Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett04-färger-mönster
Läst 1911 ggr
Myskatten
0

ang mönster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När Alice Cooper var liten såg han Tabby mönstrad ut och han är reggad som d 22 / Det finns två st här i fokus som tycker att han ser Solid ut vad tror ni andra ?? är han tabby eller solid

Eva

Myskatten
0

en bild till

Sissi
0

Bilderna är lite suddiga så det är väldigt svårt att avgöra, kanske har du några fler bilder!?

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

annise
0

jag tror att han e tabby har han ljusa ränder i pälsen?

Myskatten
0

mm jag sitter i fel dator just så jag har inte så många bilder på han i denna men ja se om jag har nåt bättre :)

Myskatten
0

denna kanske är bättre

Seerath
0

På bilderna du visar är han definitivt solid. Nosskuddarna är genomfärgade och han har inga ljust inramade ögon.

Sissi
0

Var inne på din sida och kikade på bilderna där, men det är väldigt svårt att se iaf. Jag tycker att på just röda och créme katter är det lite extra svårt att se själva mönstringen faktsikt.

Men om man tittar i ansiktet på honom så tycker iaf jag att han ser solid ut. Men som sagt, jag är definitivt inte säker.

Myskatten
0

Ok som jag skrev i bild tråden så känns det lite Generadjag var så säker på när han var liten att han var tabby !

annise
0

nej det är svårt men jag vet ej men finns det mönster i pälsen e dom inte tabby då?

Kronängens
0

#9 Solida röda och cremefärgade katter brukar ha vad man kallar spökmarkeringar i pälsen. Det gör att de ser mönstrade ut fastän de är solida. Man får titta runt ögonen, noskuddarna och baktill, men det är svårt att se för den som är ovan, som jag t.ex.

Myskatten
0

Det verkar som jag får regga om min Alice Cooper :) om jag får säga det själv så tycker jag att han har en snygg röd färg hihi tack snälla ni för hjälpen /Eva

Sissi
0

#9 Det behöver inte vara så!
Precis som #6 skriver, så måste man även titta på vissa speciella drag i ansiktet som kännetecknar en solid eller agouti katt.

Jag har sett andra solida eller non-agouti katter som jag först trott vara t.ex tabby. Det är faktiskt ganska klurigt att avgöra ibland och jag är glad att jag har "mer kunniga" personer att rådfråga då jag blir osäker.

Sissi
0

#11 Håller med, han ser ut att ha en kanon fin röd färg!

Myskatten
0

#13 det klart att man tycker sina egna katter är fina men ärligt jag har aldrig haft en röd katt då men jag helröd :) å jag är så glad över att det finns andra som man kan fråga jag hade förmodligen inte reggat hon han om inte detta forum fanns *s* utan han  hade fått varit  tabby / Nu är det så att i framtiden kommer jag att ha röda katter både hanar & honor så jag lär väl fråga innan jag reggar nästa gång :)

Niffi
0

Oftast har de röda / cream som är tabby en ljusare haka, ljus ram runt ögonen och ljusare noskuddar. Det är väl detta man får kolla på eftersom det annars är näst inteill omöjligt att se skillnaden p g a de solidas spökmarkeringar.

Florinellas
0

För mig är han utan tvekan solid.

Lollo

Myskatten
0

Tack för er hjälp ! /Eva

Pia-Leena
0

Solid ja :-)

ChopSueys
0

100% solid

Labolina_73
0

Ok,, får jag oxå vara med? :-)

Jag har hela tiden varit inne på att grazette är Tigré men har nu hört att hon ev skulle kunna vara spotted,, vad tror ni?

//Linda

Juliette-
0

Jag står fast jag är väl en av de där 2 hehe han ÄR solid

Juliette-
0

#20 Jag som nästan aldrig vågar regga som tigre för jag tycker alla jämt tycker allt är spotted.. oj en bruten rand då är de spotted.. egentligen är ju våra spottade (ja inte alla) men många dåliga tigré
Ser bebisen ut på bilden med så många fina ränder skulle jag absolut regga henne som tigré en av de bättre jag sätt på länge

Kronängens
0

#20 Jag tycker helt klart att hon är tigré.

Fairyhearts
0

#20 Jag tycker också Tigré.  En Tigré kan ha en del brutna ränder.
Ett bra tecken är att det ska vara en rand längs ryggraden, den kan komma sent på kattungar, men i vissa fall syns den tidigt.
Jag tror många reggar spotted fast de har en dålig Tigré. Spottar är ju "prickar" mest, inte bara brutna ränder.
/Marie

Myskatten
0

#20 det klart att du får vara med :) mm fin tjej men detta med mönster är ju lite klurit i bland Generad /Eva

Myskatten
0

#18 & #19 ja det verkar vara så att han är solid !! Beklagar att bilderna inte är dom bästa :( Eva

Tassemarkens
0

Eva …
Kolla och jämför min Oliver som d (09=fläck på magen) 22

Linda … Grazette = inga spotter är tigré … för jag anser att spotter ser man speciellt bra när pälsen är kort Oskyldig

//Ylva

Myskatten
0

Hej Ylva ja kan inte annat än att hålla med om att alice Cooper är solid och inte Tabby som jag var så säker på … måste oxå få säga det att det var en vacker katt du har ylva / Eva

Vittra
0

Ja Eva, jag tror/tycker också att din katt är solid;))

Vad finns i stamtavlan, är han röd i insidan av öronkanten, röda morrhåskuddar & runt munnen, ej ljus runt ögonen & runt stjärthålet? Och har han fått solida avkommor, DÅ är man säkerpå att han är solid!!!
Har själv "kämpat" med att regga om, fram & tillbaka med vår avkomma Röde Orm (som enligt domare är… solid..på somrarna!!?…men agoti på vintern, altså beroende på om han har mycket sommarpäls eller "är vinter naken") Har tidigare inte spelat roll på utställning.. men naturligtvis ur avels synpunkt..
(5½år & ff fertil)
Ps mönstrad är han ju i alla fall UNDER det solida & genetiskt Ds

#27, (utanför ämnet) Varföööör!!! är han "kul lös"…

Diva-Isis
0

hi, så här ser min d 22 ut Glad

Myskatten
0

#30 ja där ser man ju helt klart att din är tabby …snygg katt har du oxå  Skrattande Eva

Juliette-
0

Fast att visa bild från sidan går ju inte.. Kolla här de här är min NFO d solid alltså och ett fantastiskt tabbymönster

Myskatten
0

#32 mm kan hålla med ..snygg tjej du har Juliette Skrattande

Juliette-
0

#33 Tack var väl inte den bästa bilden på henne dock *skratt* men den profilen är inte dum du Flört

Myskatten
0

#34 hon är mums :)