Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett00-bilder
Läst 586 ggr
AngelicaT
0

Bildtråd - Julpynt & julgran

Såg ett par bilder i en annan tråd där någon julpyntat så mysigt.
Vore kul med en liten bildtråd om julpynt och framför allt granen. (för er som vågar ha gran) Vi har en vildbattig-kattkille på 5 månader i huset så vi får se hur länge den får stå.

Jag skall bistå tråden med en bild så fort den är pyntad, i morgon ska den ut och sågas ned. :-)

kerstin2181
0

Med mina vildbasar, så får granen utebli, och även det mesta av julpyntetFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

UllisN
0

Jaa du Angelica jag ska försöka få något kort på granen=))
i regel så brukar den åka ut på annandan!!! för då har den legat ner tillräckligt många gånger och avplockad brukar den oxå vara. Grabbarna hjälper sååå gärna till så!!
Men jag brukar säga att katterna ska ju oxå fira jul därav att de får busa runt i granen!!

Mulan
0

Hmm.. Jag avstår julpynt i större mängder i år, för vi har delat in vårt liv i f U och e U (före och efter Ushki). f U så kunde vi ha julpynt och vad vi ville, våra andra katter är synnerligen lugna och städade varelser, på gränsen till loja. Men nu, efter Ushkis entré så vågar jag knappt tänka på pynt.. Huset är fullt av strumpor slängda överallt (utspridda av Ushki) barnens omsorgsfullt gjorda granar i silkespapper demolerade, glitter söndertuggat och allt som väger under 1 kg är i farozonen.. Så nej, någon julgran blir det inte i år, och det pynt vi har sitter väääääääldigt högt placerat… Och långt ifrån bord och stolar o klösmöbler… Har man som Ushki t o m fått den lataste av de lata att springa i trappan (Bruce Viggesson) så lyckas man med det mesta… Ser därför fram emot att få se er andras julpynt, för själv får jag som sagt avstå… Förvånad

mvh Malin

Pulcherimas
0

Vi ska ut och såga vår jul-tall imorgon (tall eftersom det är snällare mot krukväxterna och mindre barrning!!). Sedan katterna välte vår tall för ett antal år sedan förankrar vi den i diverse saker (krokar, element mm) och nederst hängs bara "okrossbara" kulor.

När det kommer till diverse keramiktomtar fäster vi allt sådant med dubbelhäftande tejp. Det är förresten det mesta fastsatt med här hemma; hallmattan, vaxduken, smålampor…..hi-hi!

Återkommer med bild på tallen!

/Monica

skogisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har alltid haft gran.

Men i år har vi bara en minigran---eftersom det är två vildbattingar som älskar att röja

S*Järvaskogen's Gasoline & S *Kaup Home Cat's Pyrit- förra året hade vi 4 st ungar,( på 9 veckor)men inga va så röjiga som dom här två tillsammansKyss![](../ShowFile.aspx?BinaryId=cfcdb209-f529-4f40-b8ff-357ef2fda2ac&Filename=julgranen iår.jpg)

Mylingens
0

Jag julpyntade nu när jag kom hem från jobb imorse! Visst blev det fint! Oskyldig //Kaisa

camgla
0

#6Vilken energi,sådär på morgonkvisten!Skrattande

Det är så mysigt att julpynta o understa hyllan

är ju fantastisk!Glad Mums,vilka sötnosar!

Christina/ Caanjeca`s

Mylingens
0

#7 Tack! Jag försökte med ett annat arrangemang med det gick åt skogen…de ville inte alls sitta stilla hos den stora plyschtomten…rena kaoset! Kolla själv…haha! //Kaisa

Christina-S
0

#6 Det var väl det raraste julpyntet man kan ha Skrattande.

Här blir det inget annat julpynt än en gran på altanen då vi åker till snön!!!! över julen. Annars hade det nog åkt fram en och annan tomte och granen hade med all sannolikhet fått komma in i värmen - till Billys glädje kan jag förmoda.

/Christina

Mulan
0

#6 Ah, så söta!! Härlig bild på söta bebbar!!

mvh Malin

Guldeken
0

Ja ni har alla verkligen pyntat vackert…….men det är ju ingen konst när man har såååå bedårande julpynt..Tack för alla fina bilder.

blondifire
0

skickar mitt bidrag när den kommit in.granen asså,sen om den får stå..hi-hi.vi tar iaf alltid in den på min födelsedag,20 dec..

S*Winsnes Wilda

Ixatrixa
0

Vi har börjat ha jul-en så det blir det i år med;)

…skulle vilja ha en julgran nästa år i vårt uterum…det blir nog toppen;)

blondifire
0

nu är granen inne o klädd.. nightvision versionen hi-hi..

S*Winsnes Wilda

Myskatten
0

Förra året hade jag gran . Men i år hoppar vi över det eftersom jag har kattungar även denna jul & kommer så väl i håg hur förra granen blev Skrattande vi får vara nöjda med mamma & pappas gran i stället utan katt så klart !!

lynxeyes
0

Granen har inte kommit in än, väntar tills sista kattungen flyttat i morgon Räcka ut tungan Men såhär ser iaf vår ingång ut såhär i juletider :))

/ Sophia

(lite suddig bild, men det är inte så lätt o få det skarpt när man tar i mörker utan blixt o saknar stativ *fniss*)

Kenzo
0

Hej

Jag är äntligen färdig nu med jul pyntet får se om Kenzo låter bli i år än så länge går det bra han har inte varit på grejerna så mycket inte ens granen men nu är han ju 2 år så jag hoppas att det får stå kvar som ni ser älskar jag tomtar räknade igår när dom var uppsatta och nu har jag passerat 200 det blev 202 st + änglarna. Ha en bra dag/ Tove

Kenzo
0

En bild till

Kenzo
0

En till

Kenzo
0

En till.

Kenzo
0

En till.

Kenzo
0

En till.

Kenzo
0

En till.

Kenzo
0

Och sista bilden detta blev lite tjatigt hoppas det inte gör något./Tove

Kronängens
0

Vi brukar kunna ha gran. Det som händer är att stjärnan åker ner emellanåt eftersom de kommer åt den från trappan. Men det står vi ut med!

SillyZones
0

Oj, Jösses, Kenzo, det var tomtar det!!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Vildfagre
0

Granen kommer in i morgon och förankras väl. Köket o hallen är pyntade med hjälp av barnbarnen. Häftmassa är ovärderligt för att få ha allt kvar på plats. Julstjärnan är konstgjord och begonerna låter dom bli.  I morgon blir det uppesittarkväll med bingolotter o julklappsinslagning. Oj vad jag längtar till julafton! Ni ska alla ha en underbar helg. Här kommer några kort. Måste ta ett i taget då jag inte vet hur man gör för att visa fler. Kram Laila

Vildfagre
0

Lite mer från köket.

Vildfagre
0

Jag har fått många julkort och tackar så mycket. Sparar dom och har en hel låda med gamla kära hälsningar. Laila

Sol-Mone
0

Julgran i miniformat får räcka här. Det är absolut oemotståndligt med julgranar oavsett storlek när det gäller vår skogisbusa. Birman är mer väluppfostrad ; )

ariel
0

Jodå här har vi gran,men en plast då, men fin ändå hihi

Mina katter tror att granen är något som plockas in för deras skull!

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

ariel
0

Hos hos dök även tomten upp med tomtenisse,smög omkring vid husknuten&visade sej till slutSkrattande

Marina/ S*Karmskogen's

SillyZones
0

Vi ska prova med gran, men jag misstänker att vi får plocka upp den från golvet flera gånger om dan.. haha. Men barnen måste ju få ha sin gran!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

ariel
0

En 5-årig pojke som varit så snäll fick en julklapp i förskott!!!

Ibland är det bra & ha skött sej såååå braSkrattande

Marina/ S*Karmskogen's