Sommarpäls
3 av våra katter har inte lyckats få till någon vinterpäls denna vinter, den som hade det har redan börjat fälla stora tussar, trots att det bara är januari än. Jag har roat mig med att jämföra med bilder från 07 och det var betydligt mer krage och päls på katterna då. Boven i dramat är väl den milda vintern.
Vore kul att höra om andra runt om i Sverige märkt någon skillnad.
Mvh Bengan

Min S*Vålbrändan´s Narnia har också sommarpäls. Började tappa den lilla vinterpäls hon hade redan i december. Hon hade väldigt lite päls förra året denna tid också, ett tag kallade vi henne för "Norsk Nakenkatt".
Denna dam löper igenom p-pillren så jag tror att det samt den milda vintern gör att hon inte har någon päls.
//Ann-Christine
Jajamensan !!! Alla mina går omkring som "skabbrävar" !!! Aldrig skådat maken !!!

Vår Totte ser ut som ett lejon, han har en riktig krage, men frugan Thea ser ut som en skabbräv även hon..Fast hon har en fin rävsvans i allafall…

Jo även jag som bor i Jämtland och faktiskt har vinter här har märkt av det.men vädret har varit så knepigt.10-gr ena dagen och sen kan det gå nån dag så är det +gr ute. Min huskatt som är mest långhårig nu brukar alltid tappa en del päls på våren.Hon har redan börjat.Konstigt det blivit med vädret:(

Samma här. Deras pälsar ligger till största delen i dammsugarpåsen. Den enda som är välpälsad är vår kastrathane
Håller fullständigt med!
Fast mina katter brukar i och för sig vara som mest påpälsade vår-sommar-höst.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
#6 Mina följer samma säsong;)
De flesta av mina kissar har full pälsning mitt i sommaren..
Just nu har de fällt ur det sista och börjar pälsa på sig igen:)
Men deras rytm måste ju bli rubbad eftersom de lever som innekatter med tillgång till utegård.

Jag blev rädd när min vackra hane Miracel tappade all underullen för ca 2 veckor sedan skyndade mig till veterinären och tog alla prover som vi kunde komma på. Har nu fått svar på alla prover utan ett som skulle ta ca 2 veckor till. det är som tur var inget fel på honom . Men visst är det tråkigt att han tappar allt silver . jag borstade nog bort 3 plastpåsar med vit underull. Har inte hört talas om att katter kan fälla på det viset så jag var helt övertygad om att han var sjuk.. Det konstigaste är att han fortfarande har krage och byxor och svans kvar men han känns ju så tunn utan underullen.
/Theresa
Jag har en kille som har väldigt mycket päls och underull och han fäller ut kraftigt och jag brukar få borsta honom varje dag under fällning. Det är en enorm skillnad på honom med päls och utan päls;)
Många katter behåller ju sin bebisull väldigt länge innan de fäller ur denna också.

#3 Ja hennes son han har då inte mycket till päls han utan har värsta sommarpälsen fortfarande.
Smeagol och Skrållan däremot har mycket päls för tillfället. Men jag tycker mig se att Smeagol börjar fälla lite nu.
Min kastrathane har en fantastisk pälskvalité och rätt ok pälslängd, även om han är som mest påpälsad i Maj-Juni. Kan tilläggas att han är mestadels utomhus.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***