Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 624 ggr
Bengan-A
0

Nervositetsdämpande för hussar

Det finns ju diverse preparat för att lugna katter som blir stressade i olika miljöer, till exempel utställningar. Men tyvärr har jag inte hittat något för speedade hussar. När vi började ställa ut så var jag aldrig nervös, men med tiden så har det blivit värre och värre, nu är det för jävligt. Jag bär aldrig annat än i yttersta nödfall fram våra katter, det är alltid hustrun som gör det. Bär jag fram dem så märker de av min nervositet och blir själva nervösa.

Inför Örebro så var jag så nervös att jag kunde spy redan på torsdagskvällen. Sedan var jag i detta tillstånd fram tills att bedömningarna var klara. Jag varken röker eller dricker Whiskey, men jag kanske får göra det till nästa utställning för att varva ner. Ser ni någon som dricker Jonny Walker ur flaskan och kedjeröker i kön till veterinärbesiktningen så är det jagFot i munnnen

Mvh Bengan

LittleL
0

HAHAHA, ska komma ihåg det så jag har kameran med migFlört /Sylvia

erspers
0

Det är precis samma med mig..man får nog börja snusa eller nåt på utställningarna framöver..slutade med dom dumheterna för 10 år sen men man kanske får börja utställnings-snusa lite i smyg Oskyldig

//Stefan

kerstin2181
0

Bengan, vi kan ta en sup o cigg ihop, känner igen mig i det du skriverSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Rhapsody
0

Är denna nervositet ett manligt drag? Flört 

/Lena

anakin
0

Nämen hua då. Stackare.

Det finns faktiskt andra alternativ än cig o whiskey.

På hälsokostaffärerna kan man köpa Valeriana,inget farligt alls,men lugnande,fungerar nog alldeles förträffligt på utställnings-nerver.Skrattande Värt att prova?

/Anki

Pulcherimas
0

Den va´bra, Bengan! Själv fick jag rådet att bära bommulsvantar av Eva Porat, då hon tyckte det var synd att min kisse var både dyngsur och därigenom lockig över hela magen!!!!

/Monica ;-)

Mylingens
0

#6 Det där med bomullshanskar har jag provat och det funkar jättebra! För som Eva sa så förstör man lätt katternas pälsar när man får handsvett och det får jag när jag är nervös på utställningen. Men det är tråkigt för jag har fått många konstiga blickar och kommentarer om mina vita bomullhanskar. Folk tror man är lite fisförnäm och inte vill smutsa ner sej eller nått, hmm…inte vet jag. Men helt klart så funkar det! //Kaisa

Bengan-A
0

#4 Det är möjligt. Åse (min fru) är kolugn, medan jag är lika stabil som gelatin.

Mvh Bengan

Vargtass
0

Hahaha! Jag känner också igen mig!

Borde ha några valium i utställningsväskan! ;-)

Runsviks
0

Hii hii… va´  jag känner igen mig… jag har ställt några år… men blir ändå nervös "utställningsfeber" och som du skriver ett par dagar innan. Men det är väl moroten, drivkraften att orka kliva upp tidigt eller sitta i en bil i 6 timmar.

När vi kom hem från Örebro klockan 2.00 i morse så frågade vi oss vad är det som får en att utstätta sig för detta… Jo! spänningen och allt som följer med en utställning. Trevliga människor, vackra katter och bara gå runt, lyssna på domarna, surra lite med kattfolk och mysa…

Kristin i Sundsvall

Christina-S
0

Oj, detta var inte någon bra tråd att läsa - nu blir jag nervös och undrar verkligen vad som väntar Skrattande. Skall ställa ut min Billy för första gången på Järvas utställning nästa söndag - men jag hoppas att min kära make följer med och håller reda på logistiken Skrattande

Det skall hur som helst bli spännande att se hur det går till "på riktigt".

/Christina

Runsviks
0

#11 Lycka till i Järva… hoppas du drabbas av utställningsfebern… Otroligt roligt, en mycket trevlig hobby.

Ixatrixa
0

Synd att det aldrig går över heller…

Jag brukar dock få ett hyfsat lugn när jag har checkat in,satt upp burskynket….svurit åt min sambo, köpt en katalog,skrivit kattens nr på handen så jag lätt kan se när det kommer upp hos domaren. Kollat om katten skall upp direkt eller senare (här kan det ju bli så mycket krångligare om man har fler med sig och de skall upp samtidigt)

Har man gott om tid innan man skall upp så kan man här köpa en kopp kaffe (o en cigg). Här behöver man även gå och kissa.

Har man tur så går det riktigt bra för katten och katten skall upp igen och det kan ju vara lätt o missa så går det bra för katten så får matte ingen mat för att hon inte kan koppla av…

Så speedad på kaffe och choklad smakar en Big Mac ganska bra ändå på vägen hem och helt plötsligt blir man så trött;)

Går det mindre bra för katten har man ätit upp hela sortimentet av kaferian, handlat onödiga saker osv *skratt*

LittleL
0

#13 Åh, herregud du beskrev min dag precis=) Ja, förutom att jag är rökfri sedan 2 veckor tillbaka. Så nu får jag inte ens njuta utav det längre. Käkarna höll på att hoppa ur led i lördags efter alla nikotintuggummin. /Sylvia

UncutDiamond
0

Skrattande

Christina-S
0

#12 Tack, vi får väl se hur det blir med det. Jag har sagt en gång men man skall ju aldrig säga aldrig Skrattande

Pulcherimas
0

#14 Inte för att det har det minsta med tråden att göra ….:) men lycka till med rökavvänjningen!!!!

/Monica