Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 32-utanför-ämnet
Läst 245 ggr
Miraklis
0

Copyright tecknet i photoshop

Jag  funderar på en sak. Hur får man fram copyright tecknet i photoshop utan att kopiera det dit.

Jag har provat alt+0169 (som det står i min teckenuppsättning) men det fungerar inte.

Finns det i ngn palett?

Hjortronsylt
0

Om jag inte misstar mig helt så är det  Ctrl ELLER Alt + 184 (är inte vid programmet nu och jag har "light" Alzheimers…) Skrattande

[michaelalundgren]
0

Man kan trycka Ctrl eller Alt (kommer inte ihåg vilken, och jag kan inte testa. Har en bärbar) 8888 (8orna på det högra siffertangentbordet).

bibbi50
0

Jag,undrar oxå.Har provat flera men inget fungerar

Miraklis
0

hmm inget av det fungerar . Jag har oxå en bärbar. Om man kikar i teckenuppsättningen för datorn ska det ju vara som jag skrev i översta inlägget. Det är därför jag undrar om det finns som en paljett eller liknande.

Miraklis
0

#3 Inger har du oxå en bärbar?

Annars kan du gå in och kika på "start-Alla program-Tillbehör-Systemverktyg-teckenuppsättning" Där väljer du copyrighttecknet och nere i högra hörnet kan du se vad du har för snabbkod för tecknet.

Sissi
0

Eller så öppnar du t.ex "Anteckningar" och skriver copyright tecknet, kopierar det och klistrar sedan helt enkelt in det då du skriver text i Photo Shop…klart!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sissi
0

Aha, förlåt…läste inte hela din fråga.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Arabella
0

ASCII-koden for copyrightsymbolet er ALT+0169. Det virker fint i Photoshop. Eller du kan gå til "Custom Shape Tool" (ligger under "Rectangle Tool" og velge symbolet der.

Labolina_73
0

©

Arabella
0

Glemte å si at for å bruke ALT+0169, må du ha en tekstboks aktivert (T i verktøypaletten)

Miraklis
0

#10 jag har använt mig av textverktyget samt använt koden ALT+0169 men det fungerar inte….

Arabella
0

Har du klikket inni boksen og aktivert den?

Kanskje det virker forskjellig i de ulike photoshopversjonene? Jeg har CS2, og der er det ingen problemer.

Miraklis
0

#12 Ja det har jag gjort. provat i nya lager samt startat om programmet.

Jag har PS 8.01. Det är möjligt att det är olika i de olika versionerna.

Arabella
0

Prøvde i PS8 (PS CS) også, og det virker her.  Har du sjekket tekstfargen også? Så den ikke er svart på svart f eks? Da har jeg ikke flere forslag.