Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 640 ggr
ariel
0

Min hårboll

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har min lilla hårboll varit ute o gått i sele,vilket hon tyckte var jättekul. Denna tjej kommer från min egna uppfödning.S*Karmskogen's Alovera…Hon börjar bli så fin tycker jag… Tanken är att hon ska gå i avel när tiden är inne…Hon är född:20/4-07 så hon är ju inte så gammal ännu…Hon är lika go som hon ser ut…Vad tycker ni om henne?  MVH//Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

ariel
0

En till…

Marina/ S*Karmskogen's

Margona
0

Hon är jättesöt och jag älskar hennes färg. Jag har en svartsmoke kille.Glad

Mvh Margona

ariel
0

Mer  Alovera…

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Hon har nästan alltid haft krage,men den börjar bli mkt nu…

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Tack Margona,jag är så glad att jag behöll henne…Håller med svartsmoke är ändå något specielltFlört

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Mer Alovera…

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Här retas hon med dom andra som inte fick följa med ut…Skrattande

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Törstig blev man ju med…

Marina/ S*Karmskogen's

Margona
0

Min kille är mycket mörkare än din lilla tjej, men de flesta verkar vara som henne med ljus krage. Smeagol ser nästan svart ut tills man lyfter på pälsen. Jag letade länge efter en svartsmoke nu när jag ville ha en katt till men det fanns ingen som jag föll för som inte var för nära släkt med mina.

ariel
0

Fy tusan…Matte springer med den där jobbiga saken hela tiden…Det funkade o räcka ut tungan.Hon gav uppSkrattande

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

#9 Han är väldigt snygg din killeFlörtMen du är väl nöjd med din nya tjej om jag har förstått rättFlört

Marina/ S*Karmskogen's

Margona
0

Jag tycker självklart också att han är fin. Jag är så nöjd med min nya tjej och tycker om hennes färg. Men jag tittade först efter en svartsmoke efter det hade jag bestämt mig för Amadeus son och Smesgols sonson. Men kom på att det inte var så bra med tre killar. När jag sedan hittade min Skrållan föll både jag och sambon för henne.

Margona

Labolina_73
0

:-) ska jag verkligen behöva tala om vad jag tycker? ;-)

Kram

ariel
0

#12 Jagförstår att du o din sambo föll för eran tjej…Håller med att det kan bli för mkt med 3 hanar.Har ju själv 3 hanar,alla är kastrater.Den första var tänkt som kastrat från början eftersom jag har hans syster i avel.Baloo var meningen o ha i avel o han blev ju pappa till 4 kullar innan han kastrerades…Sonen Max hämtades hem igen efter att ha bott hos en tjej som inte var så snällSkrikandesMen dom är  mina barn o man sviker inte en kisse en gång till…           #13 Ja Linda jag skulle jättegärna vilja veta vad du tycker om den här tjejenSkrattande

Marina/ S*Karmskogen's

SKOGSGLIMTAN
0

#0 Jag tycker din tjej är gudomligt vacker,, vilken krage hon har, verkligen super stilig tjej,all lycka med henne i framtidens planer.

*Kram Eva-Helen*

ariel
0

Tack Eva-Helen…Var bara tvungen o dela med mej av min sötnos.Något som hon verkligen älskar är att hänga som en halsduk runt halsen.Då har hon span.*Skratt* Kram Marina

Marina/ S*Karmskogen's

Labolina_73
0

:-) jaaa hon är underbar… vilken tjej…….. ;-) Hon verkar dock inte lika förtjust i sin krage som alla andra.. *skratt* 

Ja njää nåt att bita i vettja.. :-)

//kram

ariel
0

Tack Linda…Hon är verkligen en speciell liten fröken…Tänker du på bild 10 så är jag med dejSkrattandeAnnars så får du allt förklara dejFundersamKram

Marina/ S*Karmskogen's

Labolina_73
0

hahahha japp bild 10… :-)

ariel
0

#19 Där föll poletten,du höll mej på sträckbänken länge.*Skratt*

Marina/ S*Karmskogen's

Labolina_73
0

hahahah sorry.. :-) men jag har inte suttit här jö.. :-) japp men det var bara det jag menade,, hon är supervacker tycker jag.. :-)

ariel
0

Det är lugnt…Kul o kunna skämta lite,men hon ser verkligen ut som du säjerSkrattande

Marina/ S*Karmskogen's

Labolina_73
0

hehe japp…

:-)

glaca
0

Åh så fin katt. Underbart söt, en sån vill jag med ha : )

Grattis : )

/Camilla

abuelas
0

Så underbart vacker Alovera är!! Kyss Jag förstår att du är stolt!!

Pussa på henne från mig

Anita

ariel
0

#24 Tack så mkt.Jag är så glad att hon är min för det var så nääära att hon skulle flytta. Jag älskar henne sååå jättemkt…#25 Ja hon är den kisse som jag är mest stolt över.Min mentor rekommenderade mej varmt o behålla  denna tös.Hon har hjälpt mej jättemkt på vägen. Nu har jag pussat henne från dej…MVH/Marina

Marina/ S*Karmskogen's

bustrollet
0

Oj oj vad hon är fin.Nästan så jag ångrar att hon inte också fick följa med mig hem he he

ariel
0

#27 Tackar Tackar…Du får visa lite kort på hennes syskon också.Så alla kan se vilken snäll matte dom har hamnat hos.*Kramizzar*

Marina/ S*Karmskogen's

jalle
0

Tror jag smäller av Marina…Hon är helt underbar denna kisse.Jag tittar bort en sväng ikväll eller imorgon så man får mysa lite med katterna o flabba lite åt gojan Abbe…//Leffe

Ixatrixa
0

Jag är ju partisk*skrattar*

Vilken underbar liten Alovera…

Diggar stenhårt bilden i durkslaget;)

ariel
0

#29 Smäll inte av du ska ju orka med helgen.tänk på det…*Skratt* Ja du är så välkommen.Ni som undrar så är Leffe våran granne o kattvakt när det behövs(väderfull med andra ord)#30 Är det släkten som talar*Skratt* Anna-Ida,hon är gudomlig denna lilla höna…Bättre självförtroende på en kisse kan man nog inte få…Hoppas att du får träffa henne på någon utställning framöver så jag kan få en bedömmning av dej som är expert på smoke…Håller med jag diggar också bilden i durkslaget*Skratt* Ha det gott Kram Marina Janina Jagger o Alovera

Marina/ S*Karmskogen's

KarolinaM
0

Woooow, vilken underb ar katt. Jag har själv 3 st svartsmoke och det är den absolut finaste färgen i min smak.

Din är en bland dom ljuvligaste bakelserna jag sett.

Har hon ställts ut?

Dolleminas
0

Hmm inte helt fel med Aloe vera..Flört

ariel
0

#32 Tack för gulliga ord om min älskling Alovera,det var snällt sagt…"33 Jag instämmer…Tackar

Marina/ S*Karmskogen's

jalle
0

#31 Tack för att du ger mej lite snälla ord.Jag är kattvakt för katternas skull inte för din skull Marina…*Skratt*

ariel
0

Såååååååå liten man har varitKyss

Marina/ S*Karmskogen's

bustrollet
0

svar till #27. japp lovar attt skärpa mig angående kort.lNyss lagt in lite nya kort i datorn.>Men jag har ju ingen bra kamera just nu.Tänkte jag skulle flirta lite med tomten:)

ariel
0

#flörta lite med tomten du…Men alla har ju faktiskt inte råd med värstingkameran.Blir ju bra med normalstandard kameror också.För det är väl ingen fototävlingFundersamKramizzar till dej o kizzarna

Marina/ S*Karmskogen's

Tassemarkens
0

Marina …

Alovera är så grymt skön "liten" dam … det härligaste kortet på henne är ju när hon leker med din Jaco … så härlig bild Skrattande
Älskar papegojor … har själv haft 3 Aror  … så gojor är något speciellt för mej … så även för mina katter som fick en "pippi_a_live upplevelse" att umgås med.

Nospussar till en **vacker Aloevera
**//Ylva

ariel
0

Ylva…Ja hon är den coolaste katten jag vet*Skryt*Man har många roliga kort när hon ger Abbe på vingen…Abbe vinner ju över katterna i regel men när det gäller Alovera så är det hon som bestämmer…Mer skinn på näsan får man leta efter*Skratt*  Ja det är nå't speciellt med gojor…Tack för dina fina ord…Kramizzar//Marina o Nospussar från Alovera

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Alovera börjar bli stora damenGlad

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Hon utvecklas verkligenFlört

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Mer på tjejenFlört

Marina/ S*Karmskogen's

ariel
0

Så en sista för den här gångenGlad

Marina/ S*Karmskogen's

Juliette-
0

Åh vad läckert ns är. Vad stor hon blivit. Hoppas få se henne på någon utställning i framtiden

Christina-S
0

Oh så vacker hon är, svartsmoke är fint. Går själv och funderar , svart, svartsmoke, blåsmoke - nej, jag säger inget mer Cool

Labolina_73
0

Men jösses,,, vilken tjej,, henne vill jag träffa…. Jaha var det bokat… ;-) hon är juvligt underbar……

Pösssss.

Silverpumans
0

Vilken silverboll! ;-)

ariel
0

#45 Tack för att du gillar min tjej,håller med att det är läckert med ns…Inte omöjligt att du får se henne på utställning…Har anmält henne till Dackekatten i Jönköping i marsGlad

#46 Tack Christina…Blir spännande vad du kommer fram tillFlört

#47 Bokat var det här!Alovera skickar nospussar till BacardiKyss

#48 Ja silverboll är rätta ordetFlört

Marina/ S*Karmskogen's

Labolina_73
0

mmmmmmmm pööööööössss