Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 1358 ggr
blondifire
2008-01-27 20:40
0

magproblem..

lite orolig för leo,han har haft diarré några dar nu har avmaskat men det verkar inte bli bättre? hur gör ni? ska såklart ringa vetten imon men nån kanske har nåt annat tips? han är pigg i övrigt,äter o dricker..

S*Winsnes Wilda

Kronängens
2008-01-27 22:30
0

Du bör ta bort maten i ett dygn som första åtgärd. Sedan ger du skonkost i några dagar upp till en vecka. Därefter övergår du försiktigt till det han åt innan. Skonkost kan vara morotspuré och kokt torsk (förutsatt att han tål fisk), lammfärs eller nötfärs som gärna får vara fryst och upptinat. Försök få i honom morotspuré först och blanda sedan morotspuré med skonkosten, men mindre och mindre morotspuré för varje dag. Håll dig till en sorts skonkost. Det är viktigt att han har vatten hela tiden.

Man kan köpa Diarsanyl på vissa apotek eller Zoolac som är pasta med bra bakterier för magen som också stoppar upp. Du kan både ge ex. Diarsanyl och skonkosten samtidigt.

Lycka till!

Anna-j
2008-01-27 22:44
0

Min ena katt har haft och har fortfarande mycket problem med sin mage. Det började på henne som diarré. Jag provade detta med skonkost och canicur som ska stoppa upp diarrén. Efter kontakt med veterinär då hon också började kräkas började jag ge henne Hill´s i/d istället. Halv ranson den första veckan sedan ökade jag på. Eftersom hon verkar ha en mycket känslig mage så äter hon fortfarande (ett halvår efter) endast i/d foder. Så fort hon äter något annat foder blir hon dålig. Hoppas att detta på din katt bara är något tillfälligt, men mitt råd är iaf att ge katten Hill´s i/d.  Lycka till!

blondifire
2008-01-28 00:26
0

tack för råden.tagit bort maten nu och ska prova skonkost..

S*Winsnes Wilda

blondifire
2008-01-30 17:35
0

ville bara uppdatera.nu är han normal i magen igen,kokt torsk räckteSkrattande kör skonkost ett tag som j fått rådet om.tack allaKyss

S*Winsnes Wilda