Burkmat, hur ofta?
Nu har jag börjat med att ge mina katter fri tillgång till torrfoder, men jag jag vill gärna ge de annat som burkmat mm. När jag gav de begränsat tillgång till torrfoder så åt de mycket av annat mat, men nu så är det inte så ofta som de vill ha annat. De är nästan mätta hela tiden. Så vad är bäst för de, fri tillgång till torrfoder och blanda lite av annat burkmat (hur ofta isåfall? ska man ge burkmat) Eller begränsat tillgång till torrfoder, med mera burkmat under dagen?
Hur gör ni?

Mina katter har alltid fri tillgång till torrfoder,burkmat får mina katter 1-2ggr i veckan(som godis)aldrig o äta sej mätta på.MVH*Marina*
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

ok, jag som trodde att de skulle behöva burkmat ett par gånger per dag 
Då vet jag att de inte ska äta ofta burkmat om de får fritillgång till torrfoder.
mina missar har fri tillgång på torrfoder + att jag lägger upp lite burkmat varje morgon… för tillfället är det bara lillkatten som äter av det men då o då smakar även den stora 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mina katter har fri tillgång till torrfoder men jag ger dem något annat två gånger om dagen exempelvis burkmat, kyckling eller torsk.
Våra får det till frukost och sen ibland mutar vi dom när vi vill äta ifred..
. Sen har dom ju alltid fri tillgång till torrfoder.

Våra katter har fri tillgång till torrfoder o dom får även blötmat ett par gånger om dagen..vi brukar ge dom "portions-förpackningarna" som finns att köpa lite här o var..

Våra katter har fri tillgång till Hills torrfoder. varje morgon och kväll så delar de på en portionspåse blötfoder. Sedan slinker det väl ner ganska godis däremellan…

Hej!
Jag ger mjukfoder en till två ggr per dag, mest för att se att alla äter och har aptit. De får bara varsin matsked ungefär av mjukfoder och f ö så har de fri tillgång till torrfoder o såklart vatten.
mvh Malin

Mina katter tycker inte om burkmat, de vill bara ha sitt högkvalitativa torrfoder. Tonfisk kan de dock äta, men det får de bara ibland och då som godis.

Jag ger burkmat,kött högrev märgipa osv (fruset i tre dyn först)varje dag. i torrisarna får de mycket bukfylla därför vill jag ge annat också.
Katterna äter sina torrisar men de gillar lite annat oxå.

Jag ger burkmat (utan spannmål) 2 ggr/dag och därtill fri tillgång till Hills och Purina torrfoder. En av mina katter föredrar "rå" mat som grytbitar, kycklingvingar som BARF-kost, och äter ogärna enbart torrfoder.

Alltid tillgång till torrfoder sen så får dom burkmat varannan dag.
Mina älsklingar har fri tillgång till torrfoder (självklart också vatten). Blötmat får de 2-3 ggr om dagen. Jag använder en flytande pälsvitamin samt Plaque Off (ett algpulver mot tandsten) som jag häller på blötmaten, skulle aldrig gå att hälla på torrfodret. Blötmaten är väl mer som ett kompliment eller nåt som de tycker är lite extra gott och katter gillar ju rutiner, så när man väl vant de vid blötmaten så är det svårt att sluta sen.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Mina katter har fri tillgång till torrfoder, får sällan burkmat, då ett par är så känsliga för det, men ibland får dom ändå, sen får dom lite fisk, kyckling mm, när dom stjälv av oss
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Mina har fri tillgång till torrfoder och så brukar de få någon form av godis varje dag.
Nötfärs, kycklingfärs osv
Kunde tyvärr inte fortsätta med vanlig blötmat då några blev allergiska av detta…så nu får det bli rena köttprodukter.
Mina katter har fri tillgång till torrfoder, sen får dom "burk-mat" någon gång ibland då jag tycker dom har varit duktiga eller någon fyller år.
Mina katter får fritillgång på torrfoder ( R C ) det tycker jag är smidit bra foder så gillar dom det. Vatten aldrig burkad det tycker jag luktar illa men dom får rå färs ibland.

Mina katter får burkmat varje morgon.
Tidigare fick de bara högkvalitets-torrfoder, men en av mina kissar fick kristaller i urinen, så veterinären rekommenderade mig att ge blötmat varje dag för att de ska få i sig mer vätska (plus att han nu får en del Hills c/d i sitt vanliga torrfoder).

Jag kör på samma som#1.

Mina kissar har fri tillgång till Hills torrfoder.Blötfoder får dom varje morgon och ibland lite tonfisk eller annar gott på kvällen.men den mesta näringen är ju i torrfodret så jag tycker det är viktigast.. och så byter jag ut vattnet ett par ggr per dag så dom alltid har det frächt.