Sur och arg
Jag har anmält min katt S*Frostvikens Amadeus till Liraks utställning den 26/1. Men idag dog min förhoppning att min katt kommer med dit. De ringde nämligen från Nerk och undrade varför de inte fått någon betalning. Min klubb har helt enkelt skickat min anmälan till fel klubb och fel utställning, de är ju på samma dag. Jag tycker det är konstigt att ingen reagerat på detta varken de som fick anmälan där det faktiskt står LIRAK och inte NERK. Konstigt att inte kassören i Lirak inte reagerat att det kommit en inbetalning men ingen anmälan.

Har du tur så går Lirak efter betalningarna och du kan komma med ändå.. dock så behöver de ju en anmälan. Konstigt de inte hört av sig.
Vad ledsen man måste bli att din klubb skicket fel när du inte skrivit fel. Så du har kommit med till Nerk utan att betala?
Ja jag hoppas de löser sig för dig
Va trisst å va synd om dej. Håppas de löser sej
Va jobbigt Margona---förstår om du är ledsen & arg
Hoppas att det löser sej--ring och prata med Lilleströms Kattklubb.
tröstekramar yvonne

Följ #3 råd, de flesta klubbar är inte omöjliga bara man förklarar vad som inträffat.
Lyckatill!/ Weronica

Jag har ringt den ansvariga på Lirak och hon sade hon inte kunde hjälpa mig då utställningen redan var full och katalogen redan tryckt. Hon hänvisade mig vidare till Kassören så jag får tillbaka mina pengar.

Men hur blev det med din anmälan till Nerk?? Hade du inte kommit med där? Väntade dom inte på din betalning? Kanske går att ordna så när nu din klubb strulat till det? /Sylvia

Jag antar jag kan komma med dit men dit kan jag inte åka då jag redan bokat biljetter till Norge och åker dit även för att titta på Amadeus kattungar som ska ställas ut där.
Jag tycker det är lite tråkigt att det blivit som det blivit men det kommer väll flera utställningar framöver.

Usch så tråkigt:(( Man ställer in sig på att man ska åka och sen bli man så besviken när man inte kommer med. /Sylvia

#8 Ja det som är mest surt är kanskr inte att hon skickat den fel alla kan göra misstag men att ingen av klubbarna reagerat är konstigt. Jag har ju trots allt skrivit Lirak på ansökan, så Nerk borde reagerat på detta tycker då jag. Även lirak borde förstått något är fel då de fått min inbetalning men ingen anmälan.
Margona

Jag förstår de måste kännas jätte surt även om ingen gjort detta med mening. Tycker dock Lirak skulle ringt och frågat vad din anmälan var om du betala tidigt osv. De borde ju undrat och eftersom du kom från Sverige tänkt de kanske kommit bort på vägen. Tråkigt när hela kullen ska ställas hade ju varit roligt för dig att få ställa avelshane. Ha en trevlig resa till Norge nu.. Kan jag inte få din plats till Nerk jag har ju inte anmält dit *fniss* skulle vara så skoj att åka

Nu är jag än mer besvkien, mailade kassören igår angående pengarna som jag vill få tillbaka. Men jag har inte hösrt ett ord från dem. Jag bad lite snällt om en förklaring om varför de inte reagerat.

#11 Hon kanske inte sätt mailet?

#22 Du får inte glömma att det är Norge, inget går speciellt snabbt vad gällande utställning där
Man får oftast vara glad att man ens fått en bekräftelse dagen innan man ska iväg.

Jag är sååå ledsen för din skull vännen. Men vi får se fram emot en trevlig tripp trots allt och du får hjälpa mig då Amazon och Sebek ska upp till domaren, om vi nu bara kunde få bekräftelsen.
*Kramar i massor*

Hej
Åh va trist för dig, speciellt när det är Norge också…
Jag har själv tagit emot anmälningar och jag vet hur lätt det är att missa detta med att man får en anmälningsblankett till fel utställning. Eftersom man bara får de man ska ha, så kontollerar missar man nog att kontroller utställning och datum så noga. Man tar för givet att utställningssekreteraren skickar rätt.
Naturligtvis bör man dubbelkontrollera, men jag lovar att det är omöjligt att göra allt rätt när man har 5-600 anmälningar (som i detta fall) att hantera.
Det är ingen ursäkt och det är jättetrist att det blev så här. Men hoppas du har lite förståelse.
Hälsningar
Barbro f.d blankettmottagare i NERK 

#14 Tack men det ska bli roligt ändå, du vet ju att jag har andra anledningar att åka till Norge=)
#15 Jag kan förstå att det kan bli fel och skyller inte på någon speciell, trist bara att ingen reagerat. Men det är ingen större fara Amadeus tre kattungar ska ju ställas så det blir spännande ändå. Jag är glad att de ringde från Nerk annars hade jag ju bara undrat och fått ringa runt för att höra varför jag inte kom med. Det är nog inte så enkelt när man får många anmälningar och det kommer ju flera chanser.
Amadeus behöver inte ett utländskt cert, hade han behövt det hade det nog känts värre.
Margona

Igen har gjort nått fel på så sätt.. jag förstår mycket väl de måste vara jätte svårt att kolla alla och ha koll.. de jag tycker är konstigt är dock att Norge inte kunda höra av sig när de märkte ingen anmälan kom men betalning.. De har ju hänt förut sekreterare är sega att skicka osv och då kunde ju Lirak dubbelkollat då de inte kunde samankoppla betalningen med nån anmälan. Jag har fått mail och telefonsamtal om de förr och de uppskattas mycket.. Synd men inget att göra.. Håller tummarna för de går bra för hans barn

#16 Förstår dig fullt ut. Lycka till i Norge med Amadeus-barnen

Inget kul alls när det händer!
Lycka till med Amadeus avkommor!
// Åsa