är det sant?!
att hanen fortfarande kan göra honorna dräktig efter en kastrering?
När kan man släppa ihop hanen med honorna igen?
någon som vet?
Hur stor är chansen att han skulle kunna göra någon dräktig?
MVH Susanna

Räkna med att det finns levande spermier i ca 4 veckor efter kastrering. Och så länge det finns det, så är chansen lika stor som om han vore fertil. /Sylvia

Jo, jag har faktiskt både läst och hört att hanen kan göra en hona dräktig under en till två månader efter kastreringen och att man inte bör sluta med p-piller innan dess om honan äter det. Det tar ju ett tag för honom att ställa om hormonerna så viss försiktighet är nog bra att ha i åtanke…

ja det är rätt komiskt!
för jag vaknade i går morse av ett vrål!
Han hade parat med min ena hona. visst det gör ju ingenting alls. ´bara att jag hade tänkt ha en annan hane till henne.
och jag ville vänta lite för hade planer på att ställa ut henne detta året.
för att bilderna jag la ut här på kattungarna va ju hennes syster som va mamma till dom. det va därflr jag hade tänka ha en annan hane så det inte blir samma stamtavla på ungarna.
jag hade nämligen ingen aning om att de va så här att spermierna kan leva kvar. och veterinären sa ingenting!
Så jag är minst sagt chockad! HAHA

Får hålla tummarna de inte blev nått då.. de behöver ju inte de men som sagt de kan dom karlakräken *fniss* Hoppas de löser sig.. de märks ju om 3v om de verkar tagit så får vi hoppas hon inte får för sig att bli skendräktig
Men selv om han fremdeles parrer, så er det ikke sikkert at spermiene fremdeles lever. Det vil fremtiden vise 

du kan ge henne ppiller i 3-4 dagar i rad för att förhindra ägglossningen ordentligt om du inte vill ha 2 kullar nu.. ;)

Vad jag hört, så lever bara spermierna 3-4 veckor kvar i hanen efter kastrering
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

När jag kasterade en hane för ca 6 månader sen sa vet att man bör vänta upp till 6 veckor för att vara riktigt säker. Sen kan ju kastrerade hanen para ändå, men då blir det väl med luft 
/Marie

ja för de har parat och hon har skrikit som de gör när de får till det så att säga. sen har de lagt sig både två och tvättat sig mellan benen. borde inte de tyda att de funkat eller?
för med den adnra kastraten så har han prov parat ibland och då har han inte fått till det och han har inte slickat sig efteråt
ja de blir spännande det här o se om de blir nått HAHA,
tyckte de va så dumt att jag inte visste bara. har inte hört det förr. eller jag har inte ens tänkt tanken.

#9 kanske blir det en kanonkull, en mycket bra överraskningskull
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

#10 hehe ja vi får hoppas på en kanonkull =)

Jag sålde en hankatt till Norge, han skulle bli avelskatt.
Efter försök att få honkatter dräktiga i tre års tid. Både sina egna och andra honkatter på besök, så gav uppfödaren upp.
Hon fertilitetstestade honom och det fanns inget att anmärka på.
Hon kastrerade honom och allt var frid och fröjd. Sen fick hon en chock… Tre av hennes honkatter var dräktiga och det slutade med att hon fick tre kullar med sin kastrat 
Hon skrev en artikel om detta i norska skogkattringens tidning, det var många som fick sig ett gott skratt…
Det är säkert med katter som med människor, när pressen på han släppte och matte slutade önska för mycket, då kom bebisarna