Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 1445 ggr
FoxyPaws
0

Familjekris?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, det ser riktigt illa ut här hemma just nu :-(  S*Restless Desperado, d.v.s. pappan till Classic Salmon flies-kullen, är nämligen riktigt sur och trött på läget där han att inte får träffa sina barn tillräkligt ofta. Mamman Okki och vi tycker att ett par gånger om dagen borde räcka, men Desperado har en annan syn på saken. Han anser att han borde få se barnaskaran när han så önskar.  Vi har nog sett tecken på detta redan en längre tid, men nu har Desperado helt klart fått nog!

I morse hittade vi igen en gång Desperado liggande utanför dörren till  bebisrummet och vi kunde helt tydligt höra honom säga på klar kattspråk, att nu får det lov att bli ändring på det hela, annars så  kommer han att insistera på ensamförsörjanderätt!

Vi har nog bestämt att ta det hela på allvar, så nu får vi försöka lösa denna krissituation på bästa möjliga sätt ;-) 

/Mikael

kerstin2181
0

Oh, bäst att ni släpper in honom, dyrt med vårdnadstvistFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

FoxyPaws
0

Goda råd och förslag tas med tacksamhet emot ;-)

/Mikael

UncutDiamond
0

Han var en riktig Hane  som tar ansvar om sina ungar. CoolÄr han snäll emot dom då?Hemlis eller tror han att det är möss som ligger där. Oskyldig

/Theresa

Myskatten
0

#01 mm *S* det är det som kallas för delad vårdnad Skrattande

Tassemarkens
0

Mikeal …

Släpp in med Desperado till hans barn … Vilken pappa hade varit lyckligare än få träffa sina barn. Jag har ALLTID barnen tillsammans med ALLA … Pappa .. Moraliska pappan … mormor … systrar … morbror … ja ALLA mina katter har tillgång till barnen … en självklar rättighet anser de alla.

Vissa av dem är lite mer försiktiga och avvaktar tills barnen kravlar sig ur lådan … men de flesta hoppar i lådan och hjälper till med barnaskötseln. Trots att lådan är gjord för mamma och c:a 7-8 barn så blir den fylld med minst 15 kg extra-barnvakter …. men gud vad de alla är lyckliga …

Prova … du ska se att det är helt fantastiskt att se dem alla sköta om de små … Alla har känsla och tar hand om de små liven … Oroa dej inte … även en 9 kg koloss vet var han ligger och du behöver inte oroa dej.

Lycka till med "familjekrisen"… vänd den till familjelycka istället

//Ylva & Tassemarksgänget

Vildfagre
0

Mitt råd är att öppna dörren och låta han få vara med i glädjen över sina bebbar. Här har jag alltid dörren till vårt sovrum öppen när vi har smått och det har fungerat så bra. Lycka till och berätta gärna hur det går. Laila

LittleL
0

Låter jättemysig men jag undrar hur ni bär er åt med honan som kan bli parad igen? Ger ni henne piller med en gång efter förlossning eller hur löser ni det? /Sylvia

[michaelalundgren]
0

Våran Prins var en riktigt BRA pappa, passade på ungarna när Yrja gick därifrån osv.. Så jag tycker ni ska prova med att öppna dörren. Vi har bara haft 1 av 9 kullar instängda, men det berodde på lite olika saker..

Eva´s
0

Jag väljer att ha mamma med barnen i sovrummet ensam de första dygnet, sedan har de övriga fri tillgång till "besökstid" Skrattande

Det brukar gå så bra så…

Jag brukar inte ge p-piller före 5-6veckan, (beroende hur snabbt hon brukar ge tecken på att vara villig)

Gott Nytt 2008, nu är det inte många timmar kvar…

WesthKiowas
0

Jag har för säkerhets skull gett p-piller till honan efter 3 veckor för jag vill inte riskera att kattungarna får ett magras om honan börjar löpa. Det är inte alls ovanligt.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

FoxyPaws
0

Skrev ju inlägget med lite glimt i ögat, så så allvarligt e de ju faktiskt inte ;-) Är nog inte ett dugg orolig över att det ska hända nåt om vi släpper in dom andra katterna, det är mera av vissa praktiska skäl som vi valt att ha dörren stängd. Vi har haft dörren öppen till bebisrummet så länge som småttingarna har hållit sej i lådan, men nu när dom är ute på golvet så har vi haft dörren stängd. Vi har ett relativt stort hus i två våningar och vill ha lite koll på var dom finns än så länge. Dom flesta av våra sex katter brukar kika in på ungarna med jämna mellanrum. Dom har inte vågat sej i bolådan, men dom brukar ju tvätta ungarna lite nu och då.  

Men, Desperado tycker fortfarande att han ska få kika in på sina barn då han så önskar, så vi får väl försöka att ge efter  lite på den punkten ;-)

/Mikael

Tassemarkens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mikael …

Jag har alltid barnafödandet i köket.
Men istället för att ha stängd dörr så monterar vi upp en skiva (c:a 40 cm hög) i dörröppningen.
Detta gör att alla vuxna katter kan hoppa in och ut precis som de vill … men kattungarna kommer inte över förrän de har blivit tillräckligt stora och även riktigt rumsrena. Har de för stora ytor så händer det fler "olyckor" eftersom de inte kommer "ihåg" var pottorna finns.

Hittade bara bild där några redan lyckats komma över.

Fast i ditt fall blir det nog lite knepigare med kattungarna … för de lär väl flyga över istället … VILKA ÖRON DE HAR !!!!!

Lycka till med en jättemassa härliga kattungar  (9 x Kyss)
& Gott Nytt År önskar
 Ylva & Tassemarksgänget

FoxyPaws
0

Vi har faktiskt redan tidigare funderat på att sätta upp nån typ av stänglse i dörröppningen, men det har inte blivit av ännu. Det kanske blir att snickra lite i morron, vi får se ;-)   

Ja Ylva,  öron har dom ju, ingen tvekan om den saken! Och endel öron håller fortfarande på att räsa upp sej. Men, båda föräldrarna har ju fina o bredbasiga öron så…Tycker att dom annars också ser riktigt fina ut. Inte helt jämna i typen kanske, men många godingar ändå. Fina vikter har dom därtill. Den största ungen, svartsilvertigre' pojken Baron, väger nu vid 4 veckor + 2 dagar hela 623g. Men, vi har ju stödmatat kullen, vilket ju säkert har haft sin inverkan på vikterna. 

/Mikael

SillyZones
0

Jag måste bara säga… Night Hawk! Var inom din hemsida och föll som en fura för honom. Gud så fin!

/Jessica

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

FoxyPaws
0

#14 Ja du, förtår att du gillar honom, det gör jag själv också… han är ju en kopia på sin pappa Desperado! Det är nästan skrämmande hur mycket dom liknar varandra. Däremot så tror jag inte att han blir lika lång i kroppen som sin pappa, men å andra sidan så e ju Desperado faktiskt extremt lång. Hoppas verkligen att hitta ett fint hem till honom där han även ställs ut.

/Mikael