Copyright tecknet i photoshop
Jag funderar på en sak. Hur får man fram copyright tecknet i photoshop utan att kopiera det dit.
Jag har provat alt+0169 (som det står i min teckenuppsättning) men det fungerar inte.
Finns det i ngn palett?
Om jag inte misstar mig helt så är det Ctrl ELLER Alt + 184 (är inte vid programmet nu och jag har "light" Alzheimers…) 
Man kan trycka Ctrl eller Alt (kommer inte ihåg vilken, och jag kan inte testa. Har en bärbar) 8888 (8orna på det högra siffertangentbordet).

Jag,undrar oxå.Har provat flera men inget fungerar

hmm inget av det fungerar . Jag har oxå en bärbar. Om man kikar i teckenuppsättningen för datorn ska det ju vara som jag skrev i översta inlägget. Det är därför jag undrar om det finns som en paljett eller liknande.

#3 Inger har du oxå en bärbar?
Annars kan du gå in och kika på "start-Alla program-Tillbehör-Systemverktyg-teckenuppsättning" Där väljer du copyrighttecknet och nere i högra hörnet kan du se vad du har för snabbkod för tecknet.
Eller så öppnar du t.ex "Anteckningar" och skriver copyright tecknet, kopierar det och klistrar sedan helt enkelt in det då du skriver text i Photo Shop…klart!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Aha, förlåt…läste inte hela din fråga.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
ASCII-koden for copyrightsymbolet er ALT+0169. Det virker fint i Photoshop. Eller du kan gå til "Custom Shape Tool" (ligger under "Rectangle Tool" og velge symbolet der.

©
Glemte å si at for å bruke ALT+0169, må du ha en tekstboks aktivert (T i verktøypaletten)

#10 jag har använt mig av textverktyget samt använt koden ALT+0169 men det fungerar inte….
Har du klikket inni boksen og aktivert den?
Kanskje det virker forskjellig i de ulike photoshopversjonene? Jeg har CS2, og der er det ingen problemer.

#12 Ja det har jag gjort. provat i nya lager samt startat om programmet.
Jag har PS 8.01. Det är möjligt att det är olika i de olika versionerna.
Prøvde i PS8 (PS CS) også, og det virker her. Har du sjekket tekstfargen også? Så den ikke er svart på svart f eks? Da har jeg ikke flere forslag.