måste visa stora killen.,..

putt putt,,, :-) ingen som vill komentera bilden? ;-)
//Linda

Skrattade gott när jag såg denna bilden eftersom jag tog en liknande på min huskatt Levis för ett par dagar sedan. För skoj skull mätte jag klösbrädan och det var 90cm till andra hyllan. Och den hade han ju nått om han hade stått lite närmare:))
Måste dock tillägga att du har en nååågot slankare modell än jag.
/Sylvia & tjockisen Levis

Så ni menar att det inte räknas om man är lång men nästan lika bred
Levis skulle behöva gympa på det viset minst 1 timme om dagen. Tänk vad en kastrering kan fixa det bra. Såå mycket MER katt man får. *Sorry, kunde inte låta bli*
#0 Hur gammal är din kille?? Längder har han men han behöver mer massa så jag antar att han inte är så gammal.
/Sylvia

#5 näe han är inte 9 månader ännu,, men har en vikt på 6.1 kg.. :-) kommer att bli en underbart stor kille.. :-) underbar,, hehe ja det är han ju redan…
//Linda

#6 Oj, det var inte illa. Över 6kg innan han ens är året. Du bara MÅSTE vara med och tävla om det är "invägning" på någon utställning. /Sylvia

hahahaha invägning? vad är det? har jag aldrig hört? :-)
//L

***Blink Blink***Alovera väntar på MER Bilder
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Hehe japp… Alovera ska få det,,, men han är inte speciellt hjälpsam inte,,,

Ta fram vippan så ska du se att det går *asg*
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

#8 Bland annat Skogkattslingan hade det på ett klubbmästerskap en gång, i incheckningen. Alla som vill får lov att väga sin katt och i och med det delta i en vikttävling. Tyngsta katten vinner:)) Har för mig att tyngsta katten på slingans km, vuxna och kastrater, vägde 8kg. Det är därför jag menar att din grabb ligger bra till om han redan väger 6kg vid 9 månader:)) /Sylvia

#12,, hehe jaha oki,,, skojjigt,,, :-)
Ja det kan ju vara en idé sedan ju,,, :-)
//L

#14 Jag menade inte på något sätt att jag inte trodde henne?? Jag ville bara tipsa om att det är en kul grej att delta i om man nu har en så tung katt:)) Så även för dig då med andra ord:) /Sylvia

#15 Jag menade heller inget om att jag trodde att du inte tror han är så stor. Utan bara skrev det för jag gillar hans storlek.
Margona
Ja, det här med vikt på våra katter.
Det är inte speciellt vanligt med (fertila) katter som väger 6-10 kg. Själv skulle jag med glädje se en invägningstävling och jag lovar, jag skulle väga alla mina katter, och INGEN skulle väga 6 kilo.
Såg ett program om gepardungar på animalplanet häromveckan. Dessa gepardungar skulle veterinärbesiktigas och gås igenom ordentligt, så för att kunna göra det sövdes dom alla fyra. Dom var ca 7 månader gamla och vägde mellan 7-9 kilo. Ni som sett en gepard (kanske på zoo) irl vet hur STORA dom är.
Så, att våra skogkatter väger 6 kilo vid samma ålder är ju bara HELT fantastiskt……
När man HCM-testar sina katter så vägs dom, och bland de som lagt ut resultaten på sina hemsidor (scannat resultatbankett) är det inte många jag sett där katterna väger 6-10 kilo.
//Annika

Ja du Linda! Han är lite större nu än sist jag såg honom! Härligt! Roligt att se att han växer som han ska! Pussa honom från mig!
Han är verkligen superlååång
?