Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 540 ggr
Myskatten
0

ang vikt

Hej.. Jag har en kille här hemma som blir 17 veckor på söndag. jag är lite nyfiken ang vikt i den åldern ?? .. /Eva

Myskatten
0

min lille väger 1820 g är det normal vikt eller för lite ?? visligen är han ensam i den kullen../Eva

LittleL
0

Jag har bara haft en kull hittills så om det är en vanlig vikt eller ej får någon med mer erfarenhet svara på. Min Kapitän vägde 1kg mer när han var 17v. Men jag är av övertygelsen att om kattungen är avmaskad och frisk, äter bra, har bra hull och uppför sig normalt. Så ÄR det normalt. För honom är det en normal vikt. Att kattungen är stor är inte synonymt med att den blir en stor vuxen. /Sylvia

Myskatten
0

han är äter normalt , är avmaskad ,lekfull kille mm han blir väl som mina andra katter  långa och slanka sen så lägger dom på sig å blir stora i den takt som dom utvecklas …

LittleL
0

Precis Skrattande Om han däremot skulle gå NER i vikt så är det ju en indikation på att något är fel. /Sylvia

Myskatten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

han ser ju så himmla rolig ut lång smal sen när man flyfter upp han ja då känner man att han har tyngd den lille hulliganen *S* så man kan ju tycka att han inte väger så pass som han gör

maximus
0

Det är ju en ganska så normal vikt på en 17 v kattunge

man säger ju födelse vikten + ca 100g / vecka då är ju det bra

/Annette

Myskatten
0

han ökar varje vecka å det ligger på 100 g så ja ska känna mej lung anntar jag..