Vikt vid 1år ålder.
Vilken vikt har/hade eran/era katter vid 1års ålder. Skicka gärna med bild på dom. :)
3,6 kg vägde min S*Animaniac's Vianne Rocher.
Hon är drygt ett år på bilden.
Susanna

Min "lilla" tjej Donna vägde 6.2 kg vid ett års ålder.

Ingen annan än jag som vågar visa sina lite mindre honor? Alla honor väger ju inte 5-6 kg! Jag kan tillägga att Jonna inte har det minsta fett på kroppen. En fet katt väger förstås mer än en utan något fett alls.

Ingen av mina 4 tjejer har varit några tungviktare vid 1 års ålder.
Aiayna låg på 3.8 kg nu när hon är nästan 4 är hon uppe på 4.7kg.
Tatjana vägde knappt 3.1kg nu närmar hon sig också 4 år, hennes "matchvikt" ligger nu runt 4.5 kg.
Tablita vägde 3.6 vid 1 år och ligger kvar där än så länge, hon är 16 månder gammal.
Störst var Nuttah som vägde lite över 4 kg och hennes vikt idag ligger runt 5 kg 2 ½ år gammal.
Den största jag har är Nahele Mosi, har ingen 1 års vikt på honom men när han var 8 månder vägde han 6 kg. Vad han väger nu vet jag inte riktigt men han är lite tyngre nu 

Om vi ställde bort vågen en liiten stund bara, så skulle vi bli så mycket lyckligare. Det är ju totalt oviktigt vad de väger som ett- åringar, det viktiga är ju möjligen vad de väget vid tre- fyra år, när de är vuxna. Skogkatterna är så väldigt olika när de växer upp, men det brukar jämna ut sig när de är färdiga.
#14 Så sant.
Susanna

#14 Håller med dej en 1åring är inte på låååånga vägar färdig.

Såna jättevikter som det skrivs om här kan jag inte påstå att det är normalt för en skogis på 1 år. Att det förekommer gör det ju uppenbart, men det är inte något som är generellt för rasen. Precis som Zolas skriver så är vikten ganska oviktig i den åldern även om jag tycker att man ska hålla ett öga på den. En skogis är ju inte färdigtväxt förrän den är 3-4 år.
De flesta av mina honor har vägt runt 3,5-4 kg i den åldern. Min minsta fullvuxna hona väger i dagsläget 4,2 kg och henne räknar jag som en hona av medium storlek. //Kaisa

Alla hanarna av mina kullar har varit ca 6 kilo vid 10 månaders ålder, honorna ca 3,5-4 kilo. (Därför 10 mån, att min andra kull är inte äldre än 10 månader för tillfället.) Bilder finns på hemsidan.

#14 *Applåderar!!!* /Sylvia

#14 så rätt så
jag vet vad mina katter väger, mest för att veta på ett cirkus, om någon skulle bli sjuk eller så, så man har nåt att gå efter. En vikt säger ju egentligen inte så mycket om katten. Min vita skogiskille väger 6,3, inget att skryta med, för han är ju fet
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Hon vägde vid ett års ålder runt 3,4-3,6 kg. Det gör hon fortfarande. Mim är nog ingen stor katt