Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 07-beteendefrågor
Läst 2020 ggr
Anna-j
0

Biter på fötter

Vi har en skogkatthona som är 7 månader gammal. Hon är superaktiv och superbusig mest hela dagarna. Men också världens goaste emellanåt. Problemet är att hon gärna gör tvärtemot vad man säger åt henne och inget verkar hjälpa för att få henne att lyssna. Någon som har tips på hur man kan uppfostra sveriges kaxigaste katt? Vatten fungerar inte för det tycker hon bara är skoj!

På nätterna biter hon ofta och gärna i våra fötter och ben. Så fort man rör sig under täcket sitter hon med tänderna i fötterna. Har nu några nätter prövat att smörja i fötterna med citron, (hahaha) men icke. Hon biter ändå. Nån som har något annat tips? 

Mvh Anna med tok-Donna

Mylingens
0

Svårt det där, katter precis som vi har så olika personligheter. Men kanske skulle hon behöva en kattkompis, någon hon kan rasa av sej med i lek så hon kan bli av med sin överskottsenergi. Hoppas att någon annan kan ge fler tips. //Kaisa

Anna-j
0

Jo, jag hoppas också att det ska hjälpa. Har bokat en hane som flyttar hit i augusti =)

Kronängens
0

Min hona busade också med våra fötter i sängen när hon var liten, men hon slutade med det av sig själv. Kommer inte ihåg exakt när… men din hona är ju inte så gammal än. Jag la i tjockare täcke.

Anna-j
0

Om vi har tjocka täcken kryper hon under täcket och attackerar.. Helt galen!

ienan
0

Vår hona var också väldigt "bitig" i den åldern. vi hade några rejäla fighter hon och jag. Vi testade allt från att fya till att spruta vatten mm. Inget hjälpte, men till slut växte hon ifrån det. Nu är hon världens lugnaste kisse! Och så har hon fått en lillebror som hon kan busa med istället. Lillebror är också i den åldern nu och biter inte på oss, däremot på allt annat tex sladdar, papper, disktrasor mm. Det verkar vara "bitåldern"…

Tror nog att det går över för din katt också. Lycka till!

Anna-j
0

ja, vi får hoppas på det. Skönt att höra att andra katter också beter sig så =) Hon biter också på allt! Får man viktig post är det bäst att lägga undan den annars kan den bli uppäten =)

Kiyoko
0

det är inte så att hon har nya tänder på väg ut? kan ju klia en del…

Anna-j
0

Hej! Hon slutade med detta beteende i augusti när hon fick en kompis. Hon tyckte väl helt enkelt att vi var skittråkiga som sov på nätterna och inte lekte med henne. =)