Behöver hjälp, är så arg!
För att göra en lååång histroria rätt kort, vid inläggning på en vetrinärstation för ett ryggtrauma i 5 dygn får ägaren tillbaka en kisse som gått ner 1kg, nästan bara skin och ben å så gott som inga muskler kvar. Katten har ätit oavbrutet sen den kom hem. Jag är så arg, frustrerad och jättelessen så jag skulle vilja veta om det i era ögon verkar helt ok, vetrinärstationen tycker ju det. Jag vet att det tidigare fanns en länk till något ställe där man kunde göra en anmälan för dålig vet.vård….snälla ge mig ett tips! /Lena

Fy det låter hemskt! Jag har för mig att man kan klaga hos veterinära ansvarsnämden. Hoppas hon gör det för så där får det ju inte gå till

Här kommer en länk till Vet.ansvarsnämden /Sylvia
http://www.vetansvar.se/introsida/startsida.4.778a5d1001f29869a7fff2121.html

TUSEN tack Sylvia! #1 Nej, jag tycker nog att om man lämnar kisse på en Vetrinärvårds avdelning skall man inte få hem en mager o muskel lös katt! Både jag och ägare är rätt förtvivlad MEN kisse är vid gott mod och äter så det knakar så det ordnar sig. Tycker dock det är viktigt att någon tittar över denna vet.station och förhoppningsvis kan fler i framtiden slippa bli drabbade.

Det kan inte vara så att dom inte vågat gett henne fast föda? kan hon ha legat på dropp under dessa dagar? om inte, är detta vidrigt, och en anmälan är ett måste, såna veterinärer ska bort från sitt yrke!
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

#4 Varför skulle de ej våga ge fast föda? Katten har ej varit allmänpåverkad, varken feber dålig på äta/dricka, har fått dropp något dygn samt smärtstillande. Jag har själv talat med avdelningen i fråga och de har sagt att han ätit och druckit bara bra, att han dock fortfarande varit lite ostabil i "bakvagnen". Frågade då om någon nerv kunde ligga i kläm för att han gjort illa ryggen men fick bara ett rätt flummigt och ointresserat svar, då de igentligen inte kunde diagnostisera vad som var problemet. När utstrivningen gjordes var det dock en solklart fall av ryggtrauma.

#5 Sånt gör mig så arg. Hade det varit en hund så hade veterinären tagit det på större allvar. Så upplever jag det ibland iaf. Vi kattägare får nöja oss med en vag diagnos, bara vi betalar så blir allt bra. Tycker att det är bra att du anmäler. Hoppas katten kryar på sig och inte fått några men av detta. /Sylvia

ofta ger man inte fast föda vid dropp ju eftersom de ska få i sig näringen därigenom men att katten skulle gå ner ett kilo verkar ju absurt! På 5 dagar dessutom! Anmäl dem tycker jag!

Det låter otroligt mycket. Vad vägde katten ifrån början? om man säger att det är en normal katt på 5 kilo så är det mycket procent på 5 dagar.
Inget roligt att få hem en katt i det tillståndet.
Hopas det löser sig med katten.

#6 Visst är det skrämmande att alla djur inte är lika värda hos en vetrinär! #7 Tror droppet varade i 2dygn av 5 så visst är 1kg lite mycket att gå ner! Katten vägdes då den kom in till kliniken 3,7kg, dagen efter den kom hem vägde ägaren (katten hade då ätit nonstop hela kväll/natten) vågen visade 2,7kg
Tillsaken hör att katten ifråga är ju bara en bäbis!

Nu försvarar jag ingenting,,,, det låter ju helt vansinne,, men,,,, Det är ju inte äskert att vågarna väger lika,, även om katten har gått ner i vikt så behöver det ju inte vara så mycket som ett kg,,
Men som sagt,, jag försvarar ingenting… det låter helt sjukt,, men vad säger veterinären då? Dom måste ju ha nåt typ att försvar till händelsen?
Kram Linda

Nejdå, jag förstår att du inte försvarar och visst är det så att vågarna kan vara olika. Men ägaren vägde även själv katten på hemmavågen (samma vikt hemma som på kliniken) så de har ju lite att gå på där så att säga. Vetrinären har inte mycket att säga utan hänvisar till att katten varit i stillhet och kanske inte ätit så mycket som hemma då det finns andra djur på avdelningen som kanske stör. Den kan jag också köpa till viss del men katten var bevisligen ursvulten då den landade hemma och åt nonstop så……

MMm oki,,, hm men usch,,, jaaa näe det borde man ju kunna anmäla,, usch tack och lov att katten iaf verkar må bra nu,, t'nk om det vore tvärt om,, att katten mådde supedåligt,,,?
Njä borde anmälas eller nåt,, hur man nu går till väga.. :-/
nospuss på lillmissen….