Schlagerfestivalen?
Detta hör egentligen inte hemma på ett kattforum men chansar ändå:)
Någon som såg uttagningen till schlagerfestivalen.
Tommy Nilsson is still going strong.Han var bäst tyckte jag.
Ni?
Hejsan Vännen håller helt med dig tommy var bäst
kram Marina

Nja…tyckte helt klart att det var rätt låtar som gick vidare men Anna var snäppet bättre i mina öron. //Kaisa

Jag tycker Anna var bäst, vilken tjej!!

HEJA ANNA BOK!!!! Jag nästan STOD upp i soffan här hemma och hejade på henne. Det var underbart att se henne ta hem sin plats i finalen, en riktig skräll!
Förra gången hon var med, 1987, så gick det ju inte så bra. Anna var sjuk och allt blev fel. 1987 var samma år som jag var med och tävlade med låten "Nya Illusioner", så jag träffade Anna Bok under hela vår vecka i Lisebergshallen i Göteborg. NU har ANNA tagit sin REVANCH!
Hoppas hon "ror" hem rubbet, det är hon värd.
//Annika

Kan bara hålla med: Samba Sambero fick mig att dansa hela kvällen….
/Mia S*Eklövet´s
Well, jag har alltid varit en sucker för Tommy Tilsson så jag håller förstås på honom, han är bäst 

# 4, har du varit med i melodifestivalen????? Vad häftigt! Sjöng du eller hade du skrivit låten?
/Mia

#4 frågar desamma….har du varit med i melodifestivalen???? I vilket sammanhang? Jag är jättenyfiken!!! //Kaisa

Jajamensan! Jag deltog i festivalen 1987, och sjöng låten "Nya Ilussioner". Låten är skriven av Micke Wendt och Christer Lund, samma killar som skrev 4 Bugg, som vann samma år. Min bror, Jan-Erik Carlsson, var också med samma år och sjöng sin egen låt, "Främlingen". Brorsan har för övrigt skrivit den gamla "slagdängan" Jag vill vara din Margareta, en låt som jag tror ALLA känner till.
//Annika

Annika, jag tror att vi vill se en bild från glada åttiotalet :)
Kollade upp året, o det måste varit en milstolpe i schlager-eran, många bra låtar det året! :)
Men Annika, här kommer det fram häftiga grejjer om dig 

Häftigt… kul grej att ha varit med om. Sjunger du fortfarande? //Kristin

Hhaha.ja det var ju lite annorlunda då, med bara 1 tävling.
Nu kommer det kattungeköpare strax, men sedan skall vi se om jag kan "rota fram" någonting, ni vet, det fanns ju inget internet på "den gamla goda tiden".återkommer strax.
//Schlager Annika

Häftigt!!!! Vad roligt att få reda på lite sådana här saker om varandra! //Kaisa

Guuud vad härligt! Om ni bara visste hur mycket mina tjejer (när de var mindre) stod & sjöng till just "Jag vill vara din Margareta"… Och nu måste man ju nästan rota i videobands arkiven & se dig Annika…. Jag tycker detta var väldigt skoj!!!
/Mia S*Eklövet´s

#9 Wow, viken familj
Jag älskar låten, "Jag vill vara din….Såååå härlig att dansa till. Hälsa brorsan att den låten håller länge…..
Och gårdagen. Anna Book var bäst. Go tjej!

#9 Skrev han den till/om en spec. Margaretha? En bekant har nämnt en gång att det var hennes moster el. faster biten handla om.
Själv tyckte jag det var en dårlig omgång av melodifestivalen. Funderade om det inte fanns bättre bidrag på dessa 3000 som lämnats in. Men hoppas de andra bidragen är bättre i de kommande programmen. Men jag tyckte Tommy o Anna var väl ok i denna omgången, om de ändå inte var några favoriter. Fick väl heja på Tommy..han bor ju grannbyn..

Mja, Annas låt var ju verkligen schlager så det sjöng om det =) och Tommys var ju fin. Men min favorit blev Uno och Irmas, den fastnade direkt i mitt huvud. Den lär jag rösta på i andra chansen! Ska bli spännande att se nästa vecka, verkar vara ett bättre startfält då.

#17. Ja, det stämmer, min bror skrev låten, "jag vill vara din Margareta" till sin dåvarande fru, som heter just, Margareta.
Jag måste säga att jag är helnöjd med första deltävlingen av Melodifestivan 2007.
//Annika

Men herregud Annika! Va kul…Inte visste jag att du är en sångfågel. Är säker på att jag såg dig uppträda, för vår familj hade som tradition att kolla på melodifestivalen … Men kommer bara inte ihåg det
Undrar om låten finns på DC++?
/Camilla
Gissa om jag hört just DEN låten många gånger i mitt liv… Särskilt i samband med uppvaktningar får jag höra den både med rätt och nykomponerad text…
Numer pensionär i Nynäshamn

Själv missade jag hela melodifestivalen igår eftersom min värld nästan rasade samman igår. Men min man är en STOR fantast av Melodifestivalen. Han säger bara till Annika: Respekt!! Tänk att han köpt en katt av en popidol;)) Fast det var innan min tid i hans liv. /Sylvia

Tyckte nog inte så mycket om någon igår… fast så somnade jag ju oxå.. hehe… tycket Tommys låt var rätt bra men han var så nonchalant… tråkigt…

Hahaha…ja, men visst har man gjort en hel del skitkul grejor med musiken. Men man var aldrig hemma och speciellt inte på helgerna.
Här är en lite kul länk and året då jag tävlade.
http://hem.passagen.se/hericson/melodifestival/melodier.html
#4 Nämen va skoj att höra.
Den där margareta läten är ju en riktig klassiker,den kan väl varenda svensk…hehe jättekul ju
Hmm var tvungen att goggla lite på det här ämnet, alltså Annika Jonsson-Nya illusioner. Det verkar ha blivit en LP också. Hittade en till salu på tradera. Nu minns jag inte om man får länka till anonnser. Men i detta fall kan det väl knappast vara någon fara.
Mvh Bengan

#24 Vad roligt att få höra om att du varit/är schlager Annica
Kollade länken och kände igen nästan alla låtar. Vilket minne man har….Du måste ju haft jätteskoj och upplevt en massa. Sjunger du inget alls numera?
Igår tyckte jag ingen låt var någon jättehöjdare, flera helt ok och några katastrofer. Men Anna och Tommy var bäst. Förmodligen kommer väl Samba sambero sätta sig som klister i huvet för den var så klämmig…
/Marie

Halloj Bengan! Jo då, det blev en LP och ett antal singlar, många kasetter och ett otal TV-jobb och turnerande, både i Sverige och utomlands……..=)
Ja, det har varit ett jättekul jobb, men som sagt, man är ALDRIG hemma och ALDRIG ledig.
Marie, nej det är allt "tunnsått" mellan sångjobben idag, en självvald situation, men, igår pratade jag med en gammal "schlagerkollega", och kanske, ja, kanske blir det någonting framöver. Jag måste erkänna att jag blir alldeles "till mig" varje år när festivaln går. Alla som känner mig vet att det är den HELIGA tiden hos oss, jag vill inte bli störd när jag kollar melodifestivalen…=)

Hihi tänk vad röster du skulle få Annika….
/Mia

#29 Ha ha håller med vi skulle rösta som bara den
Har hört lite av låten nu och du har en himla bra röst Annica.
/Marie

Ja, va kul, skulle kanske bli en del "kattröster"……..vi får väl se vad som händer framöver, något blir det säkert i alla fall.
#30, har du låten på Video?

#30 Nej, jag hittade en adress på nätet där jag kunde lyssna i 30 sek. Så jag hann höra lite i alla fall. 
/Marie

Verkligen häftigt Annika. Jag måste ju erkänna att jag inte är ett schlagerfan, men lite roligt med nostalgi är det allt. Jag menar även o jag inte gillar musiken så kan man ju många låtar de fastnar liksom….Tom jag kan den där med Margareta.
Men sjunga det kan jag inte då flyr alla i min omgivning….
Jisses vad roligt! Nostalgi är helt ok; jag tror säkert de flesta av oss njuter av dina små berättelser och bilder Annica :-))
/Ann.
Jag är bara så impad Annika, fy fabulund vad häftigt 
Skoj att få se en massa bilder Annika! :) Gillar frisyren från plåtningen för Veckorevyn… ;)

Ah, ni e la för goa…….=)
Ja, och tänk, jag ser inte en dag äldre ut….eller hur?

Men GUD, din gamla Schlgervamp……….=)
Lika snygg som alltid!
//Helle

Superskoj att se bilder "från förr" ;p Härlig 80-talsfrisyr :)
Å en krogshow?! Coolt!
Hejar ivrigt på en comeback och lovar att telefonrösta så mycket jag orkar! *hihi*

Tack skall ni ha allihop!
Jag hoppas att det kan bli någonting framöver, vad det blir får vi se….men, jag återkommer om det.
Tjingtjing
//Annika

Putt! Kolla vad vi hittade. Vår egen lilla kändis
http://www.youtube.com/watch?v=CpsfmyqTbPI
Fast lite omdöpt….

#45 Yihaaa! Så COOLT!!! Heja Zygots, You ROCK! 
mvh Malin

#45 är det Annika?
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Det är hon i egen hög person!

WOW, tittade på den ett par gånger
Haha, KANON!!! Det var inte dåligt!!!

/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

#45 Hahaha, härligt!!!! Säger som Malin, YOU ROCK!!! /Sylvia

Det svänger juuh!
…………..=) tackar och bockar……….tror vi har lite i våra "skattgömmor" allihop, eller hur………

Hehee cooolt..
#53 *Skratt* jo vi har nog det…
//Linda

Härligt!!! Verkligen 80 tal
Inte dåligt alls.
Ja detär coolt, det tyckte jag förra gången denna tråd var aktuell, men det var kul att se inslaget i sin helhet. Angående vad man har i gömmorna så kan det nog vara skillnad på klass.
Det enda jag kan skryta med är medverkan på bild i den suspekta tidningen Aktuell Rapport ,kommer väl inte upp i klass med schlagerdrottning
Mvh Bengan

#56 håller med, svår klass att komma upp i, tvärsnytt har jag nyligen varit med på, räddade en katt ur en motorhuv

#56 Ops!
Får man fråga om du hade kläderna på?

#58 asgarv

#58 hahahahaha men seriöst… vill du verkligen veta det.. ;-)
#58 *asg*

Coolt Annica!!! //Kaisa

#60 Ha ha, jag vet faktiskt inte…. Det blir så fel för jag tänker ofta i bilder…
#58 Inte en Aktuell Rapport skulle publicera bild på mig utan kläder.
Det var så oskyldigt att Svenska Volvo PV klubben hade årsmöte och en frilansjournalist gjorde reportage om det. Han sålde reportaget till nämda tidning utan att meddela oss som medverkade.
Mig gjorde det inte så mycket, artikeln var saklig och bra, men jag vet att några äldre medlemmar blev väldigt bestörta av att medverka i den sortens publikation. Jag tyckte mest det var kul, det var uppebarligen många som läste den tidningen hos frisören. De sa i alla fall det när de berättade att de sett mig i tidningen.
Mvh Bengan

#64 Hi hi, jag kan redigera mina konstiga bilder i skalle då
#65, Det är nog bäst om du ska kunna somna ikväll med släckt lampa ikväll
Mvh Bengan
Nääääääääääääää, nu försöker du allt smyga dig Bengan……upp till bevis…
. Inte är jag väl ensam om att tycka att det skall VISAS lite bilder……eller….
Bara att publicera här, vi vill se ju….
//Annika

vi älskar ju bilder, finns ju massa bevis på det, här på sajten
Det blir nog bilder på katterna istället.
Mvh Bengan
haha, rolig tråd detta *småskrattar*