Toatips=)
Vill rekomendera ikeas vita höga lådor som katttoa, jag har en på 70*55 och 4st storleken mindre, billiga, lätta att göra rent, och väldigt lätta att mocka, och den höga kanten gör så att inte lika mycket sand kommer på golvet
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Har du möjligen nån bild på en låda så man får se??

Är det dessa du menar? Vi har köpt dessa på Ikea och måtten verkar att stämma med dina. Jag kan oxå varmt rekomendera dessa! När man har klumpbildande sand så ska där var rejält i dom om sanden ska fungera till belåtenhet. Precis som du skriver så är de så höga så alltså kan man fylla dom rejält och ändå sprätter dom inte över kanterna som de gärna annars gör i vanliga lådor. Dom är stora och rejäla så även de största pågarna får plats i dom. Vi brukar fylla med ca 2-3 lådor kattsand, 11 kgs lådor. //Kaisa

#2 exakt samma, he he, kanonlådor i rätt prisklass

#3 vadå rätt prisklass… ;-)
Vad kostar dom?

Dom såg ju bra ut.men jag har lite svårt att tänka mig vara utan katt toa utan tak..

#5 Dom är jättebra eftersom de är så djupa. Vi har ett par vanliga kattlådor med tak oxå här hemma men katterna går helst i dom stora om dom får välja.
#4 Jag kommer faktiskt inte ihåg vad de kostade. Nu har vi bara den allra största storleken men jag tror de låg någonstans runt 150 kr. //Kaisa

om jag inte minns fel, så kostar den största 149kr, och katterna älskar att skita i den