Vem bestämer ??
Vem av era katter bestämer hemma över dom andra ?? Här hemma är det min kastrat kille S*Drakborgens Ralf Väderhatt .. Raffe som jag kallar honom för här hemma bestämde även som fertil ..När dom andra gör nåt som dom inte får enlit Raffe ja då får dom passa sig *S* men han har en annan sida oxå han är hur snäll som hällst ,lekfull och älskar småttningar å det bästa han vet är att knuffas och sitta i knät eller ligga i sängen å sova ..åå det han är bäst på är att övervaka allt man gör // Eva

själv har jag en evig kamp över vem som bestämmer hemma mellan den största (och rundaste) kissen och sedan den äldsta. just nu leder "Bell-pälsboll" (Ni kan väl kanske lista ut att det är stora runda katten ;-)) Men Alice ger igen gång på gång och jag uppmuntrar henne. Hon var ju faktiskt först i huset!

Ralf är inte älst i gänget..Men han är där i mot den som står högst i rang å på nåt vis tycker jag att det är rätt bra att han står högst .Han påverkar dom andra ( Lungnet före stormen om ja säger så ) han är inte elak på nåt vis..Men han är dok min rundaste kisse *ler*

Haha, jo problemet med Bell är att hon inte tänker sig för utan tar alla Alices "platser" att ligga på, vilket inte precis uppskattas. Fast häromdagen hade hon lagt sig på det ställe på soffkanten där Alice brukar ligga och då gick Alice demostrativt fram och placerade sin bak mit framför nosen på henne och lade sig ner som att visa att "då får vi väl båda ligga här då - men jag ska ligga främst!" *ler*

Haha ja dom vet sin plats *S* Tex Millboy han ska ligga på mattes kudde ingen snack om saken .. Medans pappa ligger på andra sidan av kudden mm så vi får väl se vem som tar över Raffes plats..

#5 mums hon ser ut som en drottning 

haha, jo bell är ju dock kastrat så man tycker ju inte att hon borde vara den med högst rang precis. :-p

nää detta med rang ordningen är inte så lätt..det är ju ingen tävlig om vem som är snyggast *s*

Hemma hos mig är det bara en som bestämmer allt och det är min mycket dominanta kastrat hane Smeagol på 3 år. Han bestämmer över båda de andra och det finns platser i lägenheten där de andra inte får ligga på för honom. Han har sina sovplatser och den som lägger sig där blir han inte glad på. Amadeus skulle aldrig ens försöka lägga sig på någon av hans ställen men Skrållan försöker ibland men har nästan slutat med det nu.
Amadeus är så undergiven att han alltid går med slokad svans hemma. Men nu när Smeagol varit på landet en vecka är han en annan katt som är gladare och går med svansen högt. Det är nästan lite synd om honom.

I vårt hus är det Thea ( S*Pole Positions Amalthea) som bestämmer. Hon var först och gud nåde den som försöker bestämma över henne
. Fast det är lite kul att se hur allt kan ändras, nu löper hon och svansar efter Totte som börjar bli trött på henne, han vill vara i fred och orkar tillfredställa henne ngt mer nu.
//Gisela

Hemma hos oss är det våran alfahona Pärlan (S*GladaSvansen Angel). Hon passar både på människor och katter. Ingen får bråka.

Här hemma är det Tiffy som bestämmer. Hon är ju en fertil hona på nära 6 kg (hon har gått ner lite nu pga kattungarna) Tidigare bestämde Hera, men efter några uppgörelser mellan honorna då båda hade kattungar, vann Tiffy över Hera. Nu bor dock Hera i stugan hos mina föräldrar och trivs förträffligt där. Hon har klått upp mina gamla huskatt-kastrathanar, t.o.m. Sorken som är en katt som är fet som katten Gustav och stygg mot andra djur. Det ser mycket lustigt ut när hon smäller till honom, för hon är mycket mindre och själv tror han knappt sina ögon, eftersom ingen katt som bott där någonsin vågat utmana honom och sätta honom på plats. 
Här hemma är det vår kastrat hona Adidas som bossar över alla, hon tror själv att hon är Guds gåva till världen.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Hej!
I vårt hushåll har vi en märklig sammansättning.. Alfahona nr 1 är obestridligen Candy, men hon är mild och godmodig i sitt styrande, ändå vet alla katter att det är hon och ingen annan som är drottning. Hon är så trygg i sin roll att hon inte ens behöver demonstrera sin makt utan hon är mamma Candy rakt igenom.. Blossa, vår första hona som är kastrat och ekorrsvansad, är familjens egen lilla maskot. Hon får göra allt, och ingen eller inget styr henne, hon är som hon är och en mkt speciell katt. Jag brukar skoja om att ifalll katterna var en indianstam så skulle Candy vara hövding, Dompan ledare för krigarna och Blossa skulle vara den galne helige mannen…
Tack vare Candys milda styre så har vi aldrig konflikter katterna emellan, och det är skönt.
mvh Malin

Hemma hos oss är det Mimmi som är drottningen och det vet dom andra katterna om ,hon är en mycket klok och tålmodig dam och lik som sin systerCandy (#19 ) så behöver hon inte demonstrera det (förutom då Maximus försökte )och det vilar ett lugn över henne ,den enda som har försökt att "ta över" är Maximus men han gav upp och sen när han blev kastrerad så är han inte intresserad längre ,Olivia är en tjej som bara är snackig och fredfull och Frosty är en sportig tös och leker mest med Aulikki och Duncan
/Annette