Förändrat beteende efter kull
Min ena hona har, efter att hon fick sin första kull, ändrat beteende på ett mycket positivt sätt. Tidigare var hon en riktig "padda" som gjorde sin stämma hörd på utställningar och som tydde sig mer till de andra katterna än till människor. Nu när hon är högre i rang har hon blivit mycket mer tillgiven här hemma och på senaste utställningen var hon lugnet själv och lät sig hanteras av både domare och assistent utan minsta protest. Jag hoppas verkligen att denna positiva utveckling består.
Har era honors beteenden förändrats, positivt eller negativt, efter att de fått kull?

Hej!
Min svartsmoke o vita hona Domino var husses katt ut i klospetsarna när hon flyttade hit, låg hos honom varje natt och följde honom som en skugga. Sen fick hon sin första kull, och då höll jag tassen.. Husse är inte sååå trakterad av att vara med på kattförlossningarna..
Efter kullen så blev hon en mattekatt utan dess like, hon är nu min skugga och eviga följeslagare och sover hos mig varje natt. Husse duger att kela med och barnen likaså, men hon är mattes katt till fullo.
Min andra hona Candy är en mkt självständig katt, och som klämde fram sin första kull utan besvär och förvarning. Eftersom jag inte märkte ngt innan hon helt plötsligt födde sin första kull så var jag lite orolig innan andra kullen, och undrade hur jag skulle kunna veta när det var dags, hon hade ju lurat mig totalt första ggn. Jag hade även här väl tilltagen ledighet runt förlossningstidpunkten (som var runt nyår) och på kvällen innan nyårsafton skulle vi kolla på film, men si det gick inte. Min självständiga Candy, som sällan pockar på mänsklig uppmärksamhet, stod konstant brevid min plats och pratade med mig. Hon hade värkar hela natten och på morgonen föddes kullen, och hon hade varskott mig noga innan. Likadant med hennes tredje kull, hon följde mig och pratade med mig så snart hon kände att ngt var på g.
Beteende på utställningar kan jag inte uttala mig om, Candy är inte sååå förtjust i utställningar så efter hennes Championtitel lovade jag att hon endast sällan skulle få följa med.. Dompan är åksjuk, så hon får också stanna hemma för det mesta. Men personligt har de förändrats båda två till att vara mer harmoniska, trygga och mattekära efter sina kullar.
mvh Malin
#1 Det är så härligt när de blir så där "mattekära".