Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 1586 ggr
kerstin2181
0

Hcm tider Örebro

Det finns Hcm tider här i Örebro med Lennart Nilfors, kostar 750kr, han är inbokad och har ganska gått om tid i Januari/feb/mars, själv tog jag en i AprilFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

LittleL
0

Jag har HCM-testat Nitte idag:))) Så skönt att ha det gjort och normala värden hade han *lycklig*.

Jag var hos Björn Åblad på Blåstjärnan i Göteborg och han var kanonbra så där finns det inget att klaga på men priset stämde ju inte. Jag hade läst innan att det skulle kosta 1201 kr men det kostade 1251 kr och då var inte momsen på dryga 300kr inräknat. Detta trots att jag fråagde när jag ringde hur mycket det skulle kosta. Ingen poliklinikavgift sa dom men inte fattade jag att momsen inte var med:((

/Sylvia

kerstin2181
0

oj, vilken prisskillnad, här är momsen inräknadFlört

Mylingens
0

#1 Det var dyrt! Själv ska jag iväg till Helsingborg med 4 katter söndagen d. 20 januari och betalar inte merän 550 kr/katt. //Kaisa

SKOGSGLIMTAN
0

Någon som vet av någon bra veterinär som HCM testar i Stockholmstrakten? ( Vi bor i Vallentuna). Jag ska HCM testa mina grabbar i slutet av mars.

*Mvh Eva-Helen*

Fairyhearts
0

#1 Ja det var rätt dyrt. Vet att man kan få billigt vissa helger hos en del vet, som tex Kaisa skriver, men jag brukar få ge ord pris ca 1000 kr för en katt.
Jag tror dessutom inte att man får ange pris utan moms till privatpersoner..verkar skumt.

/Marie

erspers
0

# 4 ..varför inte ta en tur till Jens Häggström På Ultuna i Uppsala..det han inte kan om HCM är inte värt att veta..sist vi var dit o testade en katt så betalade jag 800:-

SKOGSGLIMTAN
0

#6 Tack, ska ringa dem imorgon höra efter ang tider etc.

*Mvh Eva-Helen*

LittleL
0

#5 Det är samma pris som uppges på PawPeds, som jag fick information om. Alltså 1200 kr. Står inget om momsen där heller. Därför undrar jag nu om det är likadant på andra ställen i Sverige? Ingår momsen i priset som uppges på t ex PawPeds?? Vänder mig mest till er som gjort HCM-test på andra orter. /Sylvia

Theodortorps
0

Jag var i väg idag med mina 2 honor, var i Helsingborg hos Torkel Falk och fick betala 960 kr för ena katten och 770 kr för andra katten

Det gick hur snabb o lätt som helst och allt var Ok…skönt 

/anna

Elinor
0

#1 Du ska bara betala det pris som angivits.
Om dom försöker att ta momsen uppepå så kontakta Paw Peds och se till så dom ändrar priset till inkl.moms.
Ring Björn så han får veta.
Som uppfödare är du näringsidkare men jag misstänker att
alla som testar inte är uppfödare och då kan dom inte sätta ut ett pris exkl.moms.
GRATTIS till resultatet:-)
/Elinor

LittleL
0

#10 ja, jag ska göra det. Man blir ju lite missledd, känner jag.

Och TACK, jag är såå glad. Konstigt att man blir nervös trots att man åker med en frisk katt:)) /Sylvia

Bengan-A
0

#10 Beror inte det på hur du har din uppfödning.Kör du som hobbyverksamhet får man väl inte dra moms, då är man inte heller näringsidkare. För att dra moms måste du väl ha regisrerad firma? eller har jag missförstått det hela.

Mvh Bengan

Restless
0

#1: Skönt att Nitte blev klassad normal idag. Jag var också på Blå Stjärnan i Gbg och testade vår S*Just Catnap's China idag! Hon hade finfina värden och ett fullkomligt normalt hjärta. Däremot så betalade vi 1176 inklusive moms för testet… Visserligen hade vi med en kattunge för ombesiktning inför flytt samtidigt (*puh* den var dyr!) men det borde inte påverka ultraljudsundersökningspriset?! Visst blir man dock irriterad på att momsen läggs på efteråt. Det är en redigt dyr veterinärklinik :(

LittleL
0

#12 Jag är inte insatt i hur det funkar med momsen men näringsidkare räknas jag som eftersom jag är uppfödare. /Sylvia

Rhapsody
0

Jag betalade precis som Ulrica 1176 för HCM test på Blå Stjärnan i Göteborg. Eftersom det var en Britt gjordes också PKD-scanning på njurarna och priset blev strax över 1500 totalt. Kan det vara en prishöjning efter årsskiftet som spökar?

/Lena

EddaM
0

Jätte bra info Kerstin….skall nämligen flytta till Örebro och har två jag skall testa i år=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

kerstin2181
0

#16 ska du flytta hit? välkommen! behöver du tips och råd ang veterinärer mm, bara fråga. Och vi kanske kan göra sällskap till utställningar mm

Signe-Jonna
0

Hur gör de när de kollar HCM? Jag menar rakar de alltid eller är det bara ibland som de gör det? Hur har de gjort på era katter?

Kronängens
0

#18 Min hona behövde inte rakas. Det gör de nog bara om de inte ser för all päls.

LittleL
0

Jag bad veterinären att inte raka. Så han dränkte in pälsen med vätska istället. Funkade kanonbra. /Sylvia

kerstin2181
0

Rakade inte min hona heller

Theodortorps
0

En av mina honor var veterinären tvungen att raka då hon har satt en helt otroligt päls med väldigt mycket underhull.

Men han sa själv att det är väldigt ovanligt att de behöver raka

/anna

EddaM
0

#17: Ack ja jag blev fast i kärlekens nät och nu så vill vi leva tillsammans =) Han har även följt med på utställningar *ler*

Tack tack det skall jag komma ihåg och javisst kan vi åka tillsammans på utställningar. Bara bra med sällskap=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

WesthKiowas
0

Jag fick raka lite på katterna men det var så ynkligt lite, storlek som en enkrona så det gjorde absolut inget. Det behövs inte rakas större så ni som ställer ut behöver inte oroa er.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Rhapsody
0

#18 Funderar du på att testa din söta brittfröken får du nog räkna med rakning. De har ju så otroligt tät päls!

/Lena