Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 384 ggr
Myskatten
0

Nyårs löften

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hopp ! Om ett par timmar är 2007 slut & nytt år börjar ! Har ni några nyårs löften ?? för de kommande året / Jag har ett par löften som jag hoppas ska hålla :) ett sluta röka Generad så till katterna mer utställningar

S*knoxville´s önskar alla Gott nytt år !! /Eva

bustrollet
0

Brukar inte ge några nyårslöften.men funderar på att sluta snusa eller iallafall försöka minska på det..

Mizzi
0

Hm skulle vara samma som ovan då, slutade med nikotinsnus förra året och det har gått fin fint.

Nu är det bara vanan att ha något under läppen som jag ska vänja mig av med så jag får väl se om jag kan sluta med Onico i år då ;) men något löfte är det inte hehehe.

Myskatten
0

Hehe mm löften är till för att brytas :) skämt & sido även om jag inte klara att sluta att röka så ska jag väl klara att komma ut på utställningar med mina katter i alla fall // Eva

kerstin2181
0

Jag ger aldrig nyårslöften, så länge jag behåller dom för mig själv, kan jag bryta dom när jag villCool men ett jag kan ge, det är att jag ska lära mig mer om genetik, mm detta år, har anmält mig till pälsvårdkurs i Karlstad, kursen på pawpeds, och förhoppningsvis en diplomering i uppfödningSkrattande 2 av sakerna är ju ganska snart

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

UncutDiamond
0

#3. Jag ska ge ett nyårslöfte om att jag ska gå ner i vikt. och ett löfte är ett löfte som man absolut inte bör bryta. Och nu har jag dessutom skrivit det här så då är jag så illa tvungen. Jag slutade att röka för 3år sedan men jag fick en bra hjälp från farbror docktorn Zuban tror jag medicinen hette. Jag har alldrig mått så bra i hela mitt liv behövde knappt sova var mycket aktiv och hade inga begär av någonting. Jag gick ner i vikt som bara den , jag tror det var knark, Nej jag bara skojar. Det är en medicin som dom gav till deprimerade förr men sedan har dom kommit på att den är bra för dom som vill sluta att röka.den blockerar sug efter någonting. Jag kan starkt rekomendera den . Tyvärr fick man bara äta den i 8 veckor. Jag hade inga abstenens för att jag slutade och har inte längtat efter ciggaretter efter det. idag är jag rökfri och det är skönt. Gott nytt år och jag håller tummarna för att du ska klara av att bli rökfri

/Theresa

Myskatten
0

#5 Det var väldigt stark av dej att klara av att sluta röka! mm jag börja röka som 11 åring & fyller 36 år till sommaren så jag känner att min kropp säger i från / så mitt mål är att klara av att sluta röka för att må bättre ! Ärligt jag håller själv tummarna att jag fixar detta /Eva

Keso
0

Gå ner i vikt och få bättre kondition, så skönt det skulle vara att kännas att trivas i sin egen kropp igenOskyldig

Myskatten
0

mm När jag var barn hade alltid mina föräldrar ett nyårs löfte & det var att sluta äta godis ett helt år :) jag undrar jag om det så nu oxå i familjerna :)

skogisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GOTT NYTT ÅR ALLA !!!

Jag har alltid själv varit en motståndare mot alla löften!

så detta År kommer jag inte att avlägga något löfte heller

vill göra det för att jag själv vill- & inte bara visa för andra .Visst är jag barnslig?Oskyldighihiihhihhihi

Myskatten
0

#9 nä du är inte alls barnslig !! Mina barn är på mej rätt ofta mm mamma sluta röka jag har sagt att det gör jag närjag själv vill :) & förhoppningvist så har jag kanske den viljan .. Men jag får väl se om jag lyckas lägga av // Eva

skogisen
0

#10  va underbart-Cool--Jag blir så obstinat när någon säger att jag ska göra det eller "det"

oftast när det är barnen hihihi

Myskatten
0

#11 det finns inget värre än när folk tjatar :) som i mitt fall min barn säger jämt men Mamma du kan dö !! vist kan ja men dö kan man ju göra ändå man behöver inte vara rökare!! brukar jag förklara men men barn är mycket kloka & vet mer än vad man tror ! Jag satt & räkna på hur mycket jag rökar för & kom fram att jag rökar upp ca 8000 kr på ett år (Hmm det är rätt mycket pengar så kanske ska man ta dom där 45 kr & stoppa i en burk i stället för att köpa cigg !! /Fast risken är väl att ma blir sugen på nåt annat i stället :) /Eva

blondifire
0

jag har lovat att åtminstone minska kraftigt på rökning.Skrattande snygg gardering,va..=) nää ärligt d e INTE roligt när man ser att ens barn tar efter en sån ful ovana så j o sonen ska försöka tillsammans…

S*Winsnes Wilda

Snusan
0

#5 Det verkar ju vara superbra , har provat med nikotintuggummi och höll på att kräkas och plåster får jag eksem av . Men det är receptbelagt eller ?? Jag är så trött på dessa stinkpinnar men något nyårslöfte har jag inte avgett mer än att jag ska bli bättre på att säga ifrån när jag känner att nu trampas det på mig Hemlis

MVH Suzan

Myskatten
0

#5 Fy det lät inget vidare att må dåligt av att använda nikotintuggummi !

UncutDiamond
0

#14. Ja det är receptbelagt. Jag hade läst i någon tidning om att man kunde sluta röka utan abstinensbesvär. och det vill ju alla för dårligt humör och att gå upp i vikt är ju ingen intresserad utav .så jag ringde till min docktor och beställde en tid , Han frågade lite om ditt o datt och jag trodde att man skulle sluta omgående men det skulle man inte utan man skulle äta en tablett en gång om dagen och sedan skulle man sluta att röka efter en vecka, när det hade gått fem dar så känndes det meningslöst att fortsätta. man fick tvinga i sig dom sista dagarna. efter en vecka skulle man dubbla dosen. Ja på mig fungerade denna medicinen perfekt.Har inte haft något återfall än.

/Theresa

Bengan-A
0

Jag har två nyårslöften. Mindre tid framför datorn och internet under 2008 så allt annat blir gjort.

Sedan lovar jag att inte lägga ut så mycket bilder på våra katter på detta forum, det blir ett buzzyfritt år =)

Mvh Bengan

UncutDiamond
0

#17.  Det var synd jag tycker mycket om att titta på andras bilder utav deras katter. Det var ett dumt nyårslöfte:(( Ta och bryt det är du gullig:)))))

/Theresa

Myskatten
0

Jag håller med #17 jag tittar gärna på katter :)