Jag bara älskar det ljudet!
Har era skogisar också ett speciellt ljud för sig då de pratar? Varken mjau, spinn eller "klagande lätet" utan det där speciella "kvittrande" ljudet. Svårt att beskriva det. Jag menar alltså inte det som de har för sig när de vill fånga en onåbar fågel utanför fönstret. Ingen av mina huskatter har någonsin det här speciella ljudet för sig, utan jag tror det är typiskt för skogkatterna. Det är väldigt charmigt och låter extra sött när det är kattungarna som säger det. 

Jag har ett par stycken så låter som dom har taget ett eller 2 glas wisky *S* hes små ljud och sen är dom igång och leker .. Det brukar bli i samband med lek
det är inget störande ljud utan rätt mysigt /Eva

Det jag menar låter lite som "frrrrrutttt" eller nå´t i den stilen 

Haha, jag vet precis vad du menar
Totte har aldrig jamat utan kvittrar och kuttrar, ett helt underbart lätene

Jag vet precis vad du menar Sagolika, vår Lycka låter precis så. =)

haha ja då är jag me 

Hahaha! Jajjamensan! Jag har en storkvittrande Bullen här hemma och två honor som kvittrar lite ibland.

Ja, det ljudet känner jag igen, det är så härligt att höra. Min Billy har ett annat ljud också som han hälsar oss med när vi kommer hem, ett nästan kvackande ljud "ouack" låter det som han säger. Man blir så glad när man möts på detta vis.
/Christina
Håller med, det är ett härligt ljud de ger ifrån sig våra glada skogisar!
Japp är nog den som snackar mest här hemma…typ hela tiden.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Javisst är det charmigt med skogisarnas små ljud! Min Isabella har världens vackraste röst tycker jag
Hon säger ofta "Mmm" på ett glatt lite rullande sätt, precis som att hon säger att hon håller med mig i det jag säger eller bara säger Hej. När hon kommer dragandes med vippan och vill leka kan hon ta sig rejäl hög ton och jama till. Också så sött och vackert! Buster har en hel uppsjö ljud för alla möjliga tillfällen. Han kan klaga mycket känslosamt och dramatiskt om han tycker att man sover för länge om morgnarna till exempel.

då inbillar jag mig nog inte när jag hävdar att min kastrat hemma svarar ibland när jag frågar något? *S* passar det inte så låter det mer åt mmmjjjneee hållet och är det ok mer mmmmjjjaaa
*Ler* ja jag är konstig när det gäller min katt.
precis som leo.aldrig hört nåt jamande från han,bara kvittrar o kurrar
S*Winsnes Wilda

He he, min vita skogis, har en mycket konstigt läte, när han vill leka med laserpekaren, så tittar han med sina underbara blå ögon så bedjande så, oj oj
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

mm det är så mysigt det ljudet! alla mina pratar mycket, olika ljud till olika saker.