Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 706 ggr
BlueSeason
0

Avelshanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Vi har inte riktigt bestämt oss om vi ska ta en kull på vår hona S* Solfjäderns Hedda. Hon har ett underbart temperament och bra längd, men behöver ha en riktigt stor hane med bra öron. Bifogar en bild på henne. Visserligen är den inte nytagen och vinterpälsen har inte kommit än…

Om vi bestämmer oss för att para henne med en riktigt stilig karl Glad blir det någon gång i vår/sommar. Hon fyller nämligen tre år i Augusti.

Kom gärna med bilder och information om era prinsar. Det vore en fördel om ni bor i närheten av Stockholm, Uppsala eller Västerås.

/Desireé

Juliette-
0

Vi har 2 skogkatt grabbar i Västreås.
Kolla på hemsidan http://www.lapommis.se

blondifire
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja,Leo är ju inte så gammal än(6 mån) o bor helt "fel" men ha han i åtanke kanske..

S*Winsnes Wilda

SKOGSGLIMTAN
0

Kika gärna in på vår hemsida www.fitnesscats.com. Vi har två blivande avelshanar, som kommer lånas ut begränsat till lämplig hona fråm April 2008. Båda kommer HCM testas vid 1 års åldern (2008-03-19). Vi bor i Vallentuna. Ser att du har super söta kattungar, men kunde inte bli annat med den kombinationen.

*Mvh Eva-Helen*

kerstin2181
0

Är lite nyfiken på Heddas stamtavla? men inte för att erbjuda min hane för kommande avel, länge kvar, och mycket som måste klaffa först, utan för att jag har solfjäderns själv i stamtavlan på min ena honaFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Frostvikarna
0

Hejsan, vi bor Mitt emellan Sthlm Uppsala och Västerås, i Bro! Vihar en avelshanne som heter Silverfårans Bombadil. Han är en brun spotted kille med vitt, med ett underbart temperament. Nu har han varit en ganska långsam växande kille, och inte varit så stor, men sista halvåret har han vuxit på sig och utvecklats bra. Det vore kul att få veta lite om Hedda, Hur nära släkt hon är med vår S*Pole Positions Amalthea bla.Jag hittar henne inte på pawpeds.. Hennes mamma är Solfjäderns S.Love. Är du nyfiken på Totte som han kallas, en glad värmlänning från början med bara solsken i sitt hjärta så är du välkommen att höra av dig. Han är HCM testad normal i oktober.

MVh Gisela Vikström, S*Frostvikens 073-9422112

Totte stamtavla… http://www.pawpeds.com/cgi-bin/NFO?a=p/id=51363/g=4/db=NFO

BlueSeason
0

Vilka stiliga hanar! Glad

Heddas stamtavla finns på vår hemsida:

www.blueseasons.cybersite.se