Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 05-pälsvård
Läst 1267 ggr
Wirre
0

Bra pälsprodukter?

HJÄLP!!!

I kväll tänkte jag ta en kattkväll och gå igenom pälsarna, till min fasa upptäckte jag att Amra hade 2 fula tovor, en mellan bakbenen och en mellan frambenen mot kragen liksom. Jag använder mig av ett spraybalsam som heter PCL Dog&Cat men undrar om det finns nåt annat på marknaden som funkar bättre? Jag ska på många utställningar framöver så jag vill verkligen att pälsarna skall vara fina, vilket dom inte är nu för tillfälletGråter. Tipsa mig gärna om bra produkter till Skogisar./ Weronica

LittleL
0

Ett tips: Använd potatismjöl för att hjälpa till när du "löser upp" tovorna. /Sylvia

SKOGSGLIMTAN
0

http://www.welcome-to-anju.com/

Kolla denna länk. Jag använder dessa produkter till mina katter. Jag tycker att dom är super bra.

*Mvh Eva-Helen*

kerstin2181
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag andvänder Summervind och Espree serien, tycker den är kanon

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

erspers
0

Summerwind är helt suveränt helt klart..

Sissi
0

Jag använder också Summerwind!

För att få bort tovor brukar jag pudra in själva tovan och dela upp den med fingrarna och sedan med kam. Är tovorna väldigt svåra brukar jag använda en "tovskärare".

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

TessaW
0

Jag som tycker produkter är kul har köpt på mig kanske något för många Oskyldig av diverse märken… Just nu duschar jag ena katten först i grön Yes, sen # 1 all systems super cleaning schampoo och tillsist lite Biogroom silk creme rinse. Creme rinse fungerar bra för att hålla svansen fluffig och hålla underullen under kontroll tycker jag.

bustrollet
0

Är det Eva porat som sälger sommervind? hur får man tag i det?

klosax
0

Naturligtvis är saxen bästa redskapet. Naturligt och tovan försvinner garanterat. Dessutom de absolut mest skonsamma för katten och de är naturligtvis kattens bästa vi sätter främst. Lycka till!

WesthKiowas
0

#8 Nu är ju inte saxen det självklara valet om man ska på utställning.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

erspers
0

# 7 Du kan söka på summerwind här på forumet så hittar du mer info om summerwind..finns att köpa från flera..

Wirre
0

Tack så mycket för alla svar! Ska prova hitta Sommerwind här på forumet. Men ska villigt erkänna att saxen har åkt fram många ggr då det varit besvärliga tovor, vill ju befria kissarna från det onda oxå. Hädanefter åker kammen fram varje dag ist så slipper det bli besvärliga tovor!

Tack än en gång!!!

Anna-j
0

Summerwind säljs bla hos swecat.