Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett17-utställningar-resultat
Läst 1219 ggr
Taropaves
0

Nerk, Örebro 26/1 2008

Kära vänner
Jag har den smärtsamma plikten att meddela att utställningen i Örebro nu har fullt i kategori II!
Vi har redan fått mer än 850 betalningar, varav ca 550 tillhör kat II.
Vi har möjlighet att ta med ca 400 i kategori II, och fördelningen kommer att göras efter rasfördelning samt inbetalning - samt att vi givetvis har en korrekt ifylld anmälningsblankett som matchar inbetalningen, dvs samma ägare på anmälan som på inbetalningen.
I dagsläget går det alltså inte att tala om vem som kommit med eller ej, men vi jobbar givetvis på att få till det så snabbt som möjligt.

Hälsningar
Eva Porat
ordförande Nerk

Juliette-
0

Kul att så många anmält.. Hoppas ni får en trevlig utställning

kerstin2181
0

Oj, det var snabba budFörvånad

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Labolina_73
0

Jaa det må jag säga…. hoppla…Förvånad

MissMikkus
0

Då är det bara att vänta och se då om man har turen med sig eller inte. Så stor utställning och ändå fullt så snabbt!

Vettarna
0

Jag hoppas också på att jag har tur och kommer med.

WesthKiowas
0

Hej hopp!

Här var det fart på anmälningarna! Då är det bara att avvakta då och se om man har turen att komma med. Hoppas…hoppas…hoppas, är så sugen nu för jag har inte ställt katt sedan juni på vår egen utställning i Forshaga.

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

kerstin2181
0

Jag ska ju jobba på utställningen, så jag finns där, även om inte katterna kommer med, vill ju se så många som möjligt härifrånFlört

Labolina_73
0

Japp.. ja jag hoppas oxå… håller alla tummar och tassar.. :-)

Men det blev fullt fort som attans så alla måste hjälpas åt att hålla tummar och tassar så vi kommer med.. :-)

Jag har anmält 2 katter. :-)

//L

LittleL
0

Oj, det var verkligen snabba bud. Har anmält 4 katter och vill såååå gärna komma med. Usch, denna väntan och ångest varje gång man anmäler. Men nu håller vi tummarna här så hårt vi bara kan. /Sylvia

SussieBuzzie
0

#0 Blev det fullt redan första anmälningsdagen i måndags alltså i KAT. II??

Hoppas nu bara att katterna kommer med, ar anmält 2 st

//Sussie

Bengan2
0

Jaha, bara att vänta och se då. Annars får man väl åka dit och heja.

Mvh Bengan

EddaM
0

Jag anmälde bara min husis=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Labolina_73
0

#12 hej och välkommen tillbaks.. :-)

Då ses vi kanske där då? :-)

kram L

kerstin2181
0

#12 tur att jag lämnade min fräsis hemma då, mot din pärla får hon stykFlört

EddaM
0

#13: Tyvärr är det bara tillfälligt jag e tebax. Hälsar på min pojkvän o lånar hans dator.

Och jag hoppas att vi ses där=)))

#14: Kanske kanske inte det finns aldrig några garantier *ler*

*kram* på er.=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

kerstin2181
0

Nerk har en stor utställning nu i januari och vi behöver totalt 52 st assistenter. Många har anmält intresse att gå (och det tackar vi för) men vi saknar fortfarande 10 st assistenter på kategori II. De domare som är "lediga" är Bjarne Wikström, Anne Köhn, Maud Olsen, Lone Lund, Flavia Capra, Raymond Saetre samt Luigi Como.
Har du möjlighet att ställa upp som assistent hos någon av ovanstående så anmäl dig snarast till britt.maria@nerk.se

Hälsningar
Britt-Maria, assistentansvarig

Labolina_73
0

Jag har dessvärre ingen assistent utbildning eller vad det nu kallas…

Kram

Mulan
0

#17 Då får man gå med en erfaren assistent och lära sig.. Flört Jättenyttigt och lärorikt!

mvh Malin

Labolina_73
0

#18 ja jo men "krävs" det inget mera?

Det skulle vara superkul att kunna göra det,,,

//Linda

kerstin2181
0

#19 kom igen Linda, ställ upp! du vet vart du får sova, om du villFlört

Mulan
0

#19 Nej.. Med tanke på att min sambo ska vara min co-assistent så kan jag ärligt erkänna att det definitivt inte behövs andra krav än att man är lyhörd mot domaren och andra assistenten samt villig att hjälpa till.

mvh Malin

kerstin2181
0

#21 härligt att du får med dig gubben dinSkrattande

Mulan
0

#22 Ja, han är en pärla som ställer upp när det fattas folk i assistentkåren! Kyss

mvh Malin

kerstin2181
0

Edda, kan inte du ställa upp som assistent? Festiz klarar sig säkert under tidenFlört

Fler? fattas ca 8st, tänk vilken ära, att få gå assistent på värdens bästa utställningSkrattande

Miraklis
0

Vad gör man förutom att bära fram katterna?

Jag och utställningar …Hemlis

kerstin2181
0

Det mesta går ju ut på att hämta katterna i respektive bur, och plocka fram till domaren, ev torka bordet åt domaren, vissa gör det själv, sprita buren när katten gått tillbaka, och hänga upp nr på burarna, och dona lite med bedömmningssedlar, det låter nog väldans mycke, men det brukar flyta på, och alla ovana, går med en van assistent. Man lär sig så mycket av de olika raserna, man lär känna folk, och Nerk har god mat till sina assistenter, och kakor och drickaSkrattande

Snusan
0

Fick mail om det , så nu har jag anmält mig om de har någon nytta av mig GeneradHar inte gått assistent sen-96 och känner mig som en nybörjare men vill hjälpa till det är ju min hemmaklubb Glad

MVH/Suzan

kerstin2181
0

#27 härligt, välkommen tillbaka en sväng dåSkrattande

Miraklis
0

#26 Ja, det kanske kan var kul men denna gången ska jag suga in lite information och kika på vackra katter.

Snusan
0

#28 Tackar, det är som du säger man lär sig en massa om olika raser och dagen bara springer iväg Skrattande Hoppas bara det går bra

marinis
0

Synd att man missade att anmäla till nerks utställning.
Hade annars gärna gått assistent. Hört så mycket bra om Nerks uställningar. Och det är alltid kul att gå assitent på en välorganiserad utställning.Glad

akickia
0

Vilka domare är fortfarande "lediga"? *nyfiken*

kerstin2181
0

#32 vad jag vet, så ska en vän till mig gå för Maud, sen är det dessa som är lediga, Bjarne Wikström, Anne Köhn, , Lone Lund, Flavia Capra, Raymond Saetre samt Luigi Como.
Alla nya/osäkra går med van assistent

akickia
0

Hmm, jag var inne på att eventuellt gå för Maud, för henne känner jag och har gått för förut några gånger. Nåja, ska fundera och prata med sambon oxå så får vi se.

kerstin2181
0

#34 min vän kan säkert byta, då det är kris med assistenter, så behöver vi dig

akickia
0

Oj, tack tack. Nu har jag skickat iväg ett mail till Britt-Maria i alla fall så får vi se vad som händer. Usch så kräsen jag känner mig :/

kerstin2181
0

#36 ingen fara, jag hade själv velat gått för Maud, då hon är mycket trevlig och lugnFlört

akickia
0

Ja, hon är toppen. Har sedan (väldigt) gammalt tyvärr lite dåliga erfarenheter av att gå assistent (var lite för ung och lite för osäker), så jag kände att ska jag pröva igen så måste det nog vara med någon jag känner mig trygg med.

Fairyhearts
0

#37 #38 Jag ska gå för Maud har jag fått besked om . Men jag var ensam på listan hos henne, så det låter ju toppen om det blev en till. Jag lovar jag är lugn o snäll, Flört  har gått assistent några gånger så jag är inte precis nybörjare.

Det ska bli så roligt  o spännande. Vet ju att Nerk brukar ha bra organisation så det blir säker kanon.

/Marie

SussieBuzzie
0

Jag kollade under ställa ut på Sveraks hemsida och där står det att okasterade hankatter över 10 mån måste ha ett intyg om normal testikelstatus. Har inte uppmärksammat det innan och fick nästan panik. Ringde till djursjukhuset men det hade ingen tid förrän nästa vecka. Ringde till en vet. praktik här i stan och fick tid i eftermiddag *pust*

Är det någon mer som inte sett/vetat om detta innan?

//Sussie

SussieBuzzie
0

Är det någon som vet om det är p-avgift på mässområdet?

Snart är det dags Skrattande

//Sussie

Labolina_73
0

#41 japp det brukar vara 30:- i p-avgift..

//Linda

kerstin2181
0

#40 det brukar stå i stamtavlan på avelsdjuren, veterinärerna och domarna kollar ju gärna det med, har jag märktSkrattande

SussieBuzzie
0

Ja det står ju en ruta om det på baksidan av stamtavlan. Tur att jag såg det i tid nu och inte på lördag morgon Glad Jag är iaf förbredd nu och veterinärerna + domare skulle kolla det Skrattande

En undran bara kan inte vet. på utställningar kolla det och skriva en kråka i stamtavlan? Vet att de inte ingår i deras arbetsuppgifter.

Vi ses på lördag alla som ska dit!

//Sussie

erspers
0

# 44 det där om testikelstatusen behöver du inte bry dig i om du bara ska ställa ut..du behöver bara kolla testikel-statusen o få intyg om det när du ska använda din hane i avel..då måste du ju ha intyg på att kulorna är där dom ska vara..eller är det nån ny bestämmelse som jag missat kanske ?..

LittleL
0

#45 Det är ingen ny regel. Hankatter ska ha sina kulor på plats annars ska dom ställas som kastrater. Flört/Sylvia

Mitrollet
0

#45 Så här står det på SVERAKs sida under utställning:

Okastrerad hankatt över 10 månader skall ha intyg om normal testikelstatus.

Förvånadvilket jag helt har missat. Så betyder det att man inte kan ställa sin okastrerade hane som är 10 månader?? om man som jag lallat runt i tron att ens hane är yngre än vad han är??

Mitrollet
0

Men om man nu verkligen kan känna att hans små bollar :) finns på plats då….

erspers
0

# 45..jaha..där ser man..man lär så länge man lever Glad tur att man fixat intyg trots att man inte visste nåt om det då Oskyldig

SussieBuzzie
0

#47 Det är ju en regel att man ska ha intyg på det. Är han över 10 mån så ska du ha ett intyg. Det är som #40 veterinärerna kan kolla det och även domarna. Hinner du fixa det idag?

Tur att jag hann kolla det innan, så igår var jag i väg med min hane. Allt satt som det skulle Skrattande

//Sussie