Omplacering
Det är med sorg i hjärtat vi tyvärr har valt att omplacera vår S*Frostvikens Agnes. Efter ett slagsmål med grannkatten inblandad så återhämtade hon sig aldrig och klarar i dag inte av att bo ihop med Bombadil. Vi söker nu ett nytt, kärleksfullt hem åt vår prinsessa. Är du intresserad av denna underbara tjej, eller känner du någon som kan ge henne det hem behöver, hör gärna av dig antingen via mail info@frostvikens.se eller på telefon 073-9422112. Hon kommer att kastreras innan flytt…Önskvärt är att hon förblir en innekatt.
Sorgsna Hälsningar Gisela, S*Frostvikens

Usch vad jobbigt! Känner med dej då vi har varit tvugna att göra samma sak med vår kära Ronja (har skrivet om det här tidigare). Men man ska göra det som är bäst för katten och inte för sej själv även om det svider i hjärtat. Vår Ronja har fått det jättebra och jag ångrar mej inte en sekund, jag vet att vi gjorde rätt. Du ska se att det rätta hemmet dyker upp och jag tycker du gör alldeles rätt. Lycka till… //Kaisa

#1, Tack för lite trösteord, det är ett jobbigt och tungt beslut, man blir lätt ego med sina känslor! Men det är ju för hennes bästa…

Det är så tråkigt att höra att det inte fungerar mellan dina katter. Men jag förstår att du måste göra något eftersom hon inte mår bra av att allt som hänt och att hon och Totte inte längra är vänner. Jag tycker synd om er alla då jag ver hur mycket hon betyder för er. Men jag förstår och stöttar dig i ditt beslut min vän. Det är bara att säga till om det finns något jag kan göra.
Många kramar Margona

#Tack Margona, jag blir gråtfärdig bara av att läsa dina fina ord
Nej, vad tråkigt att höra! Förstår att det känns jätte jobbigt för er. *kram*
Hoppas du hittar ett bra hem till Annsofi snart!
Kram Jenny

Nej,så förfärligt tråkigt.
Har följt er och hållit tummarna för att det skulle gå vägen.
Förstår att du är ledsen..
Sänder en tröstekram.
/Anki S*Järvaskogen's
Usch vad tråkigt! Jag lider verkligen med er. Skickar en stor tröstekram. /Tina

#2 var stolt att du inte är en egoistisk människa, det är ett tungt beslut att ta, men så viktigt för våra katter att få leva i harmoni, och inte i rädsla att få stryk eller påhoppad, eller bara att vara rädd. Det finns många goa härliga människor, som säkert kan ge henne en trygg tillvaro, att få åter blomstra upp, och bara vara den hon är. Jag har svårt att utrycka mig rätt i det skrivna ordet, men du gör helt rätt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Tack alla, jo, visst är det rätt beslut, men TUNGT!! Jag vill ha tillbaka min goa tjej men hon har bestämt sig, hon tycker inte om Totte och han är ju inte så speciellt finkänslig eller psykologisk i sitt beteende. Han blir överlycklig över att se henne och flyger mot henne i full fart, som han alltid har gjort. Men hon ser honom som ett hot och fräser och spottar som en vildkatt när han kommer för nära. Detta gör att hon inte längre leker med sina saker, hon som alltid släpade runt på en vippa eller ett tuggben. Hon har ingen ro längre att äta i köket utan spanar hela tiden om han kommer. Detta är jobbigt och jag önskar INGEN att få uppleva detta med sina katter även om jag vet att detta inte är någon unik situation.
Fy va tråkigt ! Jag förstår precis hur du känner dej.
Det är ju alltid svårt att vända ett sånt beteende---Mår hon inte bra & är stressad så gör du henne en stor tjänst, för att hon ska må bra--det är fint fast det gör ont.
Massor av tröstekramar från oss alla kaupare

Nä men guuuuud va är det jag ser va har hänt!!!
Men Gisela har du hittat någon till henne?? Men Totte som är så SNÄLL! Hoppas att allt ordnar sig vännen!! Är det Totte som gjort henne något???
Joo förresten blir det några barnbarn???
Kraaaaaaam Susanne S*Silverfåran´s

Puttar upp lite. Några har visat intresse men inte den rätta än. Det har varit några frågor om varför hon ska kastreras och det svaret jag har är jag anser henne inte längre som lämplig avelskatt och jag vill inte utsätta henne för påstridiga hanar med tanke på att hon inte tål dem. Jag vill vara säker på att det inte avlas på henne. Men som sällskpaskatt så är hon kanon, hon kommer att ge tusenfalt tillbaka till den som kommer att genne henne trygghet.
MVH Gisela
Usch så trist att det skulle behöva sluta så här, hoppas verkligen att du hittar ett bra hem åt henne.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

#11, Ja du Susanne, detta var ju inte alls vad vi planerat men man får göra det bästa av situationen. Förhoppningsvis är Thea gravid nu, ena dagen tycker jag tuttarna är knallrosa men sen helt plötsligt så är de ljusa igen. Men de höll ju på en hel vecka och para sig så det beror ju lite på vilken dag det tog sig…. om det tog sig…. Sen ryker kulorna på killen!
#13 Ja, jag har haft några bra spekulanter som jah verkligen har hoppats på men de har backat då de reser bort ganska ofta och att de inte vill ha problem med kattvakt. Annsofi ska kasterras på onsdag och jag hoppas hoppas att det kanske blir någorlunda som förr när bägge två är kastrerade. Då kan hon ju kanske bo kvar.