Råd tack!
Skriver lite i all hast, har lite bråttom..
Men..
Min Bella fick ju kattungar för ca 10 veckor sedan. Hon går på p-piller.
Vi har inte varit hemma idag, men när vi kommer hem så löper hon.(och vi har inget märkt innan)
Och till råga på allt så biter Melville henne i nackskinnet och försöker..ja ni vet;)
Tänk om de har fått till det när vi inte varit hemma? Tar p-piller bort i såfall?
Har ju en hona som fick kattunge i somras trots p-piller…
Hjälp, det är lite väl tidigt för en ny kull om man säger så!!
Tips tack!
(De har självklart skilda sovrum nu)

Jag skulle dela på katterna nu men avvakta med p-piller tills dess att jag visste att honan inte var dräktig.
Visst är det lite tidigt men ingen katastrof om nu hanen inte är i övrigt olämplig.
Stolt ägare till tre La permer

#0 Länkar till min tråd om samma problem
Behov av råd /Sylvia

p_piller 3 dagar i rad brukar göra att de släpper de och inte blir dräktiga med lite tur. Fast självklart är de så att hon kan vara dräktig igen.. Siames och oriental paras oftast om väldigt tidigt och de brukar gå bra om hon inte gått ner sig för mycket. Fast många i den kat. har ju problem med sina löp med.
Tack för era svar.
Hanen är inte olämplig. Det är Bella och Melville som har kattungar ihop nu.
Bella har inte gått ner sig något alls(hon ser faktiskt bättre ut, lite mer hull än vanligt vilket är klädsamt på henne). Hon hade inga problem med vare sig graviditet eller födsel.
Jag ska ringa veterinärstationen imorgon.Men om..om man nu bara antar…är det direkt farlig, eller ? Jag förstår ju att man inte rekommenderar det…
Det är hennes andra löp efter kattungarna. Hon fick p-piller när de var runt 6-7 veckor, hon började löpa då, men slutade när hon fick p-piller.(allt enl.veterinär inrådan)
Jag vill inte kastrera henne än då vi eventuellt vill ha en till kull på henne i framtiden.

Även om det inte är bra att få kullar så tätt så är det nog ingen fara,och dessutom inte unikt.
jag vet flera stycken som fått kullar tätt och där mamma katt mår förträffligt efteråt.
Zygotan fick ju en kull i september 2006och nästa i januari 2007 med samma mamma och vad jag hört så gick det ju bra.
//Inger
Ok, ja då är det bara att vänta och se. Pratade med veterinär idag och hon sa likadant.
Tack för era snabba svar:)