Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett05-pälsvård
Läst 665 ggr
blondifire
0

schampoofråga

Undrar lite hur man vet vilket schampoo elr andra pälsprodukter man ska använda och hur man vet vilken sorts päls dom ha? tycker Leo´s är torr men han är ju bara 6 månader så han har babypälsen kvar.eller? Tar gärna emot tips o råd..Generad

S*Winsnes Wilda

Kronängens
0

Vid sex månader har de bebispälsen kvar, som är lite mjukare än vuxenpälsen. Är Leo en norsk skogkatt?

LittleL
0

Jag rekomenderar Yes diskmedel till din vackra pojk:)) Tvätta honom ett par gånger och skölj noga. /Sylvia

blondifire
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

japp.renrasig.bifogar bild..

S*Winsnes Wilda

blondifire
0

Tack #2.har duschat han en gång men "bara" i pedagogiskt syfte, utan medel…

S*Winsnes Wilda

Labolina_73
0

Jag skulle aldirg använda yes på mina katter lika lite som jag skulle duscha mej själv i det.. :-/

Jag rekomenderar ANJUs produkter, dom finns i många olika typer beroende på vilken päls katten har, färg etc.. :-)

Lycka till

//Linda

LittleL
0

#5 Hihi, ja man är olika… Själv skulle jag duscha mig i det, jag t o m äter på sånt som jag tvättat med Yes:)))

Jag gillar också Anju's produkter och använder dom flitigt men vill man få bäst resultat av badet så rekomenderar jag iaf YES dom två första schamponeringarna. /Sylvia

Labolina_73
0

hehe ja jo jag äter oxå från sånt jag diskat i YES, men det är en viss skillnad tycker ju jag då.. men men,, som sagt,, alla är vi ju olika.. :-)

//L

Kronängens
0

Jag använder också Anju-Beautés schampo, Texture (rött schampo). Det är ett schampo som strävar upp pälsen. Har fungerat jättebra på min katt.

#3 Det är ju svårt för oss att veta om din sötnos är torr i pälsen. Det bästa borde väl vara om du frågade hans uppfödare eller någon som du känner som är van vid skogispälsar. Om det är så att han är torr så kanske du kunde ge honom någon vitamin eller fiskleverolja. Birgitta May som säljer Anju-Beutés produkter har ju schampon och andra produkter även för torr päls.

Skogisar ska ju ha sträv päls, det kan inte vara det du menar? I så fall är ju det naturligt.

Jag lärde mig hur en skogis ska kännas genom att klappa på andra skogkatter. Jag frågade folk med flera norska skogkatter vem som hade bästa pälsen och bad att få känna på den katten. Och så har jag frågat Ulrica som har Restless uppfödning om hur kattungarnas päls ska vara för att bli bra som vuxna. Jag tror i alla fall att jag fått kläm på pälsarna nu :-)

blondifire
0

alla som klappar han förundras över hur mjuk han är så jag kan ha fel.gissar bara ärligt talat men j ska naturligtvis höra med laila med.tack för alla tipsSkrattande

S*Winsnes Wilda

AngelicaT
0

"Espree" rekomnederas varmt
Sorten Energee Plus samt Honey Oat balsam, väl utspädd som sköljmedel i svans krage och byxor.

Shamponera flera gånger skölj väl.

Espree hittar du i välsorterad Zoo butik.