Övertagit mager? skogiskille
Hej,
I onsdags förra veckan fick vi hem en liten skogiskille på 4 månader. Hans matte ligger på sjukhus och har varit sjuk till och från en längre tid. Vi tycker att han är väldigt mager. Har inte haft skogkatt förut utan bara ragdolls, så jag undrar lite ungerfär hur mycket de ska väga vid den åldern.
Han har inte fått något "kitten" foder, utan vanligt torrfoder från wiskas. Vad rekommenderar ni att jag ska ge honom för att han ska stabba på sig lite? Jag fick lite RC foder för katter upp till ett år av grannen och det verkar han gilla.
Han var ganska slö första två dygnen och ville inte leka. Vi fick också börja med att klippa klorna eftersom de aldrig var klippta. Men nu har det blivit mer fart. Barnen har gjort egna kattleksaker som har bilivt väldigt populära.
Annars så verkar han ha kommit till ro hos oss. Han busar, äter, går på lådan och sover i vår säng. Och han är sååååå stilig

De är så olika vad de väger olika linjer osv. Är han mager så är de ju bra han får kitten nån äggula ibland kanske osv för att lägga på sig. Jag vet faktiskt inte vad han bör väga beror ju på benstomme osv men 2kg nått i alla fall?
Hoppas de löser sig och han lägger på sig snabbt.. troligen kommer de väl gå fort när han får mat dygnet runt osv. Hon som ligger på sjukhus har bara haft honom sen 12v då?
Hej,
Jag hon har haft honom sedan han var 12 veckor och han blir snart 5 månader. Hon är sjukpensionär och har haft katter förut. Men nu har hon blivit sämre och har förmodligen inte orkat ta hand om katten ordentligt. Hon skulle bli utskriven från sjukhuset om ett par dagar, men vi har kommit överrens om att vi tar han om katten tillsvidare. Vi får se hur det blir. Den enda i familjen som är lite tveksam till det nya tillskottet är äldsta sonens hamster
.
Jag ska prova och ge honom en äggula lite då och då oxå.

Önskar dig lycka till.
Vad väger han då?
Sien denne kattungen har hatt et noe turbulent boende fra 12 uker til 5 måneder, og det faktum at han er tynn og var litt slø noen dager, så tror jeg at jeg ville tatt en tur til veterinæren. Der kan de se om han trenger en periode med A/D foder, før han eventuelt får et godt kvalitetsfor(Hill , Specific e.l) kattungefor
DE kattunger jeg har føtt opp har veid rundt 1800 gram ved 12 uker, så 2 kg ved 5 måneder synes jeg høres veldig lite ut. Tror fra 3 til 4 kilo er mer normalt for en hanne…

#4 De stod 4månader i första inlägget så jag satte de som minst :)
Ups jeg leste feil…4 måneder……unskyld da leste jeg feil
2 kilo minimum men helst en del mer, om han har bra benstamme(3?)