Första kastraten...

Lycka till med Agnes kastrering. Själv har jag kastrerat Angel idag. Så jag förstår dig så väl. Nu är ju Angel inte min uppfödning men det är ändå samma nervositet och samma funderingar på om man gör rätt. /Sylvia

Ja de är verkligen blandade känslor de där med kastrering. Även om de gått i avel. De är slutet liksom. Fast även början inga mer löp eller skrik efter honor de är ju skönt för dom med. Jag längtar tills de är Pommacs tur att kastreras men ändå vill jag knappt tänka tanken.. Ja de är verkligen blandat detta. Lycka till med Agnes

Lycka till med Agnes och hennes kastrering. Jag förstår precis hur du känner, hade samma blandade känslor förra veckan inför Chantés kastrering. Men jag ångrar verkligen inte vårt beslut idag.
Det blev en drastisk förändring med en gång vilket gjorde oss förvånade och så klart, glada. Jag ångrar inte en sekund att vi gjorde det, han är som en helt ny katt. Han slutade strila på studs, han skriker inte längre och han går här inne med oss och de andra katterna och bara myser om dagarna. Han är mycket gladare oxå och har börjat att leka igen, jag är så glad att ha fått tillbax vår kille igen! //Kaisa
Jag beklagar att det skulle bli så här, och jag håller tummarna för att Agnes ska må bättre som kastrat!
/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

#3 kan bara nicka, och hålla med dig, min hona jag kastrerade först S*Brygghuset`s Burning Eliza, förändrades helt, hon är go och glad, otroligt social och har gått upp i vikt, börjat för första gången att bygga päls, hon är kalasfin idag. S*Eye Rock`s Dark Princess är ju bara 14 dagar sen, men jag hoppas hon ska lugna sitt temprament, hon är gudomlig mot människan, men stöddig mot fertila katter. Det var långa och tunga beslut, men det var för många orsaker som vägde över mot kastrering, så vart det.
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Vad skönt att höra att era kissar mår så mycket bättre efter ingreppet, jag tror att detta är helt rätt och det känns bra. Man gör ju allt man kan för att de ska ha det så bra som möjligt och slippa flytta
.

#6 vi håller tummarna att det ska bli bra, och bättre ang harmonin, det är ju dock det viktigaste vi har, att våra katter trivs tillsammans. Mina beslut var nog lite extra tunga, då jag bara har en fertil hona kvar, men jag ångrar mig inte.

#7, Förstår hur du tänker om att bara ha en fertil hona kvar, det blir ju samma för oss. Men om Agnes skulle ha fortsatt vara fertil så skulle hon hinna bli minst tre år innan det är dags för en kull och tre år utan ngn kull med piller tycker jag är lite länge.

Ja det är nog lite länge, man måste ju överväga både + och - och mina - vägde över. Jag hoppas och tror, att du icke kommer ångra dig, och det är mycket som kan ändras i deras beteende mm vid en kastrering.

Lycka till med kastreringen på Ann-Sofie idag! Hoppas nu det kommer att fungera mellan katterna så ni kan ha henne kvar. Nu är det väll bara Amadeus som är fertil i hela deras kull.
Kram Margona

Nu var hon hemma igen, lite omtöcknad men annars helt ok! de tyckte dock att vi kanske borde ge henne lightfoder, vikter låg på 4,6 kg…
#10 Jag tror nog att Alva fortfarande är fertil…Och Amadeus kämpar ju fortfarande på…kramiss

#11 Så skönt att allt gick bra med kastreringen av henne. Hoppas nu allt löser sig till det bästa för er alla.
Jag glömde att Alva fortfarande är fertil, hoppas hon får några kattungar i framtiden. Amadeus han kämpar på han och får fortsätta vara fertil så länge han sköter sig och mår bra
Kram och pappa Smeagol skickar massor av pussar till sin dotter
.