Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett05-pälsvård
Läst 1431 ggr
Christina-S
0

Karda?

Jag läste i en annan tråd att användade av karda skulle förstöra pälsen på Skogkatten. Skulle gärna vilja veta mer om hur det förhåller sig med den saken och vad ni använder till era katter.

/Christina

Labolina_73
0

Jag har en mirakelkam och en Mason Pearson Borste, samt en liten ansiktskam. Jag tycker att mirakelkammen är klart bäst..

//Linda

ariel
0

Jag säjer som Linda,mirakelkam&ansiktskam använder jag…kardan sa min första uppfödare till mej att kasta derekt eftersom den förstör mer än gör nytta…MVH*Marina*

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Christina-S
0

Men på vilket sätt förstör kardan?

ariel
0

Har fått den uppfattningen att det förstör både pälsen&i huden på katten…Ledsen

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

erspers
0

Faktum är att vi har en "Karda" som vi använder när vi ska talka o fluffa upp kragen lite på utställningar..det är det enda den duger till..annars så använder vi mirakelkam för hela slanten

Christina-S
0

Ok, jag kanske är trög men jag förstår fortfarade inte på vilket sätt en karda förstör pälsen. Är det så att den sliter för mycket?

Jag använder karda till min katt, men jag har ännu inte ställt ut honom, och tycker att den är bra på så vis att den tar med sig lös päls och skräp som fastnat. Kan det vara så att den tar med för mycket päls?

/Christina

Sissi
0

Ja den sliter för mycket!
Föreställ dig att du använder stålull varje gång du torkar av diskbänken, hur snygg skulle den se ut efter ett par veckor!? Eller om du skurar golven med en rotborste varje dag istället för att använda en vanlig mopp.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Christina-S
0

#7 Tack för ett konkret och utförligt svar.

/Christina

Ixatrixa
0

Jag använder kardan när mina har fällperiod då jag vill få med allt hår som trillat av. Använder den på de katter som har väldigt tjock och tät päls, funkar kanon:)

Till den dagliga borstningen använder jag denna toppenborste;)

http://www.chrissystems.com/FP20PB.jpg

skogisen
0

Jag använder också kardan i fällperioden,

samt under hakan på mina katter, annars Mirakelkammen

Silverfarans
0

Säger som 1, 2 Skrattande

LittleL
0

Jag kopierar espers inlägg #5:

Faktum är att vi har en "Karda" som vi använder när vi ska talka o fluffa upp kragen lite på utställningar..det är det enda den duger till..annars så använder vi mirakelkam för hela slanten

/Sylvia

Christina-S
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla, nu har jag blivit lite klokare igen. För alla "oroliga": jag har beställt en mirakelkam SkrattandeSkrattandeFlörtFlört så nu skall Billy kammas i fortsättningen.

/Christina

Ledin
0

kan någon ta en bild på denna mirakelkam ?  Själv andvänder jag en kam som har rullande piggar och så kan piggarna åka upp någon millimeter allså rölig upp o ner är det en mirakelkam? Den är bra iaf :)

Bengan-A
0

#14 Länk till kammen.

http://www.swecat.com/v4/product.php/1260

Mvh Bengan

Ledin
0

aha då blir det till att beställa fast innan ska jag åka å kolla i djuraffären dom har en massa olika borstar å kammar…