Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 17-utställningar-resultat
Läst 767 ggr
helena7
0

Vilken grupp? utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter och tittar på min bekräftelse, och min katt tillhör grupp 8, men hur vet man vilken grupp de tillhör, jag visste det nu bara för att det står på en av mina gamla bedömningar. Men vart hittar man det annars? för det har väl med färg att göra?? nybörjare…Glad

/ helena

Labolina_73
0

Ja det har med färgen att göra.. samt ålder. kastrat eller fertil etc..

MVH Linda

WesthKiowas
0

#1 Inte ålder eller fertil och kastrerad. Du tänker på klass.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

MonicaLagerquist
0

Gruppen har med färgen att göra klassen har med ålder,kön Fertil/kastrat  titlar att göra.

Alla fertila katter går i ojämna klasser alla kastrater går i jämna klasser. Det här gäller SVERAK .

Klass 12 är babysar klass 11 är juniorer.

Den fertila katten börjar i klass 9 och klättrar sen (förjhoppningsvis) ner till 7 5 3 och slutar i klass 1.

Kastrater börjar i 10 och går sen ner och hamnar till slut på 2.

Stolt ägare till tre La permer

[michaelalundgren]
0

Grupp 8 är silver med vitt.

Signe-Jonna
0

Min uppfödare lämnade med information om färggrupper m.m. då jag köpte min katt, vilket inte alls var dumt. Annars kan du hitta färggrupperna på Skogkattslingans hemsida:

http://www.skogkattslingan.com/

(Gå in på Norsk skogkatt, sedan färger och mönster och sedan finns en liten länk längre ner som heter FIFes färgindelning.)

Labolina_73
0

hahaahaah ja såklart,,,, jag tänkte helt galet… ;-) tack…

Juliette-
0

gr1 svart, blått
gr2 Svart/vit, blå/vit
gr3 brun & blåmönstrade
gr4 brun & blåmönstrade med vitt
gr5 creme, rött och paddor 
gr6 creme, rött & paddor med vitt 
gr 7 silverkatter utan vitt
gr8 silverkatter med vitt
gr 9 Vita katter

Sen skall alla amber in i de olika grupperna. Silveramber i silvergrupperna. osv. De beror på vad de har för färg mönster och om de har vitt osv

helena7
0

okej.. Grupp 8 är silver med vitt.

Men var hittar jag den informationen? alltså vad alla de olika grupperna står för?

För på skogkattslingan står det väll bara ala koder och så. Men vart står det om alla grupper de är indelade i , inte klasser alltså.

helena7
0

ahha nu ser jag alla de olika grupperna, men var hittade du det Juliette? eller du kanske bara kunde de i huvudet….? Glad

Signe-Jonna
0

#8 Det hittar du på länken ovan, som jag gav dig under #5. *Blink*

Juliette-
0

#9 Haha de kunde jag i huvudet men kolla på skogkattslingans hemsida

helena7
0

jaha nu är jag med lite mer…hihi

tack för att ni hjälpte mig ..Glad trög som jag är..hihi

Nu ska jag plugga in det lite mer.

/ helena

WesthKiowas
0

#7 Ja, ambern kan ju finnas i alla grupper. Men i grupp 5 och 6 endast som paddor.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

helena7
0

Någon som har en bild på en amber katt?

Juliette-
0

#13 Ja precis som sagt de beror ju på vad de har för "grund" färg i vart de hamnar :) orka dock inte rabbla upp de alla *ler*

Juliette-
0

Kolla in WesthKiowas hemsida så ser du en amber tex :)

Signe-Jonna
0

Konstigt att blått och svart/brun har fyra grupper, medan rött, creme och sköldpaddor får trängas på två grupper!

Vildfagre
0

Det finns ju lightamber också. med olika mönster. Här är Tailor Hill` Tyfon ay 22 som bor hos oss tillsammans med en amberhane nt 09 24 samt en amberhona nt 09 24. Laila.

Vildfagre
0

Visar en bild på vår Kittekattu´s Altair. nt 09 24. Det är inte lätt att hålla allt i huvudet. Jag har en pärm med massor av information som jag dragit ut. Mitt minne är inte alltid av det bästa slaget. Får väl skylla på åldern hi hi! Laila.

helena7
0

men vad är egentligen amber, vad kännetecknar det?

Signe-Jonna
0

#20 Amber är en alldeles egen färg, även om de har svart eller blått som grundfärg. Finns mycket om även detta på länken ovan.

Vildfagre
0

Fel av mej. Tailor Hill´s Tyfon är  färgändrad till at 22.  Det förra stod för blågolden vilket han inte är. Han har blått som grundfärg och amber har svart. Laila.