Innekatt
När jag kikar runt på uppfödares sidor ser jag ofta att man bara säljer som innekatt, vilket även vi gör. Det jag undrar är, hur argumenterar ni för det? Framför allt när jag pratar i telefonen kan jag ibland bli lite ställd när intresserade tar som självklart att deras katter ska gå ute för att de "bor så lugnt" eller liknande. Det är lättare i mail för då hinner jag tänka efter och fundera, men kan behöva lite nya infallsvinklar tänkte jag, något som säkerligen ni har gott om som har lite mer erfarenhet?
Alltså, hur argumenterar ni för innekatter? 
Framför allt med de olika medellivslängderna. Skiljer mååånga år statistiskt mellan inne/ute katter.
Har vi sen lyckas i vår avel att avlat bort "viltbetendet" på våra ras/sällskaps katter (sällskapsanpassa) så lämpar/klarar sig inte raskatten så bra i konkurens med huskatterna som har fullt bevarat viltbetende Man kan inte, som alltid, både ha kakan (snäll anpassad sälskapskatt) /äta upp den "fri" katt. Sen se tråden FIP(FIV)/FelLV
/Birgit

Ja kan vara lite knepigt ibland, har ju inte sålt så många kattungar men har fått argumenterat lite iaf och det som har gått hem för mig är när jag säger att jag skulle aldrig riskera att en katt som jag betalat flera tusen för skulle bli stulen, försvinner, flyttar hem till nån annan, bli påkörd eller rävmat, samt att läsa försäkringsbolagets finstilta ang bortsprungen katt.
//Åsa