Valp/kattungehage
Hejsan…
Undrar bara om det är någon som har sett valp/kattungehagarna som finns att köpa?? Jag skaffade en sådan nu till min nya kull kattungar. Den är faktiskt kanon, där finns två dörrar som man öppnar med dragkedja så att katterna kan gå ut och in som dom vill när dom är så stora… och sedan kan man stänga där när man tex ska dammsuga eller något annat…
Visst, den kostar lite över 1000kr, men jag lovar att den är värd varja krona… När man inte använder den, så fäller man ihop den och stoppar ner den i väskan och den tar absolut ingen plats…
Skickar med länken om någon vill titta: http://www.tamleopardens.se/product.asp?product=691&sub=33&page=1
Här kommer även lite bilder på den…
Ha det bäst…

Jisses så smart
Då slipper jag snickra min.Jag som redan gjort en ritning på hur jag ska gå tillväga men den här verkar smidigare.
Jag hade tänkt göra min i fyra delar och måla den likadant som kattungelådan .
ja vi får se hur det blir.

Tack för tipset! Den ser smidig ut!
mvh Malin

Ja jag har sätt dom.. dom verkar kanon dock är jag rädd kattungar lätt kan klättra på nätet och de är ju i tyd (väldigt hållbart dock) men ändå.. de rymmer kanske lätt

Kanonbra,,,en så'n vill jag ha!
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter
Hejsan…
Ja, dom kan klättra men lika bra som dom kan klättra på en klösställning, när dom blir så stora… och när dom är så stora så kanske man ska fundera på att ta bort den… Jag tänker bara använda den medan kattungarna är riktigt små och tills dom börjar röra sig fritt på egna ben, sedan kan man ha den till att dom går in och lägger sig där när dom själva vill… Då det är två öppningar på den.
Kram…

Den är jättefin! Själva använder vi en dubbel pallkrage som min sambo har ordnat genom jobb och den har precis samma funktion och är jättebra till kattungar och mamma fram till dom är omkring 4-6 veckor. Den fäller vi oxå bara ihop sen och sätter undan i förrådet, mycket praktiskt. //Kaisa

Den ser mysig ut.
Lite dyr men säkert kanon.
Själv använder jag fyra kompostgaller klädda med kartongskivor och ställer dem ut från en vägg. Det är lätt för oss vuxna att kliva in och ur samt att man kan anpassa storleken, Man kan lätt få plats att sitt och gosa i "hagen".
Sen tar de inte mycket plats när de inte används.
/Marie

Va bra att den går att vika ihop, jag har varit på jakt efter en hage ett tag nu men inte hittat den perfekta för oss än. Såg på nåt av forumen jag är med i en annan variant men den var i trä med typ plexiglasfönster,den gick att beställa i sektioner beroende på hur stor hage man behöver, super snygg! Gillade faktiskt denna som Lenlita förespråkar oxå men får inte plats med den i mitt sovrum
. Så jakten fortsätter för min del. Några fler som sitter på förslag på hagar?
Hejsan…
Hagen finns i tre olika storlekar… Men kan hålla med om att har man dålig plats, så kanske det kan var svårt…
Det ska bli intressant och se hur kattungarna reagerar när dom blir lite större. Min hona tycker den är kanon och helmysig… Då hon i sig själv är välldigt överbeskyddande när det gäller sina kattungar…
Ha det gott…
Ja det ser mysigt ut. Själv har vi oxå haft kompostgaller och klädda plywoodskivor, det fungerade oxå;)

plywoodskivor funkar alltid :-p