Tips om billigt boende!
Vi ska till Stockholms Kattklubbs utställning i Sundbyberg den 22-23 mars, det är påskhelgen. Jag har försökt få tag på ett boende den helgen i närheten av utställningsplatsen och det gäller 3 nätter, vi hade tänkt att stanna tills måndagsmorgon, annandag påsk, eftersom vi har så långt att köra. Men de ställena i Solna som jag har kollat upp, tar inte husdjur tyvärr. Jag har kollat Scandic men de ska ha 1090 kr/natt och det känns inte riktigt bra för plånboken.
Är det någon här som vet ett billigt och bra boende som tar husdjur som ni kan rekomendera? Det får gärna vara ett vandrarhem eller ett billigt hotell eller liknande. Tacksam för alla tips! //Kaisa
Du har inte medmerakort?Då bor två personer två nätter för 1398 kronor frukoot ingår.Sen får man betala för den tredje natten.Vi har utnyttjat det alla gånger vi varit i Norge.
Stolt ägare till tre La permer

#1 Visst har vi ett medmerakort! Vilket hotell gäller det för? //Kaisa

Gå in på http://www.coophotellpremie.com
Där kan du både boka och se vilka hotell som är aktuella.
För att kunna utnyttja erbjudandet behöver du en premiecheck
som du får skickad med medlemstidningen.
Checken gäller i skandinavien och europa.
Bra när man ska till Norge…

Tack ska ni ha! Jag ska kolla upp det! Är här ingen som känner till ett bra vandrarhem som tar katter? //Kaisa

I mitt jobb ingår att boka rum till våra montörer. I Stockholm använder vi främst två vandrarhem, dels Majorskan och dels Hågelbyparken. Båda finns på STF:s hemsida. Vet inte om Majorskan tar katter men vi har själva bott på Hågelbyparken med katt.

Ibis hotell kostar två nätter med katt 1290:- tele 08-59460640 det ligger i Kista så det tar ca 10 minuter till utställningen sa dom.
/Theresa

en del Rica Hotel har 20-25% rabatt om man är medmera medlem ,då behöver man ju ingen premiecheck utan man visar upp sitt medmera kort
/Annette

Tack för alla tips! Vi har oxå fått ett väldigt generös erbjudande från en supergullig tjej som vi allvarligt ska tänka igenom. Så boende ordnar sej säkert på något vis.
#5 Vandrarhemmet låter mycket intressant, ska kolla upp det! //Kaisa

#6 Åh kommer du? 

#9. Jag skulle ställa 5 katter bland annat Maccus
. Men nu började Hildur löpa så om hon nu blir dräktig så ska hon ha sina bebisar helgen innan utställningen och då vågar jag inte åka.om dom måste matas eller så. Men anmälan är ju inte förren den 28 jan så jag får se om det har tagit. ska hämta Hildur i dag hon har varit i stockholm sedan i onsdags. Ska du till utsällningen?
jag håller tummarna i sådana fall:)
/Theresa

Den har premiechecken, är det sådan man får om man handlat för ett visst belopp? Eller kan man få tag på den på annat sätt?
#1 Hade vatit bra att ha en premiecheck då vi ska till Norge i april och där hotellen är så dyra
//Sussie
Har sett att de säljer coops premiecheckar billigt på både tradera och blocket. Även om man får betala några kronor för den så tjänar man på det.
#12 Men går det? Det ska ju stämma överens med medlemskortet.
/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

#12 Ja det undrar jag oxå. Det ska väl inte fungera?
//Sussie
# 13, 14 Så klart att det inte fanns en enda just nu bara för det, men här hittade jag flera stycken tidigare http://www.tradera.com/Hotell_Overnattningar-c3-2516
Om det fungerar eller inte vet jag inte men de såldes iaf. Om inte annat så kanske ni kan hitta ngn annan bra rabattcheck här, verkar finnas lite smått och gott.

#15 Det finns ju en del men och så måste ju hotellet ta emot katter
För mig gäller det hotell i Norge framöver då jag letar hotell.
//Sussie

#10 vilken dum planering du har hadevarit så roligt att träffa dig och se min favorit sen länge älskade Maccus. Du får nog åka ändå stränga order

Idag fick jag en hotellpremiecheck ifrån Coop. På den står det att den kan överlåtas till annan medlem av hushållet. Vad som sedan menas med det är ju svårt att veta? Kan man överlåta den till t ex sambon? Och hur vet dom att han är min sambo? /Sylvia

Jag har kollat lite ang boende som tar husdjur,hittade Ängby camping ligger ganska nära.
//Helena

#18 Men då har du väl handlat för en viss summa? Det går ju att överlåtas till annan i hushållet som su skriver. Står det inget på baksidan av den, där du oxå måste skriva under?
//Sussie

#21 Jag funderade mer på alla dom som säljer sina premiecheckar på Tradera och dylikt. Egentligen får man bara överlåta dom på annan person i hushållet, men vem vet vilka personer som bor i hushållet… Förstår du hur jag menar? /Sylvia

#21 Jag förstår precis vad du menar. Det verkar ju so om det funkar annars skulle väl inte folk köpa dem? Låter konstigt att andra kan använda dem utanför ens hushåll.
Vet att jag brukar få poäng när jag handlar kurslitterstur på bokus.
//Sussie