Doris
Hejsan alla Kattälskare!
Jag har precis blivit *mamma* till en liten hona som heter Doris, hon är idag 13 veckor. Men är det normal att man ska ha så lång päls?Pälsen i nacken är nu 11cm lång och på övriga kroppen ca 7cm. Doris är en renrasig Norsk skogkatt, min första katt är en liten huskatt vid namn Ester.
Skulle vara kul att få veta om just detta med den långa pälsen är normalt, för Doris syskon hade mycket kortare päls.
Vet inte om det här inlägget hamnade på rättplats.

ååå vilken snygg kattunge :-))))))))
Det är inte onormalt med så lång päls. Om några veckor så vill det se ut som pälsen blir kortare när kroppen blir större 

Tack för svaret Pia-Leena!
Man har ju väldigt mycket funderingar, så jag kommer nog snart med fler frågor.

hihi… fråga på du bara 
Men inte säkert att jag kan alla svar då 
Hon är ju jättefin !!!
Ta med hon till fotografen innan pälsen blir mindre… hihi

Gud vilken vacker prinsessa du fått hem. Hon ser verkligen helt underbar ut. De är så olika hur lång bebispäls de har men sött när dom är små lejon redan från början. Bara för hon har massa päls nu behöver inte alls betyda hon blir ett pälsmonster som vuxen. En otroligt vacker tjej är de dock. Lycka till med henne

Fråga uppfödaren om du har funderingar, speciellt när det rör kullen. Finns ingen här som kan svara bättre på dom frågorna. Givetvis är du så klart välkommen hit med dina frågor också:)) Gullig var hon iaf. Nyfiken i en strut undrar vad hon heter?? /Sylvia

åå vilket pälsmonster :) himmla fin tjej du har skaffat dej .. Lycka till med henne
Eva

Tack Sylvia och Tack Eva!

Japp, det är min avkomma från min första kull, som är pappa till det lilla pälsmonstret
Feltini är en avkomma av min S*Brygguset`s Burning Eliza
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Va fin Doris är, mysigt med en kattunge som har så mycket päls
// angelica

Supersöt verkligen…vill burra lite i pälsen:-))

Vilken härligt päls hon har ,en riktig liten prinsessa
lycka till med henne 
/Annette

Vill bara tacka alla för trevligt välkommnande av Doris och mig till den här sajten!
Har tidigare bara varit aktiv i Hoyaifokus, men här kommer jag säkert titta in många ggr.
Kram Ylva

Här är en bild på en ung S*Yongun`s Feltini, som är pappa till Doris
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Tack Kerstin för att jag fick se Doris vackra pappa.
Inte konstigt att Doris är så snygg

Verkligen ett en liten kopia av en stor skogis,en riktigt
fluffig liten söt tjej