Varför slickar Miranda
Kan det vara någon brist hon har eftersom hon slickar
på mej så fort hon kommer åt? Börjar bli lite besvärande,
får ställa mej mitt i rummet om hon ska låta bli! / Christina

Jag tror att det är ett bevis på att hon tycker om dig, har själv några som gör det, men bara när jag gosar med dom
sen kan det ju vara så att du smakar lite salt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Vad mysigt säger jag. Har en som snuttar på armen och spinner som värsta reamotorn och Leo väcker mig genom att tvätta min näsa några gånger per natt. Visst kan det vara jobbit i ibland men jag tycker att det är mysigt med eftersom de visar att de gillar en.=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag har också katter som gärna slickar // Men jag tycker det är mysigt min Millboy kommer gärna flera gånger under dagen eller natten för att mysa på detta sätt ..//Eva

Våra katter slickar oxå på oss. Gärna på näsan o i ansiktet. Hjälper inte att man vänder på sig, de följer efter hihi. Dessa gos.

Jag tror att det även kan vara en fixide. Jag har en katt som slickar på mina jeans. Så fort hon ser att jag sätter mig och har jeans på mig, så kommer hon och slickar. Gulligt, nja, kanske det… Personligen tycker jag nog att det mest är irriterande. Om inte annat så blir det ju en våt fläck på benet.
Har en annan katt som kan få för sig att tvätta så som du beskriver. Men jag låter henne hållas lite medans jag klappar henne. Och sedan säger till henne att nu räcker det. Och hon fattar. Dumma är dom ju inte dessa underbara katter:)) /Sylvia