Feline Greenies
Är det ngn som vet ngn djuraffär som har Greenies kvar? Mina katter behöver lite godis!

Eller är det ngn som har erfarenheter av import av dessa från USA?

Vår Impala är hel-tokig i dom också så såna skulle hon också vilja ha med all säkerhet..man kanske skulle importera lite såna själv?..bil-delar har man ju köpt från USA men inte kattgodis är så länge..det har jag bara köpt i Sverige o från Tyskland..
//S

#2 jo, de är ju väldigt uppskattade! Jag ser hur mina katter sitter och glor på skåpet där de brukar ha sina godisar… *samvetskval* Så nu är det dags att fixa nya!
Jag hörde att det var mycket billigar att importera. Men jag är så kass på sånt, så jag hoppas att någon annan kan bjuda på lite erfarenheter.

Skulle de inte tyvärr sluta säljas i sverige?

Ja dom säljs inte längre tyvärr, varför vet jag inte.

#4 & 5 Enligt de uppgifterna jag har var det genmanipulerad majs i. Jag har mailat importören och hoppas på svar.
Det ryktas om att de ska börja tillverkas i england i stället! Men det är bara rykten.
De andra kattgodisarna som fanns tidigare,"kattkyssar", och var omtyckta av mina katter, var det tydligen tonfisk i därför finns inte de kvar!
Det slutar med att vi får göra som man gör med ormar… ge levande kattgodis.

#7 japp, det är samma, kollar detta imorgon
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Trist om dom skulle försvinna:( Mina kissar älskar dom

jobbar ju i djurbutik och det kommer många kunder in som frågar efter dessa delikatesser:)
Det svar som vi har fått från våran leverantör är att greenies har blivit uppköpta och dom har inte fått ingång tillverkningen av greenies till katt men till hund har dom kommit igång med produktion.om jag inte minns helt tokigt så skulle dom behöva bygga en ny fabrik för att tillverka greenies till katt.

#6 "Kattkyssarna" fick inte säljas därför att tillverkaren inte ville uppge innehållet och då sade livsmedelsverket stopp.

Här är katterna f*sen så kräsna…först dög bara Whiskas "Dentabits", men där tror jag det var något med färgämnena(?), så dök Greeies upp. Mums, sa katterna….och så rök de också X(
/Monica

jag har också frågat…o det svar jag fick var att dom har flyttat fabriken…så den ska byggas upp igen..och hund hade dom kommit igång med redan.

Jag har storhandlat Greenies till en idag, fanns endast kvar i lösvikt, så om någon hemskt gärna vill ha, och ska hit till Örebroutställningen, kan jag köpa och ta med då, finns lite i lagret kvar

#14 Tack Kerstin! Hur mycket har hon kvar?

#15 jag köpte ju inte allt till dig, lämnade ju lite kvar i affären
jag frågade om det fanns mer, och hon svarade ja, med ett leende, så hur mycket vet jag inte