Minns ni min son?
Hej!
Jag berättade för några veckor sedan om att jag misstänkte allargi av något slag hos min son.
Han vaknar ju varje morgon och ser ut som en uppsvullen potatis i aansiktet. Vi misstänkte inte katterna utan snarare hunden. Varje gång hunden har slickat på sonen så uppstår det inom kort röda svullnader.
Nu har vi iallafall fått besked om att han är allergisk mot hundar och nu vilar några tunga beslut över våra axlar.
Det är inget direkt livshotande, men ser man ut som min gosse gör varje morgon så kan man inte leva ett friskt liv fullt ut.
Tack för era tips i mitt förra inlägg.
Karolina!

Tufft besked. Vuxna som har allergi kan ju själva ta beslutet om att behålla djuret och medicinera. Ett barn är i ett annat läge och mycket känsligare. Risken är att han utvecklar astma om du inte gör något. Då är det risk att han kommer att påverkas av katterna också. Jag känner med dig och det du har framför dig.
/Lena
Stackars er och speciellt din son. Det ni bör göra fast det är jättesvårt är att omplacera hunden för astma kan slå till snabbt och då är ni illa ute för då kan ni kanske inte ha några husdjur. När det gäller allergi mot djur så kan det växa bort vilket det gjorde på vår ena son som var allergisk mot katter som liten. Nu är det inga som helst besvär när han är här så försök tänka på den ljusglimten. Jag skickar en tröstekram./Laila.

Mmm jo jag minns,,, men fy vad jobbigt för er..
Det vore en fruktansvärd upplevelse om det skulle drabba en själv,,, hoppas att det löser sej till det bästa för er…
Ta vara på tiden..
Kram och lycka till..
Ni kan itne göra som så att hundarna inte får vara i hanns rum det kan hjälpa. Och det kan växa bort om man har tur trist att han är allergisk lider med dig. Har själv en son som är det tål katter nu iaf men hundar,hästar går bra ett tag sen så är det astma å kli i ögonen mm. Vi ger sonen vanliga allergi tab om han ska hem till någon som har hund det hjälper. Sedan nu i vår ska vi åka å ta en spruta för pollenallergi det är sådana tab han får å det sa läkaren ska hjälpa så slipper han ta tabletter varje gång. Han är ju rätt stor våran son å det händer ju att han vill följa med en kompis efter skolan å missar att ta en tablett på morgonen så spruta är bra då. Lycka till med erat val.