Är detta bra foder?
Jag undrar om detta är ett bra foder http://www.swecat.com/v4/product.php/1971 Jag har olika åldrar på mina katter och jag köper enbart torrfoder RC nu, men funderar på att byta foder. Är det någon som testat lr har detta foder? Vill gärna ha tips hur era katter tyckte om fodret bra lr dålit?
hej
vi tycker det är ett kanon foder. alla katterna har fått fin päls och toppen vikter. Det är dock inte alla katter som tycker om det. Fodret är kraftigare än RC på vissa bitar, vilket gör att katterna äter inte lika mycket av det. Mycket mindre i lådan mao också =)
Cina
Orijen är ett bra foder med högt köttinnehåll vilket är bra.
Susanna
Det är säkert ett bra foder fast mina katter tittade inte ens åt det…

Vi köpte en liten provpåse förut och var knappt nån av våra katter tittade åt det heller..men det ju olika på tycker o smak även hos katter..finns säkert katter som älskar det också..Vi kör med Hills o Proplan..

Jag har också prövat Orijen, men tyvärr ingen av katterna som gillar det.

Jag har testat fodret men tyvärr var en av mina katter allergisk mot det (utslag i öron och haka) men annars tycker jag att det verkar vara ett bra foder och många är nöjda med det.=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag har också olika ålder på mina katter och köper:
Hills C/D hos veterinären 
Jag vill hellre hålla mig till kända märker och tycker det bästa fòdret är Hills som vi har haft i mååånga år. 
Har haft RC en tid också men ramlar alltid tillbaka på Hills igen…hihi

Jag kör med Hills,tycket det funkar kanonbra.Fick en provpåse orijen. Min minsta kisse ville inte ens smaka och hon är annars inte alls kräsen.Hon äter det mesta jag serverar. Lite konsigt också att orijen inte har kittenfoder…

Jag har testat Orijen till mina katter men Smeagol smakade knappt på det. Amadeus åt lite men vart så dålig i sin mage av det men det passar ju till en del.

Jag är mkt. nöjd med Orijen. Mina katter mår väldigt bra av det. De är bra i sina magar, i fint hull och pälsarna är fina på dem. I början var de lite kräsna och gillade inte det så mycket. Men de vande sig gradvis vid det och nu har de inget emot det.

Jag har även testat Orijen, tycker att det är ett bra foder, men mina katter är oense i mitt tyckande
dom föredrar fortfarande RC.

superfoder om du frågar mig :) alla katter älskar det till och med lilla Ella som jag försöker putta i hills kittenkulor till mene det e orijen som gäller eller petreeten med oliver :) men de e bara frukost som hon får det ..

Varför ska du byta foder??? Om RC fungerar så är det väl bättre att köra på det? Eller?? Att de är i olika åldrar gör nog mindre, sedan är hela RC´s foderserie uppbyggt så att de även kan fortsätta på samma foder då de kastrerats.. Eg ser väl jag enda anledningen att byta foder om katten visar att den inte tål fodret eller av medicinsk orsak.. Man ska passa sig att laborera med foder och olika sorter, kattens mage kan sparka bakut…

Glömde…
Nu menar jag inte att det behöver bli dåliga magar men man vet inte hur och om det blir… Alla katters magar är olika och varför ändra på något som fungerar…??