla. :) Tack för att du visade bilder på din söta tös.

kerstin2181
0

Tack själv, för att jag får glöna på dinaSkrattande