Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 432 ggr
Teres
0

Stor sorg och saknad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sorgens dag  Aston Martin Har i dag lämnat oss i stor sorg och saknad.  Dessa 3 veckor kämpande och vi trodde du skulle stanna hos oss. Vi gjorde allt som veterinären  rådde oss och göra. när han tittade på dig bara några dagar gammal.   Enligt dom så var du ju hel frisk fast du halkade efter din börder var de gällde vikten i början.   Så länge du var pigg och åt och gick upp så var det igen fara. Och de gjorde du. Men då lämnar du oss  Men du var väl helt enkelt inte menad för denna värld hur mycket vi en ville de.  Jag han i alla fall säga hej då när du somnade in i mina händer i morse.  Sov gott min sötnos du kommer alltid finnas i våra hjärtan      Längtan är stor för frestelsen och fly till änglarnas land. Smärtan och sorgen är inget någon kan se.  En önska att få lämna detta och flyga bort. Som ett löv som flyger med vinden och som ett eko som tynar bort i horisonten. Men sorgen som en gång har skurit in sig i hjärta kommer alltid finnas kvar.  Man kanske inte gråter på utsidan, men någon stan där inne finns dom.  Men ej får träda fram …Aston Martin  2008-01-12  2008-02-04

blondifire
0

stackars er….så sorgligt

S*Winsnes Wilda

Florinellas
0

Åh Teres, vad jobbigt! Skickar en tröstkram…

Lollo

Teres
0

Tack så mycket båda två. usch de känns verkligen tungt. Var ju verkligen mattes underbara pojke som alltid vart så glad och se en. så fort han såg mig så la han sig på rygg och tassade i luften Kyss

SillyZones
0

Åh nej… Beklagar sorgen.

/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Labolina_73
0

Nej men usch vad trist…. Jag visste inte att ni kämpat med en bebis..

Åååå vad tråkigt,,,

tröstekramar från oss här hemma..

Kram kram

Sissi
0

Usch så trist, sänder lite vackra tankar till Dig!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Runsviks
0

Tröstekram från oss. //Kristin

ariel
0

Tröstekramar från mej…

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Sagolika
0

Beklagar verkligen! Ledsen

Jag vet hur det känns, för jag miste ju också en liten knatte som bara blev några veckor gammal, lille Aramis.

kerstin2181
0

Bara så sorgligt, hoppas han får vila i frid, kramar i massorGråter

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Teres
0

Tack alla att ni som tänker på oss..

Ett litet ljus i denna mörka stund var att hans bror AC Schnitzer var den första och klätra ur bolådan nyss Kyss

Mezzo
0

Stora KRamar till dig vännen!

tommi
0

vad sorgligt men han fick iallafall vara nära dig när hans tid kom,här är en text som finns på nätet som känns bra när en kär vän går bort…… 

REGNBÅGSBRON

Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden. När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans
hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska
igen, precis som vi minns dem i våra drömmar Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt
flyger han iväg över det gröna gräset. Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar. Ni möts i en omfamning som
varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på
ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.

Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas…

Guldeken
0

Stora kramar från oss, vet hur sorgen känns och det är tungt i hjärtat.

#13 Vilken underbar dikt…så hoppas jag och tror att det är.