Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 8103 ggr
spinnrocken
0

stroke hos katt

Min granne kom till mig o var förtvivlad.Hennes hankatt hade betett sig konstigt och var liksom lam i halva ansiktet o frambenen.

Hon åkte med honom till Ultuna där han blev inlagd för utredning o behandling.

Efter 4 dagar fick hon svar att han fått en stroke.Nu har han fått nån sorts betablockerare eller vad det heter och vattengymmnastik.

Är det nån annan som hört talas om detta???

Jag har det då inte i alla fall.

Ps:Det är gott gry i grabben och veterinären hyser gott hopp att han blir något sånär åtrställd även om det inte blir till 100 % 

mvh Karin

kerstin2181
0

Jag har varit med om katt som fått stroke, dock inte nån av mina, katten vart helt återställd. Katter kan få lättare stroke, och tyvärr kan det återkomma, ser inte roligt ut när dom fått det, vinglar och går på sniskan

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Arabella
0

Min datters perser har også hatt slag (stroke).  Han vinglet og var ustø på bena, snudde hodet bare til den ene siden hele tiden. Han kom seg fint etter hvert, og ble helt seg selv igjen.

ingann
0

vilken tur att hon fick rätt diagnos så han har en chans att klara sig=)

jag hade en perser tidigare som fick flera små strokar men tyvärr trodde den vetten jag var till att det var vingelsjuka o skrev ut medicin mot det=( senare fick han en stor som gjorde att det var försent för att han skulle klara sig    det var vid den stora, när jag kom till enköpings vet-klinik som de konstaterade att det var stroke… enligt dem var det med 99% sannolikhet att de tidigare oxå varit småstrokar.

Hoppas din grannes kille blir återställd snabbt!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner