Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 1394 ggr
[Pimme]
0

Rätt å va annonym

ja e innte för att skapa tillfälligsa annvändarnamn för att kunna håppa på follk men ja tror endå  att de e bra för forumet att follk kan va annonyma för då vågar de säja mer i diskutioner. Sen kan de ju va andra själ till att man e annonym åxå som ja har. Att ja e här inne å skriver kan tror ja kanske påverka min mammas uppfödning  å de vill ja innte å därför väljer ja å va annonym.

Juliette-
0

Visst får man vara anonym. Dock förstår jag inte hur din icke anonymitet skulle kunna skada mammas uppfödning. Du får väl akta dig vad du säger. Jag kan vara i diskutioner. Långt ifrån alla gillar mig här inne men jag tror ju inte de skadar min uppfödning. Jag har kö på min kommande kull ändå

Froydis
0

Er man ikke voksen nok til å stå for det man mener så trenger man ikke å skrive noe mener jeg..

Enten mener du noe og skriver det eller så lar man være. Å skrive annonymt er feigt.

WesthKiowas
0

De som skapar tillfälliga anonyma nick för att våga säga vad de tycker är enligt min mening fega och har bara ont uppsåt anser jag. Om man måste vara anonym så kan man inte stå för vad man skriver.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

MonicaLagerquist
0

Håller med.Man bör stå för sina åsikter.Kan man inte det är det bättre att vara tyst.

Stolt ägare till tre La permer

bustrollet
0

Visst kan man vara anonym.men då ska man tänka sig för vad man säger och inte hoppa på folk och vara elak som en del gör!! Tycker man ska vara snälla med varann här och man behöver inte alltid säga vad man tycker om det sårar nån annan..

SillyZones
0

Självklart har man rätt att vara anonym på ett internetforum. Däremot vill vi inte ha anonyma avändare som registrerar sig enbart för att hoppa på folk i en "infekterad" tråd. Sådana användare kommer ovillkorligen att plockas bort.

/Jessica, Sajtvärd

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

zygotan
0

Håller helt med föregående skribenter. Har svårt att förstå vad en annonym identitet kan bidra med…..ja, jag menar det. Hur kul hade forumet varit med 400 anonyma "uppfödare" som skall diskutera rasfrågor (NFO). Det är ju lätt att vara anonym och ta sig ton, men någon respekt röner man nog inte på det viset.

Många säger sig vara uppfödare, det innebär att denna anonyma person är min uppfödarkollega. Vet ingen annan stans än här där kollegor är hemliga för varandra. Ursäkta mig, men vad liknar det?

//Annika

ariel
0

Näe stå för vem man är,,,finns väl ingen som helst anledning&vara anonym om man har ryggen fri,,

Skulle vara trevligt om du Pimme visar vem du är…

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

erspers
0

Jag tycker som föregående talare att man ska stå för vad man tycker o tänker o inte vara anonym..så för min del så finns det iaf ingen som helst anledning att vara anonym..kanske går bättre att göra påhopp när man är anonym o ingen vet vem man är men…är det nåt som jag tycker är åt skogen så säger jag det..o står för det..

Mulan
0

Hej!

Jag tycker att man har rätt att vara anonym på ett forum, däremot så gillar jag heller inte påhopp eller liknande av "anonyma" likväl som av de som står för vilka deras åsikter är. Personligen har jag inga som helst problem med att stå för mina åsikter, men jag har full förståelse för de som inte vill, men å andra sidan så tar jag ibland de "anonymas" åsikter med en nypa salt…

mvh Malin

SillyZones
0

Nu är det inte enbart uppfödare som är på det här forumet, utan även utställare/ägare/intresserade av Norsk skogkatt. Generellt så är det inte särskilt vanligt att man uppger sin fulla identitet på ett internetforum. För oss som uppfödare blir det ju naturligt, det funkar ju inte annars. Men vi måste respektera att det finns de som inte ger ut sitt fulla namn här, inget fel med det. Det är just okynnesreggande och att göra påhopp bakom en anonymitet som inte tolereras.

/Jessica, Sajtvärd

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

kerstin2181
0

#11 helt rätt, det räcker ju att man är intresserad av rasen, om jag ex jobbar som domare, veterinär, så kanske skulle jag välja att vara anonym, för att inte för alltför många privata frågor ang detta, man ska ju inte förena nytta med nöjeFlört men att vara anonym, och hugga folk i ryggen, FY f.., såna kan man vara utan

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Fairyhearts
0

#11 Det tycker jag låter förnuftigt.

Sen tycker jag själv det är synd att så många är anonyma, man tycker inte det skulle behövas. Ok att man är anonym och mest läser. Men att man skriver lite tuffa saker och inte vågar stå för det, det är väl det värsta med det.
Någon som ofta är i diskussioner och är anonym tycker jag är ganska "feg".

Kanske skulle registreringen inte få vara anonym. Utan att de som är ansvariga vet mer. Det skulle hindra tillfälliga anonyma att bara komma in och bråka.

/Marie

ariel
0

#13 Bra skrivet,,inte seriöst med anonyma,min åsikt!

Marina/ S*Karmskogen's

[Pimme]
0

#8 Ja föstår inte vaför du e nyfiken på de. Ja e ingen uppfödare å jag har ett helt vanlit namn som ja inte tror skulle säja dej nåt.

Mizzi
0

Hm  … men sen finns ju dom som "hoppar" på folk via mail i stället för att skriva öppet på forumet.

Det är ju lika fult som att skriva annonymt ……….

ariel
0

#15 Du är ju inte den enda som man blir nyfiken på,utan alla som är anonyma…Jag är en så'n person som tycker det känns bra vem man skriver eller pratar med…

Men klart att du ska få vara anonym utan att jag ska tjata om det…

Marina/ S*Karmskogen's

Mulan
0

Jag blev vid ett tillfälle tillfrågad om jag hade skrivit anonymt i en persons gästbok.. Jag sa som det var, att jag absolut inte hade gjort det, och erbjöd dem att få mina ipnr samt logg från min dator om de ville. Jag har ALDRIG skrivit anonyma gästboksinlägg eller inlägg och kommer aldrig att göra, eftersom jag är en sådan person som gärna vill stå för det jag gör.. Ibland har det dock nästan kliat i fingrarna, men jag resonerar som så att om jag inte kan stå för det jag tycker så är det ju inte ngn uppriktig åsikt och om jag inte kan stå för det jag tycker så är det väl nåt snett i samhället? Men jag har också respekt för de som INTE vill publicera sitt namn och person av valfri anledning, man är ju olika som personer, däremot respekterar jag inte personer som gör fula påhopp oavsett om de är anonyma eller ej..

mvh Malin

LittleL
0

#18 Huvudet på spiken rakt igenom:)) Jag skulle inte kunnat formulerat mig så bra. Så jag skriver bara…jag håller med du!! /Sylvia

Signe-Jonna
0

Självklart får man vara anonym. Det gör i alla fall inte mig det minsta nervös. Men det är ju högst tråkigt när folk byter nick för att hoppa på, eller skickar PM med tråkigt innehåll…

akickia
0

Det går att likna lite med att skriva insändare till tidningen. Är du anonym kanske du vågar ryta i lite mer, men samtidigt är det lättare att bli tagen på allvar om du undertecknar med namn. Som ett första steg till att våga stå för sina åsikter tror jag anonymitet kan vara bra, säkerheten kommer med tiden och slutligen har man inte behovet av att vara anonym längre. Så har det åtminstone varit för mig.

Däremot, för att förhindra sabotage kanske det vore idé som tidigare talare har föreslagit att fler uppgifter lämnas vid registrering. Bara att lämna ut sitt personnummer får de flesta sabotörer att backa eftersom det betyder att de kan bli identifierade.

solfager
0

Vart drar ni gränsen för att vara anonym? Lite nyfiken bara. Klassas jag som anonym som bara uppgett mitt förnamn och bostads ort men inte mitt stamnamn?

Men jag kan hålla med om att man skulle nog uppge betydligt mer uppgifter när man reggade sig men som man skulle kunna välja om man vill visa för alla eller inte.

//Åsa

Arabella
0

#21 Personnummer sender man vel ikke til usikrede nettsteder! Det er jo å invitere til misbruk.

Jeg ser ingen grunn til at oppdretter og eiere av rasekatter skal være anonyme. Straks man nevner katten(e)s fulle navn, kan man jo identifisers uansett, spesielt hvis kattene stilles ut. Et enkelt søk på google med kattens navn - og vips!

På alle seriøse forum jeg har vært på hvor man må registrere seg, må man ved registrering oppgi navn og adresse, og i de fleste tilfeller også epostadresse.

Signe-Jonna
0

Precis det är ju inte så himla svårt att ta reda på namn om katternas namn finns, om det nu är så himla intressant. Men jag ser ändå ingen anledning att skriva ut personuppgifter här. Det är faktiskt upp till var och en.

Och är det så att man bara vill språkas med uppfödare, så finns det ju sådana forum att hålla till på där endast uppfödare är välkomna.

Dolleminas
0

#0 Jag tycker det är helt ok att vara annonym så länge man inte klankar på andra… vad jag däremot inte förstår är skälet du uppger "Att ja e här inne å skriver kan tror ja kanske påverka min mammas uppfödning  å de vill ja innte å därför väljer ja å va annonym."

Både min mor och min syster föder upp katter under egna stamnamn (mamma skogkatter, syrran perser) och nog tror jag folk skiljer på personer och hur man ser på uppfödning… (fast visst tar folk fel på mig och min tvillingsyster), vad jag menar är att din mamma har sitt sett att se vad gäller uppfödning och katter, har du sen en annan åsikt så måste andra rspektera detta också, tro mig bara för att man är släkt har man definitivt inte samma åsikter!!!

Det skulle inte falla mig in och lägga mig i diskussionerna de har ang. avel och utst. "principer" på katt, och samtidigt lägger de inte nån energi på den ras jag vill hålla på med..

Hoppas jag uttryckt mig utan att ha trampat på några ömma tår, de som känner mig vet hur rättfram jag är… (inte alltid en positiv egenskap…) Glad

[Pimme]
0

#25 då måsste vi ha olika erafenheter av de du å ja

Kattilaforsens
0

Jag tycker att det är upp till var och en om man vill vara anonym eller inte så länge man håller sig till skrivreglerna. Att tänka på hur man uttrycker sig och att undvika "påhopp"gäller ju för såväl anonyma som icke-anonyma medlemmar.

Däremot ser jag själv ingen anledning att vara anonym. Som #23 och 24 är inne på så räcker det ju även med att man visar en bild på sin katt och/eller skriver ut dess fullständiga namn för att åtminstone någon här inne ska veta vem man är.