Varför avreagera sig här?!
Hm… nu har jag funderat ett bra tag innan jag vågade mig på att starta en tråd själv, har liksom inte kunnat förlika mig med detta ……. varför avreagera sig med otrevliga kommentarer här på detta forum?! Har man en dålig dag så kanske man inte ska låta det gå ut över andra här inne …Det har säkert skrivits otaliga inlägg om detta förut men häromsistens fick jag själv en sur kommentar på ett inlägg jag hade gjort och eftersom jag inte är så flitig på att skriva här inne, mest beroende på jag inte är nån expert vad gäller våra pälsklingar utan jag har en kastrerad kille som jag inte ställer ut, utan han är just bara min "babe", men jag tycker det är intressant och lärorikt och jag läser och kollar runt flera gånger i veckan…. Nu uppkom ett ämne där jag faktiskt vågade mig på en kommentar … tråden heter HJÄLP och startades av Myskatten den 5/1 -08, ang. tvättning av katt och det kom flera svar och goda råd och det blev en lång tråd och då vi har en vit häst också så kände jag att jag kanske kunde dela med mig av mina tips när det gällde vita djur … jag läste visserligen inte hela tråden och var tydligen sent ute med mitt tips så jag får kanske skylla mig själv, men jag får då ett, i mitt tycke, otrevligt svar om att man borde sluta "tjata" om ämnet då katten tydligen hade blivit ren …… Jag själv kan ju tycka att ett sånt inlägg kanske inte hade behövt skrivas alls då det absolut inte fyllde nån funktion, vilket kanske inte mitt gjorde heller i och för sig men nån annan kan ju ha haft nytta av det …… Tja, meningen med denna trådstart var enbart för att vi kanske ska försöka hålla en respektfull och trevlig ton här inne och låta bli att kommentera om vi har en dålig dag, så tror jag att även om man är ny här inne så vågar man sig på ett inlägg ……

Men snälla du att jag startade tråden var ju för att jag hade katt som kom på att man kunde ta sig ut via den öppna spisen . Jag har aldig råkat ut för detta förut och fick panik av att katten blev svart . Att jag sen provade att bada katten i katt schampo och att det blev inte bra . Därför råd frågade jag här ute i fokus . Jag ser inget fel i det och katten blev vit efter ett par tvättar .. Sen förstår jag inte varför du nämer just min tråd det finns fler trådar om påhopp.. (mm Kanske ska man sluta att skriva trådar över huvud taget men då lär man sig inget . Jag är med här för att få råd och prata katt …/Eva
Ja de flesta drabbas av "uppfödarsjukan" som jag vill kalla det och kattsporten kan vara ganska tuff med avundsjuka och besserwissertendenser.
Förstår att det måste kännas märkligt att komma hit och försöka prata om sin fina Norska Skogkatt som man älskar.
Många försvarar sina elakheter bara med att det är minsann rena fakta och lite "sanning" måste ju alla tåla. Vems är egentligen sanningen och för vem?
Har också klantat mig många ggr och hävt ur mig saker jag ångrar i efterhand men jag hoppas jag har lärt mig något på vägen.
Jag är uppriktigt ledsen för att Norsk Skogkatt i fokus inte är så välkomnande för dem som inte är uppfödare…det är väl ingen rolig plats för oss heller för den delen.
Nu hittar jag inte tråden du syftar på, så jag kan inte bedöma det här enskilda fallet. I det stora hela så tycker jag att stämningen här är trevlig och har förbättrats avsevärt. Egentligen så är jag inte särskilt förtjust i den sortens trådar som du skapat, det drar bara ner stämningen i allmänhet på forumet, tycker jag. Om man nu får ett (enligt sitt tycke) syrligt inlägg så finns ju alltid möjligheten at vända sig direkt till vederbörande i ett PM och förklara att man tog illa upp. Många missförstånd kan ju i stället rätas ut så. Kanske man också många gånger läser det skrivna ordet på ett sätt som inte var avsett. Det skrivna ordet blir gärna litet hårt, om man inte kryddar med smileysar här och där, och det tycker jag i och för sig inte ska behövas. Vi kanske ska lära oss att inte ta åt oss allt för mycket, utan ignorera det som vi tycker verkar "syrligt". Att låta bli att ge elden mer bränsle! På så sätt så tycker jag att vi kan hålla en trevlig atmosfär här, där alla ska få känna sig välkomna att delta i diskussioner. Du är lika välkommen här som alla andra,du är lika värdefull och har lika stor rätt att delta i diskussioner. Hoppas att du även ska känna så i fortsättningen.
Mvh/Jessica, sajtvärd
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
#2 Nu citerar jag dig
"Jag är uppriktigt ledsen för att Norsk Skogkatt i fokus inte är så välkomnande för dem som inte är uppfödare…det är väl ingen rolig plats för oss heller för den delen."
Och jag skulle önska att du utvecklade detta vidare och kanske pekar på något konkret. Sen är jag litet nyfiken på varför du väljer att "hänga" på en plats som inte är rolig.
Mvh/Jessica
Håller med trådskaparen om att vi alla borde ha en trevlig och respektfull ton här.
Oftast tycker jag att här är trevligt och jag kan inte låta bli att kika in här minst en gång per dag…
Susanna
Tycker nog att trådskaparen har lite rätt här. Det snäses ganska ordentligt ibland.
(Jag hittade inte heller den aktuella tråden nu, det var synd, eftersom jag har en vit hankatt, som har missfärgat sig i "fetsvansen" och runt den lille snoppen.)
Hade gärna läst det rådet, vet själv hur vita hästar kan se ut, så det kanske skulle vara något att pröva. Jag ska leta vidare. 

http://www.norskskogkatt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=dd7329a2-be11-4675-9a17-40b66c98f55f
#0 Jag minns ditt inlägg, då jag själv haft häst hela mitt liv. Och en skimmel med t ex gräsfläckar är inte att leka med.
Jag hoppas att du kan ha övereende med denna gång och även våga dig på att skriva en i en annan tråd. ALLAS åsikter är Välkomna!! /Sylvia
# 4 Jag är ju inte här lika mycket som jag var i början av just den anledningen…Nu får du inte ta detta som personlig kritik emot hur du sköter denna site eftersom jag tycker det sköts jättebra. Sedan tycker jag det känns lite trist att du säger, varför är du här om du tycker det är så hemskt…
Håller med om att sådana här "jag är besviken" trådar drar ner stämmningen…men vi blir ju besvikna ibland vi människor.
Det är ju en konst att skriva och det är enormt lätt att bli missförstådd.
#8 Det faktiskt inte menat som en spydig fråga, utan av genuin nyfikenhet. Jag tyckte dock att dina ord var väl hårda, i det jag citerade. Men å andra sidan får ju din egen åsikt stå för dig. Jag tackar dig för att du tycker att sajten sköts väl. 
Mvh/Jessica
Jo jag var väl lite hård….men jag har väl en dålig dag *skrattar*

Myskatten! Nu missförstod du nog mitt inlägg helt och hållet! Det var inte din fråga eller dina inlägg som jag tyckte var tråkiga alls, jag fastnade ju för den tråden …. utan det var den sura kommentar jag fick efter mitt lilla inlägg som var näst sist, och det var inte din kommentar! Jag var ju lite sent ute med mitt råd och det kan ju tyckas att jag då får skylla mig själv men det kändes tråkigt att jag då fick en sån kommentar när jag bara försökte vara hjälpsam och trevlig ……..
Jag tycker också att sajten sköts bra, och visst kan man tycka att jag är en lika stor surpuppa som har brytt mig om att skriva om detta, och jag drar ner stämningen jag också, men jag har som sagt funderat länge (sen den 5/1) på om jag skulle mig våga på att kommentera detta men det var verkligen menat som en fråga såsom rubriken är …. VARFÖR …
Hoppas resten av din dag blir bättre
/Jessica

#11 Ja det gjorde jag. Så dumt det blir när man inte läser ignom tråden
/Eva

#11 Jag håller helt och hållet med dig! Den sista kommentaren som du fick efter ditt inlägg var inte snäll utan snarare otrevlig. Du försökte ju komma med ett användbart tips även om just den katten ifråga redan hade blivit ren.
Tror nog mest att det var irritation över något annat som du råkade få ut för.
Tycker absolut att du ska fortsätta skriva för det är inte alla som försöker bita huvudet av folk
Men tyvärr är det väl de som märks mest.

Jag tror att den som skrev sista kommentaren inte menade bara dig utan alla som pratade om yes också… den konversationen blev ju lite tjatig så tror det kan va det. Hoppas vi får se dina tips och råd fler gånger!

Tjoho igen sorry om jag förstörde nåns dag med mitt "sura" inlägg … inte min mening alls! Jag lär mig nåt nytt varje gång jag är här inne och tycker att det har varit trevlig här hela tiden förutom just då så därav blev jag väl lite tilltuffsad… No hard feelings någonstans hoppas jag! Nu ska jag gå och gosa in mig hos min lille goding, Trollgummans Diderik!
Kramis Ankan-Pankan
Hej "Diderik"
Jag tycker att det var jättebra och starkt gjort av dig att starta den här tråden.
När du skrev i "Hjälp"-tråden så gissar jag att din mening var att dela med dig av dina erfarneheter och ge ett råd - också får du en "syrlig" kommentar tillbaks
Det skulle nog få flera av oss att känna att vi inte (som du skriver) - "vågar" skriva igen.
Ha' det gott:-)
Mvh / Gunnel
PS du har inte förstört min dag - jag blir glad när man är öppen och delar med sig av sig själv