Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 532 ggr
hybrid
0

Doris

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla Kattälskare! 

Jag har precis blivit *mamma* till en liten hona som heter Doris, hon är idag 13 veckor. Men är det normal att man ska ha så lång päls?Pälsen i nacken är nu 11cm lång och på övriga kroppen ca 7cm. Doris är en renrasig Norsk skogkatt, min första katt är en liten huskatt vid namn Ester.

Skulle vara kul att få veta om just detta med den långa pälsen är normalt, för Doris syskon hade mycket kortare päls. 

Vet inte om det här inlägget hamnade på rättplats.

Pia-Leena
0

ååå vilken snygg kattunge :-))))))))

Det är inte onormalt med så lång päls. Om några veckor så vill det se ut som pälsen blir kortare när kroppen blir större Flört

hybrid
0

Tack för svaret Pia-Leena!Glad 

Man har ju väldigt mycket funderingar, så jag kommer nog snart med fler frågor.Generad

Pia-Leena
0

hihi… fråga på du bara Kyss

Men inte säkert att jag kan alla svar då Glad

Hon är ju jättefin !!!

Ta med hon till fotografen innan pälsen blir mindre… hihi

hybrid
0

Ja det kanske man skulle göra, men jag fotar henne själv varje dag nu, kanske kan man få till en pang bild. Men oj vad kvick hon är, så mer än hälften av bilderna blir ju suddiga.

Ja hon är verkligen jättefin, och jag är så lycklig över att hon är min.Skrattande

Juliette-
0

Gud vilken vacker prinsessa du fått hem. Hon ser verkligen helt underbar ut. De är så olika hur lång bebispäls de har men sött när dom är små lejon redan från början. Bara för hon har massa päls nu behöver inte alls betyda hon blir ett pälsmonster som vuxen. En otroligt vacker tjej är de dock. Lycka till med henne

LittleL
0

Fråga uppfödaren om du har funderingar, speciellt när det rör kullen. Finns ingen här som kan svara bättre på dom frågorna. Givetvis är du så klart välkommen hit med dina frågor också:)) Gullig var hon iaf. Nyfiken i en strut undrar vad hon heter?? /Sylvia

hybrid
0

Tack Juliette!

Passar på att visa en bild tillGenerad

Myskatten
0

åå vilket pälsmonster :) himmla fin tjej du har skaffat dej .. Lycka till med henne Kyss Eva

hybrid
0

Hennes namn på stam tavlan är följande

Highlight

Pappa S*Youngun's Feltini

Mamma S*Eye Rock's Charm me

hybrid
0

Tack Sylvia och Tack Eva!Skrattande

kerstin2181
0

Japp, det är min avkomma från min första kull, som är pappa till det lilla pälsmonstretFlört Feltini är en avkomma av min S*Brygguset`s Burning Eliza

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Divas
0

Va fin Doris är, mysigt med en kattunge som har så mycket päls Glad// angelica

Guldeken
0

Supersöt verkligen…vill burra lite i pälsen:-))

maximus
0

Vilken härligt päls hon har ,en riktig liten prinsessa

lycka till med henne Glad

/Annette

hybrid
0

Vill bara tacka alla för trevligt välkommnande av Doris och mig till den här sajten!Glad

Har tidigare bara varit aktiv i Hoyaifokus, men här kommer jag säkert titta in många ggr. 

Kram Ylva

kerstin2181
0

Här är en bild på en ung S*Yongun`s Feltini, som är pappa till Doris

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

hybrid
0

Tack Kerstin för att jag fick se Doris vackra pappa.

Inte konstigt att Doris är så snyggSkrattande

GoldenOracles
0

Verkligen ett en liten kopia av en stor skogis,en riktigt

fluffig liten söt tjejKyss