Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 264 ggr
Kattilaforsens
0

Flyttdags

I dag flyttar sista kattungen till sitt nya hem. Hon är lite drygt 16 veckor och för mig känns det alldeles lagom att hon flyttar nu. Helst skulle jag nog vilja att kattungarna överlag var runt 15-16 veckor när de flyttar. Det känns som om de inte är riktigt mogna att flytta när de är 12 veckor.

När tycker ni att kattungar är mogna att flytta hemifrån?

Praline
0

Jag tycker att 15-16 v är en lämlig ålder,Märkte stor skillnad på Kattungarna när det levererades senare,12 veckor känns som att det är för tidigt.

//Helena

Sissi
0

Så nu har även Mandorla flyttat, vad tomt det måste kännas nu. Jag tycker nog att 13-14 veckor är lagom ålder för att flytta hemifrån. Håller med om at de känns lite väl små när de är 12 veckor, men det är nog inte bra att ha dem kvar för länge heller.

Syrran Almendra trivs som fisken i vattnet hos min syster, hon sover fortfarande i deras säng om nätterna och väcker dem "senast" kl. 06:00.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Kattilaforsens
0

#2 Hon har inte flyttat än, men jag ska leverera henne i eftermiddag så visst kommer det att bli tomt.

Pussa på Almendra från gammelmatte. Jag kommer snart och hälsar på henne.

[michaelalundgren]
0

Jag tycker 15-16 veckor är en utmärkt ålder för kattungen/kattungarna att flytta. Dom är mer redo då, och oftast inte lika rädda när dom kommer till sitt nya hem.

Men som minst 13-14 veckor, helst 14.