Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 627 ggr
Tinis
0

Vill ha!

Jag brukar roa mig med att surfa runt på olika kattsidor och kolla på kattungar. I nittionio fall av hundra är surfandet helt ofarligt. Så kommer då den där hundrade sidan. Intet ont anande surfar jag in på den och plötsligt säger det PANG! Där sitter en kattunge och tittar på mig med en sådan där "jag-är-din-om du-vill-ha-mig" blick. Begäret växer sig till orkanstyrka i hela mig och det är som förgjort att få den specifika kattungen ur huvudet. Inte förrän den är såld till någon annan (eller jag själv köpt den Generad) släpper begäret sitt grepp om mig. Detta fenomen har jag nu råkat ut för flera gånger. Är det någon som känner igen sig? Flört

Seerath
0

Jag vet precis hur det är. :)

Kan titta på mängder med kattungar och tycka dom är fina och så men inte tänka mer på det men helt plötsligt händer det och då är det kört. ;)

Rhapsody
0

Jo visst känner jag igen mig! Det är bara att falla! Fast ibland måste ju förnuftet styra, men inte alltid kanske?

/Lena

Tassemarkens
0

Jaaaaaa Tinis … det är livsfarligt ibland!!!!!!
I de fallen hoppas jag att det är en hane som jag faller pladask för! Sen hoppas jag att det är en hane som jag kan och får använda till någon av mina flickor … då får jag i alla fall en kombination med kattungar att njuta av  Skrattande

kerstin2181
0

En fertil hane för mig, var inte tänkbart, innan jag föll som en fura för Dogge, det var bara en dröm, nu är den sann.

Nyfiken, vad har du sett?

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Sissi
0

Aj, Aj, Aj Tina…jag vet precis hur du har det! Samtidigt som man blir lite lättad över att en kattunge man kikat på blivit bokad så blir man samtidigt lite besviken…det lilla hopp man hade dog.

Men jag måste säga att just nu är det farligt många dröm-objekt.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Juliette-
0

Jag vet precis hur de är upplevde de precis *suck*

Vildfagre
0

Det är verkligen beroendeframkallande att titta på kattungar så jag försöker hålla mej ifrån sötnosarna men ibland går det inte, har det sagt klick så sitter man där. Min sista "klick" flyttar snart in. Hurra!!

Tinis
0

#3 Du har sååå rätt! Det är precis vad jag kastat ögonen på just nu men än så länge har jag bemästrat frestelsen. Flört

# 4 En söt liten kille…men jag ska ju inte ha fler just nu…eller?Flört 

#5 Usch ja, vad många fina kattungar som är till salu just nu. Dags att installera ett kattungefilter på datorn, eller vad säger du Sissi?Flört

Sissi
0

#8 Har försökt…men jag tror nästan att det är som virus, skit svårt att få bukt med!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Tinis
0

#9 Anade nästan det. Flört

Brita
0

Ja, hvem har ikke opplevd det.

S*Sannafjellets Kaxe er en slik katt. Så vakker, så riktig og så mange mil borte.

Men Kaxegutten bor hos meg og jeg er fortsatt like fasinert av gutten min.

Kattilaforsens
0

Som ni antagligen redan vet så kunde jag inte motstå den frestelse jag utsattes för i somras. Generad Frestelsen, som flyttade hit i september, är nu snart sju månader och fortfarande helt underbar. Kyss 

Dessvärre är jag nu inne i en sådan där farlig "mellankullstid" igen, eller vad man nu ska kalla det. När det inte finns några små kattungar här hemma längre så ökar risken för att det ovan beskrivna begäret ska vakna till liv igen. Nu är det m a o stålsättning som gäller.Flört

Mylingens
0

#12 Hihi…förstår precis hur du känner det! Visst e det jobbigt? Jag tror att jag nog skulle kunna bli en riktigt kattakärring med 50 katter i mitt vardagsrum om inte jag haft den där sista och nödvändiga spärren som säger nej! //Kaisa

Ixatrixa
0

Min senaste förälskelse…

Ja han heter Leo och bor hos mig….har ju inte köpt så många (3 st) men däremot så finns det flera som har vägrat flytta hemifrån *garvar*

Min söta lilla guldboll http://www.ixas.nu/images/leosot.jpg

När jag såg den första bilden på honom så var det kört och jag som aldrig skulle ha någon "röd" katt:)

Bengan-A
0

Jag surfar konstant och kollar kattungar, men förnuftet säger att fyra får räcka. Men det är kul och kika.

Mvh Bengan

SillyZones
0

Tur att man har förnuft och en man som sätter stopp…Förvånad Men nog har vi tänjt på våra gränser mot vad vi sa från början!!

/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Kattilaforsens
0

#13 Vänta bara till ni hittar ert drömhus och får mer utrymme. Hihihi…

#15 Hur gick det till när en blev fyra då? Skrattande

Pulcherimas
0

Mycket smart tänkt #3!!!! Gör att abstinensen inte blir lika hemsk Räcka ut tungan

/Monica

Myskatten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mm dessa hemsidor som finns med en massa söta små kattungar kan vara farligt :) tur är väl att man har ett par redan och en egen liten kille att mysa med *S* men jag håller allt med #0 att den där kattungen kan sitta där å säga ja…är .. din *S*bifogar en bild på min lille kille *S* Eva

Almies
0

#9 Som jag undrat vad det beror på - ett virus alltså!

Sist jag drabbades av denna sjukdom var för ca sex veckor sedan. Det var en liten grabb som jag inte kunde motstå och som tur var hade min syster också smittats av måste-ha-viruset!

Om drygt sex veckor flyttar det alltså in en liten svart-vit kille hos min syster och systerdotter. Tur att man har syskon, för sambon tycker det räcker med de fyra skogisar vi har. Synd att han är immun mot viruset. (Eller är det kanske tur?…) Fundersam

Froydis
0

Jeg pleier å få dette viruset når jeg har kattunger selv jeg.. bare MÅÅÅÅ beholde..