Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 447 ggr
akickia
0

Rymmare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag när jag kom upp möttes jag av tre små busungar i vardagsrummet! Bara lilla Emil satt i inhägnaden och tittade längtande ut. Var inte alls förberedd på att de kunde komma ut redan så det var bara att börja kolla runt så det inte fanns några kattungefarliga saker eller ställen tillgängliga… Till exempel tycker min Bengal om att vara i badrummet så det brukar vara öppet dit, men jag föredrar att inte hitta små kattungar under badkaret så nu fick det bli stängt. Vi tyckte vi var så smarta när vi byggde den fina inhägnaden åt dem så de kunde se oss och vara med hela tiden, men även små kattungar kan ju klättra…. *doh*
Räcka ut tungan

Hur brukar ni göra med kattungarna? När brukar de få komma ut? Eller har ni dem i separat rum där de får vara hela tiden? Brukar ni "öppna" åt dem eller får de ta sig ut själva? *nyfiken*

//Kicki 

Ursäkta den dåliga kvaliteten på första bilden…

akickia
0

Snart uppe!

akickia
0

Nu så…

akickia
0

…kommer jag!

akickia
0

Nere!

Myskatten
0

hihi jag tycker du har söta små rymmare Skrattande

Myskatten
0

Fast det var ju inte du ville ha svar på. Jag håller mina i sär i från dom andra upp till 5-6 veckor sen så får dom vara nästan över allt. under uppsikt //Eva

TessaW
0

Skoj med bildserier som denna! Det blir liksom en levande berättelse att följa Glad

akickia
0

# 7 Ja, men det är så sällan man får till det bra… :/

# 5 Tack tack =)

akickia
0

Nu är alla trötta efter rymningen och är helt utslagna =) Alla tog sig själva in i inhägnaden igen. Ska ordna så de kan komma ut och in lättare under dagen tänkte jag, framför allt för stackars Emils skull, som inte alls förstår hur de andra gör :P

akickia
0

*putt* Hur brukar ni göra?

Pulcherimas
0

Ja, de var söta Kyss!!

Själv låter jag kattungarna få lite större utrymme i samband med att det är dags att smaka på lite annat än mammas mjölk (ca 3 v). "Bygger" ett område runt bolådan där jag även ställer ett par små kattlådor. När de ser ut att fundera på allvar över den där kanten (ca 4-5 v) får de hela sovrummet att härja i, och det blir galler/nät i dörröppningen. Får sedan komma ut i hela lägenheten från cirka 6-7 veckor, då jag är säker på att de hittar till de utplacerade kattlådorna. På ett ungefär…:)

/Monica

Pia-Leena
0

hihi… vilka duktiga små söta busfrö Glad

Christina-S
0

Vilka underbara små troll. Det verkar var gott gry i dem.

kerstin2181
0

Härlig bildserie, ger nåt lite extraFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Lenlita
0

Jag har en hage till mina men har dom även avskiljt från dom andra fram till dom är ca 6veckor, så mina har precis börjat introduserats med dom andra katterna… Det är lättare att ha dom så att dom kan springa lite fritt, för dom rymmer Skrattande i vilket fall som helst tillslut… skratt.

Dom är söta dina små liv…